Adoption på egen hand!?
Adoption
  1. nc
    #1

    Adoption på egen hand!?

    Måste adoption gå genom adoptionsbyråer?
    Min man sedan 12 år tillbaka är av afrikanskt ursprung, vi har två biologiska barn men funderar på om vi kan adoptera ett barn från hans hemland. Kan vi ordna adoption själva med detta land?
  2. 1
    Adoption på egen hand!? Måste adoption gå genom adoptionsbyråer?
    Min man sedan 12 år tillbaka är av afrikanskt ursprung, vi har två biologiska barn men funderar på om vi kan adoptera ett barn från hans hemland. Kan vi ordna adoption själva med detta land?
  3. Inga Visor
    #2

    Det är MIA

    myndigheten för internationella adoptionsfrågor som kan ge besked om enskild adoption från din mans hemland. Olika regler gäller för olika länder, ring MIA och prata med dem...
  4. 2
    Det är MIA myndigheten för internationella adoptionsfrågor som kan ge besked om enskild adoption från din mans hemland. Olika regler gäller för olika länder, ring MIA och prata med dem...
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3

    privat adoption

    Hej,

    Det går bra att göra en en adoption utanför de ordinarie adoptionsorganisationerna.
    Är din man medborgare i sitt ursprungsland? Vilket är det? Du får gärna kontakta mig för mer rådgivning om denna fråga fortfarande är aktuell för Er.
  6. 3
    privat adoption Hej,

    Det går bra att göra en en adoption utanför de ordinarie adoptionsorganisationerna.
    Är din man medborgare i sitt ursprungsland? Vilket är det? Du får gärna kontakta mig för mer rådgivning om denna fråga fortfarande är aktuell för Er.
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4

    Privat Adoption

    Hej

    Jag och min man vill adoptera privat från Indien men det är svårt att få information och rådgivning om hur detta går till. Vi har genomgått en utredning och blivikt godkända från kommunen. Jag är ursprungligen från Indien och min man från Iran och båda är Svenska medborgare. Vet du vart man kan vända sig för att få hjälp? snälla hör av dig till oss.

    Hälsningar

    Jasleen och Adel
    [email protected]
  8. 4
    Privat Adoption Hej

    Jag och min man vill adoptera privat från Indien men det är svårt att få information och rådgivning om hur detta går till. Vi har genomgått en utredning och blivikt godkända från kommunen. Jag är ursprungligen från Indien och min man från Iran och båda är Svenska medborgare. Vet du vart man kan vända sig för att få hjälp? snälla hör av dig till oss.

    Hälsningar

    Jasleen och Adel
    [email protected]
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #5
    Det enda svar jag kan ge er är att kontakta MIA, Myndigheten för Internationell Adoption. De är bäst lämpade för att svara på denna fråga.
  10. 5
    Det enda svar jag kan ge er är att kontakta MIA, Myndigheten för Internationell Adoption. De är bäst lämpade för att svara på denna fråga.
  11. Medlem sedan
    Jan 2014
    #6
    Hej Karin44!

    Min sambo och jag fundera över en adoption från hans hemland där han är fortfarande medborgare.
    Om du har några tips, vore jag mycket tacksam
    Du kan mejl till [email protected]
    /biene09
  12. 6
    Hej Karin44!

    Min sambo och jag fundera över en adoption från hans hemland där han är fortfarande medborgare.
    Om du har några tips, vore jag mycket tacksam
    Du kan mejl till [email protected]
    /biene09

Liknande trådar

  1. Nu får ni roa er på egen hand
    By Christopher in forum Singelmingel
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-03-03, 20:54
  2. På egen hand?
    By Hönsmamma? in forum Stora barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 15:36
  3. Italien på egen hand - hur?
    By jennifer in forum Resesnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 19:13
  4. På egen hand
    By Sandra m S&N in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 21:16
  5. Nu har jag agerat på egen hand
    By Miah in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 14:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar