Tips, tips efterlyses.....
Arbete, ekonomi & juridik
  1. sienna
    #1

    Tips, tips efterlyses.....

    Har just köpt hus och behöver en hel del nya möbler m m tills vi flyttar in om tre månader! Då vill man ju gärna lägga allt som någonsin går på att köpa nya grejor till huset och allt vad därtill hör. Vill spara in på mat, kläder - ja tänka på allt så vi lever lite snålt de här tre månaderna så inte själva flytten känns så mkt heller, blir ju alltid kringkostnader som tfn-flyttning m m när man flyttar! Ska jag köra gärnet - samtidigt som vi flyttar och börjar packa saker osv - och baka själv och leta extrapriser m m...?
    Är lite rådvill och tar tacksamt emot tips!
  2. 1
    Tips, tips efterlyses..... Har just köpt hus och behöver en hel del nya möbler m m tills vi flyttar in om tre månader! Då vill man ju gärna lägga allt som någonsin går på att köpa nya grejor till huset och allt vad därtill hör. Vill spara in på mat, kläder - ja tänka på allt så vi lever lite snålt de här tre månaderna så inte själva flytten känns så mkt heller, blir ju alltid kringkostnader som tfn-flyttning m m när man flyttar! Ska jag köra gärnet - samtidigt som vi flyttar och börjar packa saker osv - och baka själv och leta extrapriser m m...?
    Är lite rådvill och tar tacksamt emot tips!
  3. marib
    #2

    Avvakta

    med möbelinköp. Det som verkar vettigt nu kanske inte verkar fullt så vettigt när ni väl är på plats. Bättre då att ta det som man absolut inte kan klara sig utan och komplettera senare.
    Att spara pengar däremot är väl aldrig fel :-)
  4. 2
    Avvakta med möbelinköp. Det som verkar vettigt nu kanske inte verkar fullt så vettigt när ni väl är på plats. Bättre då att ta det som man absolut inte kan klara sig utan och komplettera senare.
    Att spara pengar däremot är väl aldrig fel :-)
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3

    Håller med marib

    vänta med det som inte är absolut nödvändigt... vi bodde in oss i vårt hus i nästan 1 år innan vi hade bestämt hur stilen ska vara och vad som fungerar bäst i vårt hus.
  6. 3
    Håller med marib vänta med det som inte är absolut nödvändigt... vi bodde in oss i vårt hus i nästan 1 år innan vi hade bestämt hur stilen ska vara och vad som fungerar bäst i vårt hus.
  7. sienna
    #4

    Det är sant..

    man ska bo in sig först. Men det som fattas ganska akut är ju ändå köksmöbler och soffa, det känns ju som man måste ha direkt, kan ju inte bo in sig och vara utan ett tag.....
    Men visst är det svårt iaf med soffa att köpa innan man bott i huset?! Köksmöbler har vi redan sett som vi vill ha och de passar oss i stil och är inte tidsbundna heller. Sen grejor som lampor och annan komplettering kommer nog eftersom...
  8. 4
    Det är sant.. man ska bo in sig först. Men det som fattas ganska akut är ju ändå köksmöbler och soffa, det känns ju som man måste ha direkt, kan ju inte bo in sig och vara utan ett tag.....
    Men visst är det svårt iaf med soffa att köpa innan man bott i huset?! Köksmöbler har vi redan sett som vi vill ha och de passar oss i stil och är inte tidsbundna heller. Sen grejor som lampor och annan komplettering kommer nog eftersom...
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5

    Just soffa tycker jag är svårt

    för man vet liksom inte ordentligt hur TV-kontaker och elkontaker sitter... eller iallafall visste inte jag det när jag köpte huset. På den detaljnivån hade inte jag kollat... och det styr ju hur TVn och övriga möbler står... som i sin tur styr hur soffan kan stå.

    Och vill man ha en 3-sits längs väggen eller 2 st 2-sits i någon snygg uppställning...

    Just soffa ska vi köpa nu - 3½ år efter vi flyttade in (men då hade vi en gammal sunkig sak med oss så vi har ju inte suttit på golvet direkt).
  10. 5
    Just soffa tycker jag är svårt för man vet liksom inte ordentligt hur TV-kontaker och elkontaker sitter... eller iallafall visste inte jag det när jag köpte huset. På den detaljnivån hade inte jag kollat... och det styr ju hur TVn och övriga möbler står... som i sin tur styr hur soffan kan stå.

    Och vill man ha en 3-sits längs väggen eller 2 st 2-sits i någon snygg uppställning...

    Just soffa ska vi köpa nu - 3½ år efter vi flyttade in (men då hade vi en gammal sunkig sak med oss så vi har ju inte suttit på golvet direkt).

Liknande trådar

  1. Box-vin tips efterlyses
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 15:47
  2. Åka-bil-tips efterlyses!
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 13:27
  3. Tips på bra vårvantar efterlyses...
    By Nike1234 in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 05:45
  4. Tips efterlyses
    By Lindhis in forum _0506 Junibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 09:59
  5. TIPS EFTERLYSES!
    By pixpix in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 20:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar