Nån annan som haft granulom?
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Nån annan som haft granulom?

    Trodde jag fått problem med ett stygn som börjat skava, men BM såg att det var ett granulom, alltså en ärrbildning precis vid stygnet, som en liten hudflik som sticker ut. Så igår var jag hos gynekologen som penslade på nån frätande vätska (aj) som ska göra så den där lilla klumpen/fliken skrumpnar ihop och ramlar bort. Inte så kul att ha en jätteöm och blödande hudflik där nere... Skaver precis hela tiden...

    Nån annan som haft nåt liknande? Känner mig lite skeptisk till att den där penslingen verkligen ska funka... Först sa BM att de måste skära bort den, men gynekologen trodde detta skulle räcka...

    Jaja, det är ju inget jätteproblem, men lite trist att fortfarande besväras av såna saker. Man trodde ju att man skulle va läkt och hel vid det här laget... De tajta jeansen får gott hänga i garderoben ett tag till ;-) (Ja, då har man en anledning att gå i mjukisbyxor...)
  2. 1
    Nån annan som haft granulom? Trodde jag fått problem med ett stygn som börjat skava, men BM såg att det var ett granulom, alltså en ärrbildning precis vid stygnet, som en liten hudflik som sticker ut. Så igår var jag hos gynekologen som penslade på nån frätande vätska (aj) som ska göra så den där lilla klumpen/fliken skrumpnar ihop och ramlar bort. Inte så kul att ha en jätteöm och blödande hudflik där nere... Skaver precis hela tiden...

    Nån annan som haft nåt liknande? Känner mig lite skeptisk till att den där penslingen verkligen ska funka... Först sa BM att de måste skära bort den, men gynekologen trodde detta skulle räcka...

    Jaja, det är ju inget jätteproblem, men lite trist att fortfarande besväras av såna saker. Man trodde ju att man skulle va läkt och hel vid det här laget... De tajta jeansen får gott hänga i garderoben ett tag till ;-) (Ja, då har man en anledning att gå i mjukisbyxor...)
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Ja fast...

    ...jag har inte hört den benämningen på det tidigare. Jag ska träffa en gynekolog som ska skriva en remiss för en minde operation. Det dom satte på din flik var förmodligen Lapis, det fick Lovisa mot sitt navel granulom. Hoppas det försvinner.
    Kram
  4. 2
    Ja fast... ...jag har inte hört den benämningen på det tidigare. Jag ska träffa en gynekolog som ska skriva en remiss för en minde operation. Det dom satte på din flik var förmodligen Lapis, det fick Lovisa mot sitt navel granulom. Hoppas det försvinner.
    Kram
  5. Lucas 2/1
    #3

    japp!

    Jag var på efterkontroll förra veckan och BM sa att jag också hade det. Hon sa att det var en slemhinna som kommit i kläm när jag fick sys. Men hon sa att det går över av sig självt, alltså ingen äcklig pensling! Tänk om hon har fel, att jag också måste penslas! Fick du tid direkt hos gynokologen, eller ville BM se om det självläkte först?
  6. 3
    japp! Jag var på efterkontroll förra veckan och BM sa att jag också hade det. Hon sa att det var en slemhinna som kommit i kläm när jag fick sys. Men hon sa att det går över av sig självt, alltså ingen äcklig pensling! Tänk om hon har fel, att jag också måste penslas! Fick du tid direkt hos gynokologen, eller ville BM se om det självläkte först?
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4

    Jag fick tid direkt

    men gynekologen sa att det brukar gå tillbaka efter en månad ungefär men den här satt så illa till och skavde och småblödde så därför ville BM att jag skulle ta bort den. Men enligt gyn så borde den nu försvinna på en vecka med penslingen. Om du har besvär av din så kolla om du kan komma till gyn för pensling. Det sved en del men det gick ju fort och så är det ju skönt om det går över fortare.
  8. 4
    Jag fick tid direkt men gynekologen sa att det brukar gå tillbaka efter en månad ungefär men den här satt så illa till och skavde och småblödde så därför ville BM att jag skulle ta bort den. Men enligt gyn så borde den nu försvinna på en vecka med penslingen. Om du har besvär av din så kolla om du kan komma till gyn för pensling. Det sved en del men det gick ju fort och så är det ju skönt om det går över fortare.
  9. Anonym
    #5
    jag har granulom och jag har penslat länge.. mitt barn är nu 7 månader och det har fortfarnade inte försvunnit.. min bm trodde att det skulle försvinna så vi gjorde ett uppehåll med penslingen men det gav sig inte så efter ca en månad började vi igen och här nu hållt på 4 veckor.. kanske måste "knipsa" bort den.. men bm ville försöka få den så liten som möjligt först så jag slapp få ett stygn.. hoppas på att den försvinner snart börjar tröttna att gå till MVC varje vecka..
  10. 5
    jag har granulom och jag har penslat länge.. mitt barn är nu 7 månader och det har fortfarnade inte försvunnit.. min bm trodde att det skulle försvinna så vi gjorde ett uppehåll med penslingen men det gav sig inte så efter ca en månad började vi igen och här nu hållt på 4 veckor.. kanske måste "knipsa" bort den.. men bm ville försöka få den så liten som möjligt först så jag slapp få ett stygn.. hoppas på att den försvinner snart börjar tröttna att gå till MVC varje vecka..

Liknande trådar

  1. Granulom
    By ingegerdb in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 09:11
  2. Nån annan som haft hepatos?
    By lilltroll in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 20:14
  3. Granulom
    By Fiano in forum Sond- & knappmatning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 21:22
  4. Granulom?
    By Imsavimsa in forum Sond- & knappmatning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 05:57
  5. pyogent granulom
    By patricia in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 19:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar