Fick gå före i kön
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Apr 1999
    #1

    Fick gå före i kön

    Hade egentligen inte alls tänkt låna Familjegraven, men när den bara stod där på bibblan så snappade jag åt mig den. När jag kom till lånedisken så såg tanten ut som ett frågetecken. Hon höll på så länge med boken att jag frågade om det var något fel. Ja, sa hon, den här är inte tillbakalämnad!

    Hon frågade först om jag haft den och ville låna om den men så var det ju inte. Någon hade satt tillbaks boken på hyllan utan att lämna tillbaka den i disken först.

    Och sen visade det sig att det var femton som stod i kö på den men jag fick ta den ändå...

  2. 1
    Fick gå före i kön Hade egentligen inte alls tänkt låna Familjegraven, men när den bara stod där på bibblan så snappade jag åt mig den. När jag kom till lånedisken så såg tanten ut som ett frågetecken. Hon höll på så länge med boken att jag frågade om det var något fel. Ja, sa hon, den här är inte tillbakalämnad!

    Hon frågade först om jag haft den och ville låna om den men så var det ju inte. Någon hade satt tillbaks boken på hyllan utan att lämna tillbaka den i disken först.

    Och sen visade det sig att det var femton som stod i kö på den men jag fick ta den ändå...

  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2

    man ska ha tur ibland också :o)

    jag kollar böcker via nätet och hittade en bok jag ville läsa men det var flera i kö både på min filial och på stadsbibblan MEN på en av de andra filialerna var det ingen kö alls. den var utlånad så jag reserverade den och hade den några dagar senare och bibliotikarien såg först ut som en frågetecken för hon visste mycket väl att det var lååång kö på den :o)
  4. 2
    man ska ha tur ibland också :o) jag kollar böcker via nätet och hittade en bok jag ville läsa men det var flera i kö både på min filial och på stadsbibblan MEN på en av de andra filialerna var det ingen kö alls. den var utlånad så jag reserverade den och hade den några dagar senare och bibliotikarien såg först ut som en frågetecken för hon visste mycket väl att det var lååång kö på den :o)
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Tur ska man ha

    ibland :0)

    Men jag som jobbar som bibliotekarie tycker det händer lite för ofta att det står böcker i hyllorna som enligt dator-systemet är utlånade. Nu för tiden kan vi ju iofs skylla på att lånt. kan återlämna själva (alltså att nån låntagare gjort fel...) men det kunde man ju inte förut...
  6. 3
    Tur ska man ha ibland :0)

    Men jag som jobbar som bibliotekarie tycker det händer lite för ofta att det står böcker i hyllorna som enligt dator-systemet är utlånade. Nu för tiden kan vi ju iofs skylla på att lånt. kan återlämna själva (alltså att nån låntagare gjort fel...) men det kunde man ju inte förut...
  7. Medlem sedan
    Apr 1999
    #4

    Här kan man inte lämna tillbaka

    själv, de har inte såna moderniteter ännu, utan det är damen i lånedisken som fixar det. Antingen var det hon som gjorde fel eller så har låntagaren fått en flopp i hjärnan och ställt upp den på hyllan istället för att lämna in den. Fast det låter ju ändå inte sååå troligt att man skulle råka göra så.
  8. 4
    Här kan man inte lämna tillbaka själv, de har inte såna moderniteter ännu, utan det är damen i lånedisken som fixar det. Antingen var det hon som gjorde fel eller så har låntagaren fått en flopp i hjärnan och ställt upp den på hyllan istället för att lämna in den. Fast det låter ju ändå inte sååå troligt att man skulle råka göra så.
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5

    antagligen har datorn

    inte registrerat den, har hänt mig en gång när jag fått krav på en bok jag lämnat tillbaka, när dom kollade stod den i hyllan!? nu för tiden väntar jag alltid och ser att den verkligen registreras
  10. 5
    antagligen har datorn inte registrerat den, har hänt mig en gång när jag fått krav på en bok jag lämnat tillbaka, när dom kollade stod den i hyllan!? nu för tiden väntar jag alltid och ser att den verkligen registreras

Liknande trådar

  1. fick nog före heljen och...
    By eva_n m linnea&elin in forum Sängvätning & inkontinens
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 12:47
  2. Dan före dan före dan doppardagen
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 00:02
  3. Dan före dan före dan föredopparedan.
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 19:11
  4. Dan före dan före doppare dan!
    By Maka71 in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-28, 20:58
  5. NU! Fick inte till före bilden jag hade
    By 76an in forum Hem & fritid
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 16:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar