En liten fråga till er kloka mammor
_0503 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2004
    #1

    En liten fråga till er kloka mammor

    Håller till vanligtvis på junibarn men behöver ett råd. Ska köpa ny bilstol. Jag väljer mellan Britax freeway och Akta cosmic. Har ni något bra råd att ge?
  2. 1
    En liten fråga till er kloka mammor Håller till vanligtvis på junibarn men behöver ett råd. Ska köpa ny bilstol. Jag väljer mellan Britax freeway och Akta cosmic. Har ni något bra råd att ge?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Tror de är likvärdiga

    faktiskt, med den skillnaden att man väl kan vända Akta-stolen framåt när det blir dags, medan Freewayen bara är bakåtvänd, så när barnet inte kan åka bakåt längre får du skaffa en ny stol.
    Har du kollat måtten? En stol kan ju passa bättre än den andra i just er bil. Men som sagt, de är bra stolar båda två.
    Har själv köpt en Freeway nyligen, då de reade ut några för 1888 kr vilket jag tyckte var billigt. När min dotter inte kan åka bakåt längre köper vi nog en bältesstol istället.
  4. 2
    Tror de är likvärdiga faktiskt, med den skillnaden att man väl kan vända Akta-stolen framåt när det blir dags, medan Freewayen bara är bakåtvänd, så när barnet inte kan åka bakåt längre får du skaffa en ny stol.
    Har du kollat måtten? En stol kan ju passa bättre än den andra i just er bil. Men som sagt, de är bra stolar båda två.
    Har själv köpt en Freeway nyligen, då de reade ut några för 1888 kr vilket jag tyckte var billigt. När min dotter inte kan åka bakåt längre köper vi nog en bältesstol istället.
  5. Linda,Neo,Trinity&bf3/9
    #3

    Hej!

    Smaken är ju som baken, men om jag fick välja så skulle jag välja Britaxen.

    Jag hade först en Britax, men den blev så gammal att vi bestämde vi oss för att köpa en ny, det blev en Akta Cosmic XTP. Jag är inte alls nöjd. Jag har varit tvungen att plocka bort nackstödet för när Neo somnar ramlar hans huvud fram, vilket det aldrig gjorde i Britaxen. Det går väl bra när man sitter brevid och kan hålla upp huvudet :P

    Men som sagt det är ju en smaksak. Det beror säkert också på vilken bil man har. jag tycker att Akta:n lutar mindre bakåt, vilket går att justera bättre på Britaxen (iaf den vi hade).

    Nu har jag bestämt mig för att sälja denna stol och köpa en Britax istället. :)

    Det var min åsikt (om så en låååång sådan :P)
  6. 3
    Hej! Smaken är ju som baken, men om jag fick välja så skulle jag välja Britaxen.

    Jag hade först en Britax, men den blev så gammal att vi bestämde vi oss för att köpa en ny, det blev en Akta Cosmic XTP. Jag är inte alls nöjd. Jag har varit tvungen att plocka bort nackstödet för när Neo somnar ramlar hans huvud fram, vilket det aldrig gjorde i Britaxen. Det går väl bra när man sitter brevid och kan hålla upp huvudet :P

    Men som sagt det är ju en smaksak. Det beror säkert också på vilken bil man har. jag tycker att Akta:n lutar mindre bakåt, vilket går att justera bättre på Britaxen (iaf den vi hade).

    Nu har jag bestämt mig för att sälja denna stol och köpa en Britax istället. :)

    Det var min åsikt (om så en låååång sådan :P)

Liknande trådar

  1. En fråga till er kloka!
    By SjösjukaJenny in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 13:43
  2. En liten fråga till er kloka mammor
    By Lindhis in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 16:00
  3. En liten fråga till er kloka mammor
    By Lindhis in forum _0505 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 18:52
  4. Måste få fråga er kloka mammor!
    By therese & t in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 20:31
  5. Måste fråga er kloka mammor...
    By Jennie med T & S in forum _05 Höstbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 20:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar