Änglar och demoner
Hem & fritid
  1. zeta

Änglar och demoner

Jag har varit förkyld och haft ryggskott, sa jag har läst en del, bl.a. Dan Browns Änglar och demoner. Jag undar ärligt - tycker nagon att den boken är läsvärd?
    Jag tyckte inte särskild bra om DaVinci koden, men den var ju ett litterärt mästerverk jämfört med den här. Världen är full med skräpböcker, men att Dan Brown säljer i stora upplagor över hela världen gör mig...tjaa, mörkrädd är kanske fel ord, sâ vi säger - häpen *s*. Sprâket är ju som en parodi och visst, det handlar om ett äventyr, sâ man skall och fâr väl vara fantasifull men nâgonstans gâr gränsen mellan fantasifullt och löjligt, och där trillar Brown ...rakt i Tibern.
  2. 1
    Änglar och demoner Jag har varit förkyld och haft ryggskott, sa jag har läst en del, bl.a. Dan Browns Änglar och demoner. Jag undar ärligt - tycker nagon att den boken är läsvärd?
    Jag tyckte inte särskild bra om DaVinci koden, men den var ju ett litterärt mästerverk jämfört med den här. Världen är full med skräpböcker, men att Dan Brown säljer i stora upplagor över hela världen gör mig...tjaa, mörkrädd är kanske fel ord, sâ vi säger - häpen *s*. Sprâket är ju som en parodi och visst, det handlar om ett äventyr, sâ man skall och fâr väl vara fantasifull men nâgonstans gâr gränsen mellan fantasifullt och löjligt, och där trillar Brown ...rakt i Tibern.
  3. yab

det var ett tag

sedan jag läste Da VInci koden men den tyckte jag var ganska bra.
    Men Änglar och demoner tyckte jag var fasansfull - särskilt hans beskrivning av henne och honom - så stereotypt och inte särskilt bra historia eller.
  4. 2
    det var ett tag sedan jag läste Da VInci koden men den tyckte jag var ganska bra.
    Men Änglar och demoner tyckte jag var fasansfull - särskilt hans beskrivning av henne och honom - så stereotypt och inte särskilt bra historia eller.
  5. Medlem sedan
    May 2005

*S*

Jadu. Att de böckerna säljer så in i vassen bra har fått mig att undra över tillståndet i världen mer än en gång. Jag läste ÄoD först och det fanns egentligen ingen anledning för mig att läsa DaVincikoden, förutom att \"alla\" pratade om den jättemycket och sa att den var så bra. Så jag gjorde det. Men båda böckerna lämnade mig mest med \"jaha?\". Språket var enformigt och fantasilöst, och maken till trögtänkt snille får man leta efter ;) Dessutom är historierna näst intill identiska. Efter att ha läst dem båda två kan jag omöjligt skilja dem åt i minnet.

Men alla älskar en konspiration. Och om man dessutom får veta \"sanningen\" om kyrkan och dess historia... ja, då är ju saken biff! Då läser folk, och tror att de har lärt sig något nytt. Och få läsare vågar gå mot strömmen och säga att en bästsäljare är direkt dålig...
  6. 3
    *S* Jadu. Att de böckerna säljer så in i vassen bra har fått mig att undra över tillståndet i världen mer än en gång. Jag läste ÄoD först och det fanns egentligen ingen anledning för mig att läsa DaVincikoden, förutom att \"alla\" pratade om den jättemycket och sa att den var så bra. Så jag gjorde det. Men båda böckerna lämnade mig mest med \"jaha?\". Språket var enformigt och fantasilöst, och maken till trögtänkt snille får man leta efter ;) Dessutom är historierna näst intill identiska. Efter att ha läst dem båda två kan jag omöjligt skilja dem åt i minnet.

Men alla älskar en konspiration. Och om man dessutom får veta \"sanningen\" om kyrkan och dess historia... ja, då är ju saken biff! Då läser folk, och tror att de har lärt sig något nytt. Och få läsare vågar gå mot strömmen och säga att en bästsäljare är direkt dålig...
  7. Medlem sedan
    Aug 2002

Alltså...

*harkel*

Jag ÄLSKADE Da Vinci Koden och tyckte ännu mer om Änglar och Demoner...

Jag tyckte den var vansinnigt spännande och en intressant plot! Däremot så tyckte jag inte alls om I cirkeln mitt...

Tsss... smaken är som baken...

8. 4
    Alltså... *harkel*

Jag ÄLSKADE Da Vinci Koden och tyckte ännu mer om Änglar och Demoner...

Jag tyckte den var vansinnigt spännande och en intressant plot! Däremot så tyckte jag inte alls om I cirkeln mitt...

Tsss... smaken är som baken...

9. Chand

Man vill ju läsa

det som folk pratar om för att se vad det är. Jag tyckte Änglar och demoner var bättre än Da Vinci-koden. De var riktiga pageturners som gick fort att läsa, underhållning för stunden, ganska bra underhållningsvärde tycker jag.
  10. 5
    Man vill ju läsa det som folk pratar om för att se vad det är. Jag tyckte Änglar och demoner var bättre än Da Vinci-koden. De var riktiga pageturners som gick fort att läsa, underhållning för stunden, ganska bra underhållningsvärde tycker jag.
  11. Katarina M&J

Blev besviken

på Davincikoden. Den hade höjts till skyarna så mycket och sen var det som någon skrev -jaha. Tyckte inte särskilt mycket om den och har inte en tanke på att läsa något mer av honom. Iden var väl intressant men sen blev det inte så mycket mer.
  12. 6
    Blev besviken på Davincikoden. Den hade höjts till skyarna så mycket och sen var det som någon skrev -jaha. Tyckte inte särskilt mycket om den och har inte en tanke på att läsa något mer av honom. Iden var väl intressant men sen blev det inte så mycket mer.
  13. Medlem sedan
    Nov 2004

JAg blev galen av den

boken, det var kammerlengio så jag spydde blod till slut. *överdriver lagom mkt* Nej ,fy tusan! I cirkelns mitt är lika dålig o upprepningar o sexuella anspelningar mitt i skottlossning, hur troligt är det då? Don\'t think sooooo. *S*
  14. 7
    JAg blev galen av den boken, det var kammerlengio så jag spydde blod till slut. *överdriver lagom mkt* Nej ,fy tusan! I cirkelns mitt är lika dålig o upprepningar o sexuella anspelningar mitt i skottlossning, hur troligt är det då? Don\'t think sooooo. *S*
  15. zeta

tack Stello och andra..

jag skriver så sällan här och kände efter att ha skickat inlägget ovan att jag var så trist och negativ.Det är ju förstås roligt att det finns andra som håller med mig i mina negativa omdömen - men ännu roligare, att någon vill säga emot! Det är väl det där \"lösa det historiska mysteriet\" som lockar? I den genren rekommenderar jag Josephine Teys deckare om Rickard II - vad-det-nu-heter- kan det heta Tidens furste? Eller varför inte hederliga Sherlock Holmes, eller finska favoriten Mika Waltari. Inte riktigt samma sak förstås, men mycket bättre skrivet...
  16. 8
    tack Stello och andra.. jag skriver så sällan här och kände efter att ha skickat inlägget ovan att jag var så trist och negativ.Det är ju förstås roligt att det finns andra som håller med mig i mina negativa omdömen - men ännu roligare, att någon vill säga emot! Det är väl det där \"lösa det historiska mysteriet\" som lockar? I den genren rekommenderar jag Josephine Teys deckare om Rickard II - vad-det-nu-heter- kan det heta Tidens furste? Eller varför inte hederliga Sherlock Holmes, eller finska favoriten Mika Waltari. Inte riktigt samma sak förstås, men mycket bättre skrivet...
  17. Medlem sedan
    Mar 2024
    thx
  18. 9
    thx

Liknande trådar

1. Änglar och demoner och lite boksvammel
    By dell111 in forum Medelålders 45+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 07:39
  2. Enkät: Änglar och demoner
    By Mammuten in forum Autismspektrum
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 21:44
  3. Tar mina demoner med mig in i
    By mohlina in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 21:39
  4. Enkätdags: Änglar & demoner
    By Mammuten in forum Autismspektrum
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 20:51
  5. Änglar och demoner
    By Mamma Mia in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 20:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar