Daktacort salvan - användning?
Kropp & hälsa
  1. generad rumpnisse ;-)
    #1

    Daktacort salvan - användning?

    Sen jag var magsjuk o var väldigt lös i magen så har lixom inte stjärten o området där omkring återhämtat sig riktigt efter alla dom miljarder toalettbesöken o hårt toapapper. Jobbig klåda o känns ur balans o torrt nästan ända fram på blygdläpparna, utvändigt är besvären alltså. Jag gissar på vanlig \"ur balans hy\" eller kanske ngn svampliknande problem så jag köpte daktacort efter att ha läst här o frågade lite försiktigt (såååå genant när det stod en ung kille en bit ifrån...)om man kan använda salvan där nere. Kan man alltså använda daktacort salvan i ett tunt lager runt anus o även lite runt slidan o blygdläpparna eller hur använder man den om man misstänker utvändig svampinfektion o för att dämpa klådan o få huden att återhämta sig??? Har bara tagit lite Idomin i stjärten innan o varit noga med hygienen men det hjälper inte.
  2. 1
    Daktacort salvan - användning? Sen jag var magsjuk o var väldigt lös i magen så har lixom inte stjärten o området där omkring återhämtat sig riktigt efter alla dom miljarder toalettbesöken o hårt toapapper. Jobbig klåda o känns ur balans o torrt nästan ända fram på blygdläpparna, utvändigt är besvären alltså. Jag gissar på vanlig \"ur balans hy\" eller kanske ngn svampliknande problem så jag köpte daktacort efter att ha läst här o frågade lite försiktigt (såååå genant när det stod en ung kille en bit ifrån...)om man kan använda salvan där nere. Kan man alltså använda daktacort salvan i ett tunt lager runt anus o även lite runt slidan o blygdläpparna eller hur använder man den om man misstänker utvändig svampinfektion o för att dämpa klådan o få huden att återhämta sig??? Har bara tagit lite Idomin i stjärten innan o varit noga med hygienen men det hjälper inte.
  3. Mamma till många
    #2

    Ja det kan du!

    Fick själv tips om salvan då sonen hade en besvärande klåda kring ändtarmen.Han är sex år.Blir gärna lite torr där bak.och fick klåda av att vi tvättade.Kliade det så ville vi ju tvätta innan vi la på nån salva.Vi fick då tipset av en barnläkare att prova Dactacort.
    Men fråga på Apoteket för jag tror det finns två sorter,en hade de innanför disk.Det är inget att skämmas över,be att få tala lite på sidan om med någon av Apotekspersonalen!Så behöver ingen lyssna.
  4. 2
    Ja det kan du! Fick själv tips om salvan då sonen hade en besvärande klåda kring ändtarmen.Han är sex år.Blir gärna lite torr där bak.och fick klåda av att vi tvättade.Kliade det så ville vi ju tvätta innan vi la på nån salva.Vi fick då tipset av en barnläkare att prova Dactacort.
    Men fråga på Apoteket för jag tror det finns två sorter,en hade de innanför disk.Det är inget att skämmas över,be att få tala lite på sidan om med någon av Apotekspersonalen!Så behöver ingen lyssna.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Visst ! imt.

    .
  6. 3
    Visst ! imt. .
  7. generad rumpnisse ;-)
    #4

    hmmm, två sorter?

    ngn annan som vet, har köpt hem en nu som dom förvarade bakom disk, den är enligt bruksanvisningen till tex fotsvamp?!? dom gav mig bara denna när jag frågade efter daktacort?!?
  8. 4
    hmmm, två sorter? ngn annan som vet, har köpt hem en nu som dom förvarade bakom disk, den är enligt bruksanvisningen till tex fotsvamp?!? dom gav mig bara denna när jag frågade efter daktacort?!?
  9. Susanne
    #5

    Vår son

    besväras ofta (pga medicinering) av svampinfektioner i \"de nedre regionerna\" och då använder han Daktacort och Daktar. Daktacorten ska man använda tills det börjar bli bättre (ska bli bättre på bara några dagar) och därefter ska man byta till Daktar, som är snällare och inte så stark. Daktacorten innehåller hydrokortison nämligen.
  10. 5
    Vår son besväras ofta (pga medicinering) av svampinfektioner i \"de nedre regionerna\" och då använder han Daktacort och Daktar. Daktacorten ska man använda tills det börjar bli bättre (ska bli bättre på bara några dagar) och därefter ska man byta till Daktar, som är snällare och inte så stark. Daktacorten innehåller hydrokortison nämligen.
  11. Medlem sedan
    Feb 2017
    #6
    Köp Daktacort - http://dokteronline.com
  12. 6
    Köp Daktacort - http://dokteronline.com

Liknande trådar

  1. *insmord i daktacort och SPF 50*
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 10:49
  2. Daktacort
    By anna_999 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 12:15
  3. Daktacort
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 20:46
  4. Kan man använda Daktacort
    By Lille Skutt in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 18:39
  5. Mycostatin salvan
    By Susanne in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 16:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar