Hejsan!
Tonåringar
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Hejsan!

    Jag har inte kollat på detta snacket förut, men läste en del bakåt o inser att jag nog kan ha hjälp av er ibland framöver. Ni verkar förståndiga *s*
    Jag har egna små barn, 0,5 år o 3 samt är familjehem åt en tonåring. Jättekul med spridda \"problem\". Matkladd, treårstrots o killproblem samtidigt ;-) Somligt av tonårsproblemen hör ju för vår del ihop med att vi fortfarande lär känna varann, men somligt är ju allmängiltiga grejor som ni kan hjälpa en nybliven tonårsmorsa med.
    Vilka är ni som är här då?
  2. 1
    Hejsan! Jag har inte kollat på detta snacket förut, men läste en del bakåt o inser att jag nog kan ha hjälp av er ibland framöver. Ni verkar förståndiga *s*
    Jag har egna små barn, 0,5 år o 3 samt är familjehem åt en tonåring. Jättekul med spridda \"problem\". Matkladd, treårstrots o killproblem samtidigt ;-) Somligt av tonårsproblemen hör ju för vår del ihop med att vi fortfarande lär känna varann, men somligt är ju allmängiltiga grejor som ni kan hjälpa en nybliven tonårsmorsa med.
    Vilka är ni som är här då?
  3. m00n
    #2

    JAg är här till och från

    just nu lite halv till:) JAg har två tonårskillar, 15 och 16 med olika strul. Den yngre som har det tufft att klara skolan och är lat, den äldre med en tuff anmälan runt nacken - en hämndaktion från förra tjejen som i höstas hotade förstöra livet för honom...

    Förutom dessa \"stora\" killar har jag en 3½ åring som trotsar och har en del speciellabehov pga funktionsnedsättning.

    Kul att läsa om en familjehemsförälder. JAg växte upp med fosterbarn i familjen, min syster som kom när jag var 8 mån och fortfarande är kvar:)
  4. 2
    JAg är här till och från just nu lite halv till:) JAg har två tonårskillar, 15 och 16 med olika strul. Den yngre som har det tufft att klara skolan och är lat, den äldre med en tuff anmälan runt nacken - en hämndaktion från förra tjejen som i höstas hotade förstöra livet för honom...

    Förutom dessa \"stora\" killar har jag en 3½ åring som trotsar och har en del speciellabehov pga funktionsnedsättning.

    Kul att läsa om en familjehemsförälder. JAg växte upp med fosterbarn i familjen, min syster som kom när jag var 8 mån och fortfarande är kvar:)
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Hej!

    Jag har 2 tonårsdöttrar och bor ihop med deras pappa.
    Låter kul med småttingar som kontrast till en tonåring! :)
  6. 3
    Hej! Jag har 2 tonårsdöttrar och bor ihop med deras pappa.
    Låter kul med småttingar som kontrast till en tonåring! :)
  7. MsK
    #4

    Jag har

    en kille på 15 som egentligen inte är så mycket tonåring. Jo ett jäkla humör har han och jag får ju höra hur dum och korkad jag är och att jag inte förstår hur stor och klok han är... *s*
    Men han är aldrig ute och röjer, dricker & liknande. Han ugglar mest på sitt rum eller slåss med sin lillebror.
  8. 4
    Jag har en kille på 15 som egentligen inte är så mycket tonåring. Jo ett jäkla humör har han och jag får ju höra hur dum och korkad jag är och att jag inte förstår hur stor och klok han är... *s*
    Men han är aldrig ute och röjer, dricker & liknande. Han ugglar mest på sitt rum eller slåss med sin lillebror.
  9. M.
    #5

    Haha-kunde vara min

    Jag har en fjortonåring som är exakt som MsK beskriver sin pojke. Lillebror är 12-år och börjkar väl bli lite pre-tonårig i humör och beteende. Han är jätteintresserad av sport medan storebror inte har några direkta intressen. Jag hoppas just nu på att det kanske kommer - gärna i form av en flickvän...
    Sen har vi två nu vuxna döttrar också, 23 och 24 år. Dessa pluggar o jobbar.
  10. 5
    Haha-kunde vara min Jag har en fjortonåring som är exakt som MsK beskriver sin pojke. Lillebror är 12-år och börjkar väl bli lite pre-tonårig i humör och beteende. Han är jätteintresserad av sport medan storebror inte har några direkta intressen. Jag hoppas just nu på att det kanske kommer - gärna i form av en flickvän...
    Sen har vi två nu vuxna döttrar också, 23 och 24 år. Dessa pluggar o jobbar.
  11. MammaLi
    #6

    Hej och välkommen hit!!

    Jag är också ny här, kom i går :)!
    Vad spännande att få en tonåring i huset!! Vill passa på att önska dig lycka till med den utmaningen...
    Är ensamstående.Jag har 2 tjejer hemma, 13 o (nästan) 16 år. Min stora flicka(24) har flyttat och fått barn så jag är nybliven mormor nu!!hihi!
    Det har funkat så himla bra här med allt, men min yngsta verkar ha satt i sinnet att det ska bli ändring på det ;)! Så just nu är det stormvarning varje dag...
    Tycker också att det verkar vara sansat fölk här:)
    Vi hörs!!
  12. 6
    Hej och välkommen hit!! Jag är också ny här, kom i går :)!
    Vad spännande att få en tonåring i huset!! Vill passa på att önska dig lycka till med den utmaningen...
    Är ensamstående.Jag har 2 tjejer hemma, 13 o (nästan) 16 år. Min stora flicka(24) har flyttat och fått barn så jag är nybliven mormor nu!!hihi!
    Det har funkat så himla bra här med allt, men min yngsta verkar ha satt i sinnet att det ska bli ändring på det ;)! Så just nu är det stormvarning varje dag...
    Tycker också att det verkar vara sansat fölk här:)
    Vi hörs!!
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7

    Välkommen!

    Jag är mamma till 4 härliga tonåringar (13-19 år). En kille och tre tjejer, som alla är väldigt olika till sättet. Jag tar en dag i taget, och försöker hålla koll och kontakt, inspirera och motivera, varna och ställa krav. I någon slags balans, som sällan blir som man tänkt.
    Det bästa jag vet är att dyka med hela familjen, och att sjunga i kör.
  14. 7
    Välkommen! Jag är mamma till 4 härliga tonåringar (13-19 år). En kille och tre tjejer, som alla är väldigt olika till sättet. Jag tar en dag i taget, och försöker hålla koll och kontakt, inspirera och motivera, varna och ställa krav. I någon slags balans, som sällan blir som man tänkt.
    Det bästa jag vet är att dyka med hela familjen, och att sjunga i kör.
  15. \"mamma\"
    #8

    Hej!

    Jag är här lite av och till. Jag har tre barn, 22, 19 och 14 år. De två äldsta bor inte hemma längre. Min yngsta son har ett neuropsykiatiskt handikapp så vi har haft en väldigt tuff tid sen det uppdagades för drygt 10 år sedan. Men jag har hittills inte haft några tonårsproblem, pojkarna har varit hur lugna och fina som helst (bortsett från de vanliga Damp/ADHD/Aspergerproblemen). Men jag misstänker att dottern kommer att bli jobbigare.
  16. 8
    Hej! Jag är här lite av och till. Jag har tre barn, 22, 19 och 14 år. De två äldsta bor inte hemma längre. Min yngsta son har ett neuropsykiatiskt handikapp så vi har haft en väldigt tuff tid sen det uppdagades för drygt 10 år sedan. Men jag har hittills inte haft några tonårsproblem, pojkarna har varit hur lugna och fina som helst (bortsett från de vanliga Damp/ADHD/Aspergerproblemen). Men jag misstänker att dottern kommer att bli jobbigare.
  17. Medlem sedan
    Jun 2004
    #9

    välkommen

    vem jag är ser du i mitt info ;-)
  18. 9
    välkommen vem jag är ser du i mitt info ;-)
  19. Medlem sedan
    Dec 2001
    #10

    Hej, och välkommen!

    Jag har två tonåringar, en kille som blir 19 i år, och en snart 16-årig tjej.
    Därtill en lagom kaxig 4-åring, som inte är sen att låra \"tonårsbeteende\"....
    Och mer om mej i infot!
  20. 10
    Hej, och välkommen! Jag har två tonåringar, en kille som blir 19 i år, och en snart 16-årig tjej.
    Därtill en lagom kaxig 4-åring, som inte är sen att låra \"tonårsbeteende\"....
    Och mer om mej i infot!
  21. Medlem sedan
    Feb 1999
    #11

    Ysh är:

    Mor till 2 döttar födda -83 och -89 samt mor till son född -90 och död -03

    Dotter 1 är utflyttad till hufvudstaden för flera år sen och Dotter 2 bor även hon i Sthlm för gymnasiestudier sen i höstas.

    Jag och Mannen håller på att fösöka inrätta vårt liv utan barn igen. Det är både lätt och svårt :)

    bor i Gästrikland.
  22. 11
    Ysh är: Mor till 2 döttar födda -83 och -89 samt mor till son född -90 och död -03

    Dotter 1 är utflyttad till hufvudstaden för flera år sen och Dotter 2 bor även hon i Sthlm för gymnasiestudier sen i höstas.

    Jag och Mannen håller på att fösöka inrätta vårt liv utan barn igen. Det är både lätt och svårt :)

    bor i Gästrikland.
  23. Medlem sedan
    Jun 2002
    #12

    Hejsan!

    Välkommen hit.
    Jag är en mamma til len 14½ årig grabb och en tjej på snart 8 år. Lite spridda problem här med. :) Grabben bor på heltid hos mig och min dotter bor vv.
  24. 12
    Hejsan! Välkommen hit.
    Jag är en mamma til len 14½ årig grabb och en tjej på snart 8 år. Lite spridda problem här med. :) Grabben bor på heltid hos mig och min dotter bor vv.
  25. Medlem sedan
    Dec 2005
    #13

    Amiable har

    3st ungdomar.
    Äldsta är 15½(går i 9an), pojk. Bor hos sin pappa på heltid.
    Dotter1 är 14½(går i 8an). Bor hos mig på heltid.
    Dotter2 är 11år(går i 4an). Bor hos mig på heltid. Har haft tonårsbeteende i flera år redan, är tidigt utvecklad dessutom.
    Separerad sedan 5år tbx.
    Är singel(än sålänge).
  26. 13
    Amiable har 3st ungdomar.
    Äldsta är 15½(går i 9an), pojk. Bor hos sin pappa på heltid.
    Dotter1 är 14½(går i 8an). Bor hos mig på heltid.
    Dotter2 är 11år(går i 4an). Bor hos mig på heltid. Har haft tonårsbeteende i flera år redan, är tidigt utvecklad dessutom.
    Separerad sedan 5år tbx.
    Är singel(än sålänge).
  27. Medlem sedan
    Dec 2005
    #14

    Välkommen såklart! *imt

    :D
  28. 14
    Välkommen såklart! *imt :D
  29. lena_f
    #15

    Hej på dig!

    Är här till och från. Jag har två barn, son 14 och dotter 24, samt två barnbarn 0,5 och 3 år.
    Välkommen hit. Kul att byta erfarenheter.
  30. 15
    Hej på dig! Är här till och från. Jag har två barn, son 14 och dotter 24, samt två barnbarn 0,5 och 3 år.
    Välkommen hit. Kul att byta erfarenheter.
  31. marib
    #16

    marib

    3 st egna tonåringar i huset, en på väg in i tonåren och en liten sladdis. + 3 st teenis på deltid
    Min \"hemsnack\" är väl eg Bokstavsbarn men håller mkt till här och suger åt mig goda råd :-)
  32. 16
    marib 3 st egna tonåringar i huset, en på väg in i tonåren och en liten sladdis. + 3 st teenis på deltid
    Min \"hemsnack\" är väl eg Bokstavsbarn men håller mkt till här och suger åt mig goda råd :-)
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17

    Hej och välkommen

    hit!
    Jag har en son som är 16 1/2 år och en dotter som är 14 1/2 år. Och de är väl som tonåringar i den åldern mest. Kompisarna är det som gäller och att se film. Se film gör de dygnet om känns det som:)
  34. 17
    Hej och välkommen hit!
    Jag har en son som är 16 1/2 år och en dotter som är 14 1/2 år. Och de är väl som tonåringar i den åldern mest. Kompisarna är det som gäller och att se film. Se film gör de dygnet om känns det som:)
  35. Medlem sedan
    Feb 2000
    #18

    kan ju lika gärna köra en pres

    av mig med, och samtidigt säga VÄLKOMMEN :o)
    pola heter jag, har en dotter som fyller 15 år snart, och en styvdotter som är i princip lika gammal. och en son som är åtta år.
    jag lever med sonens (och styvdotterns pappa), men är ensamstående till min dotter, vars pappa visserligen finns, men har haft svåra drogproblem och och annat sånt kul :-) han i sin tur har två söner, en 22åring och en 4åring, som alltså är min dotters halvbröder....
    puh!
  36. 18
    kan ju lika gärna köra en pres av mig med, och samtidigt säga VÄLKOMMEN :o)
    pola heter jag, har en dotter som fyller 15 år snart, och en styvdotter som är i princip lika gammal. och en son som är åtta år.
    jag lever med sonens (och styvdotterns pappa), men är ensamstående till min dotter, vars pappa visserligen finns, men har haft svåra drogproblem och och annat sånt kul :-) han i sin tur har två söner, en 22åring och en 4åring, som alltså är min dotters halvbröder....
    puh!
  37. M.
    #19

    Ps.Välkommen ska du vara

    !!!
  38. 19
    Ps.Välkommen ska du vara !!!
  39. Medlem sedan
    May 2005
    #20

    *räcker upp handen*

    Jag är här, då och då. Har tre damer, som i år är tretton, femton och sjutton. (Inser precis att jag måste ändra infon också... )
  40. 20
    *räcker upp handen* Jag är här, då och då. Har tre damer, som i år är tretton, femton och sjutton. (Inser precis att jag måste ändra infon också... )
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hejsan morsan hejsan stabben...
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 20:58
  2. hejsan morsan, hejsan stabben,här e brev
    By nallemamma in forum Autismspektrum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 14:26
  3. Hejsan...
    By MiaKL,S03+K06 in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:58
  4. Hejsan!!!
    By Kanka in forum _0705 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 14:02
  5. Hejsan hejsan, länge sedan nu :o)
    By mamma_mina in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 19:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar