Eftervärkar / avslag (äckelvarning)
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Eftervärkar / avslag (äckelvarning)

    Hur har ni det med eftervärkar. Här gör det fortfarande ont lite då och då. Det blir ofta värktabletter (säkert varje dag) och vetekudden är ett stående inslag. Är det någon som vet hur länge det sitter i? (normalt) Är ju omföderska så jag är beredd på att det skall kännas mer, men det är ju som rejäl mensvärk.

    Sedan detta avslag. Med sonen hade jag mycket och länge. Nu är det nästan inget och jag behöver egentligen inte ha binda - men när jag varit på toa så kommer det i princip alltid på pappret i långa stränger (som äggvita). Hade något liknande när jag var i 20-års åldern och hade ägglossning.

    Är det den ljuva ungdomen som kommit över min läckra lekamen igen??
  2. 1
    Eftervärkar / avslag (äckelvarning) Hur har ni det med eftervärkar. Här gör det fortfarande ont lite då och då. Det blir ofta värktabletter (säkert varje dag) och vetekudden är ett stående inslag. Är det någon som vet hur länge det sitter i? (normalt) Är ju omföderska så jag är beredd på att det skall kännas mer, men det är ju som rejäl mensvärk.

    Sedan detta avslag. Med sonen hade jag mycket och länge. Nu är det nästan inget och jag behöver egentligen inte ha binda - men när jag varit på toa så kommer det i princip alltid på pappret i långa stränger (som äggvita). Hade något liknande när jag var i 20-års åldern och hade ägglossning.

    Är det den ljuva ungdomen som kommit över min läckra lekamen igen??
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Mensvärk ja..

    det moler en del när hon ammar, men jag har för mig att eftervärkarna var värre efter att Ellen föddes.
    Jag tog 2 Panodil på BB när hon var ett halvt dygn ungefär, sedan har jag klarat mig utan.

    Avslaget är väldigt lindrigt redan nu faktiskt, får se om det håller i sig eller om det kanske tilltar lite igen. Binda måste jag ha, men så är hon ju inte ens 3 dygn än heller :)
    Behöver dock inte de jättebindor jag tog med från BB, utan klarar mig med vanliga.
  4. 2
    Mensvärk ja.. det moler en del när hon ammar, men jag har för mig att eftervärkarna var värre efter att Ellen föddes.
    Jag tog 2 Panodil på BB när hon var ett halvt dygn ungefär, sedan har jag klarat mig utan.

    Avslaget är väldigt lindrigt redan nu faktiskt, får se om det håller i sig eller om det kanske tilltar lite igen. Binda måste jag ha, men så är hon ju inte ens 3 dygn än heller :)
    Behöver dock inte de jättebindor jag tog med från BB, utan klarar mig med vanliga.
  5. sarah,maxen03 o flicka06
    #3

    MIna eftervärkar var grymma

    men de värsta gick över efter tre-fyra dar nånting. Sen hade jag väl \"mensvärk\" i ytterligare lika lång tid.
    Avslaget kommer i \"pytsar\". Kan gå timmar utan att nånting visar sig och sen kommer det en \"omgång\" blod och eller slem (ja jag vet supermyspys - NOT). Så måste ff ha binda, man vet liksom aldrig när eländet dyker upp!
  6. 3
    MIna eftervärkar var grymma men de värsta gick över efter tre-fyra dar nånting. Sen hade jag väl \"mensvärk\" i ytterligare lika lång tid.
    Avslaget kommer i \"pytsar\". Kan gå timmar utan att nånting visar sig och sen kommer det en \"omgång\" blod och eller slem (ja jag vet supermyspys - NOT). Så måste ff ha binda, man vet liksom aldrig när eländet dyker upp!
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    Hade eftervärkar

    rejält de första dygnen som kändes rejält, som kraftiga förvärkar, men det gick utan alvedon iaf.
    Sen blev de glesare o glesare o idag har jag inga vad jag märker iaf, O blir tre veckor idag.

    Avslaget rinner o rinner, men det är för det mesta genomskinlingt nu, knappt ngt blod alls längre.
  8. 4
    Hade eftervärkar rejält de första dygnen som kändes rejält, som kraftiga förvärkar, men det gick utan alvedon iaf.
    Sen blev de glesare o glesare o idag har jag inga vad jag märker iaf, O blir tre veckor idag.

    Avslaget rinner o rinner, men det är för det mesta genomskinlingt nu, knappt ngt blod alls längre.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Grymt otrevligt!

    Jag hade eftervärkar första dagarna och tog alvedon några ggr men nu e de borta. Avslaget är mycket mindre än efter jag fött första barnet, skönt!
  10. 5
    Grymt otrevligt! Jag hade eftervärkar första dagarna och tog alvedon några ggr men nu e de borta. Avslaget är mycket mindre än efter jag fött första barnet, skönt!

Liknande trådar

  1. Eftervärkar och avslag?
    By Jessica_35 in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 15:48
  2. Avslag efter förlossning *äckelvarning*
    By hellokiller+N in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 22:24
  3. Avslag äckelvarning
    By anonymt namn in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 01:11
  4. Eftervärkar?
    By lindamari in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 19:32
  5. Avslag? (äckelvarning)
    By Humlis in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 21:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar