TV-spel
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    TV-spel

    Jag är nu så glad att jag envisades med att kasta ut vårat TV-spel i början på 90-talet, sedan dess så har vi inte haft något våldsspel hemma, vi har kunnat erbjuda ungarna div data spel, men jag har haft full koll på vad de spelar och när.... De äldsta är snart 22, 20 och 18... de verkar inte ha tagit någon större skada av mammas censur. Vad de har spelat när de varit hos polare har jag naturligtvis inte kunnat kolla till hundra, men jag känner endå att jag har kunnat styra mängden av underhållningsvåld under deas uppväxt. Så stå på er ni som väljer bort tv-spelsvåldet!
  2. 1
    TV-spel Jag är nu så glad att jag envisades med att kasta ut vårat TV-spel i början på 90-talet, sedan dess så har vi inte haft något våldsspel hemma, vi har kunnat erbjuda ungarna div data spel, men jag har haft full koll på vad de spelar och när.... De äldsta är snart 22, 20 och 18... de verkar inte ha tagit någon större skada av mammas censur. Vad de har spelat när de varit hos polare har jag naturligtvis inte kunnat kolla till hundra, men jag känner endå att jag har kunnat styra mängden av underhållningsvåld under deas uppväxt. Så stå på er ni som väljer bort tv-spelsvåldet!
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Kämpar med...

    näbbar och klor här ;)
    Vi tog bort allt vad våld heter för 2 år sen, det bästa vi gjort.
    Vissa spel kommer aldrig in i detta huset oavsett ålder, tex GTA...
    Problemet är att min 14-åring tycker han får sitta i kläm pga av lillebror som har autism och inte klarar av något form av våld alls.
    Men han skapar sitt eget våld *s* i zoo-tycon där han släpper ut alla djuren och låter människor bli uppätna *stööön* (spelet är från 3 år)

    Tack för att du delade med dig av dina tankar, det behövs när man vacklar av allt tjat här hemma ;)
  4. 2
    Kämpar med... näbbar och klor här ;)
    Vi tog bort allt vad våld heter för 2 år sen, det bästa vi gjort.
    Vissa spel kommer aldrig in i detta huset oavsett ålder, tex GTA...
    Problemet är att min 14-åring tycker han får sitta i kläm pga av lillebror som har autism och inte klarar av något form av våld alls.
    Men han skapar sitt eget våld *s* i zoo-tycon där han släpper ut alla djuren och låter människor bli uppätna *stööön* (spelet är från 3 år)

    Tack för att du delade med dig av dina tankar, det behövs när man vacklar av allt tjat här hemma ;)

Liknande trådar

  1. Spel, spel, spel, spel....
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2022-08-31, 10:34
  2. Ang Tv-spel
    By tina74 in forum _99 Alla barn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2022-07-04, 12:24
  3. Spel, spel, spel, spel.... fortsätter
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-08-22, 14:21
  4. TV-spel
    By Chessan in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-20, 08:32
  5. PS2 spel/Ge-Kås?
    By Sing Along in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 19:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar