Sexualiserad
Småbarn
  1. Trött
    #1

    Sexualiserad

    snälla lär er vad det ordet betyder! Det är INTE en synonym till sexig!
  2. 1
    Sexualiserad snälla lär er vad det ordet betyder! Det är INTE en synonym till sexig!
  3. Liselotte (också feminist
    #2

    är det någon som...

    tror det?
  4. 2
    är det någon som... tror det?
  5. Oxå trött
    #3

    Säkert hälften här inne

    Tittar man på den tidigare debatten några sidor längre bak så är det säkert hälften som inte förstår skillnaden...
  6. 3
    Säkert hälften här inne Tittar man på den tidigare debatten några sidor längre bak så är det säkert hälften som inte förstår skillnaden...
  7. Cecilia m. små troll
    #4

    Hmmm, jag

    vet inte om jag har \"rätt\" definition på termerna sexig och sexualiserad. Man kan ju tolka olika saker in i dessa ord. Jag ska ge dig min tolkning och du får gärna ge mig din tolkning så är det lättare att fortsätta diskussionen. Men jag tycker att det är tråkigt att man i diskussioner som nedan inte får ha olika åsikter. Ofta tycker jag att man får höra att tycker du inte så här så har du inte förstått. Det är viktigt att respektera att folk kan förstå varandras synsätt men trots det ha olika åsikter.

    Jag definierar så här:
    Sexig är en person som väcker sexuella känslor hos andra. Det handlar då om något ganska allmänt dvs denna sexighet uppfattas av många personer. En kvinna i bikini kan t ex uppfattas som sexig av män eller kvinnor. Ofta ( men inte alltid) uppfattar den person som anses sexig dessa känslor och ett visst mått av ömsesidighet finns i känslan.

    Sexualisering innebär att man lägger sexuella känslor eller aspekter på en person som inte har dessa känslor. Att man t ex som vuxen tror att barn har sexuella önskningar mot vuxna eller liknande. I det sammanhanget kan sjuka individer tolka t ex kvinnor som är utmanande klädda som om \"de vill bli våldtagna\" eller barn i bikini som sexobjekt.

    Vad gäller detta så hävdar jag fortfarande att t ex pedofiler sexualiserar barn oavsett om det har vinteroverall eller bikini på sig.

    Däremot så tycker jag inte att en mamma som sätter bikini på sin dotter sexualiserar barnet. Precis som jag inte tror att en pojke som vill ha klänning blir homosexuell.

    Sedan låter jag själv inte min flicka ha bikini men det beror på att det är opraktiskt och meningslöst. Precis som att jag helst inte köper vita jackor eller klär barn som kryper i klänning så undviker jag helt enkelt opraktiska kläder och den motiveringen får ockjså mina barn då de frågar efter dessa.
  8. 4
    Hmmm, jag vet inte om jag har \"rätt\" definition på termerna sexig och sexualiserad. Man kan ju tolka olika saker in i dessa ord. Jag ska ge dig min tolkning och du får gärna ge mig din tolkning så är det lättare att fortsätta diskussionen. Men jag tycker att det är tråkigt att man i diskussioner som nedan inte får ha olika åsikter. Ofta tycker jag att man får höra att tycker du inte så här så har du inte förstått. Det är viktigt att respektera att folk kan förstå varandras synsätt men trots det ha olika åsikter.

    Jag definierar så här:
    Sexig är en person som väcker sexuella känslor hos andra. Det handlar då om något ganska allmänt dvs denna sexighet uppfattas av många personer. En kvinna i bikini kan t ex uppfattas som sexig av män eller kvinnor. Ofta ( men inte alltid) uppfattar den person som anses sexig dessa känslor och ett visst mått av ömsesidighet finns i känslan.

    Sexualisering innebär att man lägger sexuella känslor eller aspekter på en person som inte har dessa känslor. Att man t ex som vuxen tror att barn har sexuella önskningar mot vuxna eller liknande. I det sammanhanget kan sjuka individer tolka t ex kvinnor som är utmanande klädda som om \"de vill bli våldtagna\" eller barn i bikini som sexobjekt.

    Vad gäller detta så hävdar jag fortfarande att t ex pedofiler sexualiserar barn oavsett om det har vinteroverall eller bikini på sig.

    Däremot så tycker jag inte att en mamma som sätter bikini på sin dotter sexualiserar barnet. Precis som jag inte tror att en pojke som vill ha klänning blir homosexuell.

    Sedan låter jag själv inte min flicka ha bikini men det beror på att det är opraktiskt och meningslöst. Precis som att jag helst inte köper vita jackor eller klär barn som kryper i klänning så undviker jag helt enkelt opraktiska kläder och den motiveringen får ockjså mina barn då de frågar efter dessa.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    Fast..

    ..åsikterna framgår nog ändå :-) Tycker mig förstå vad som menas även om nu inte defintionen är korrekt.
  10. 5
    Fast.. ..åsikterna framgår nog ändå :-) Tycker mig förstå vad som menas även om nu inte defintionen är korrekt.
  11. Anonym
    #6

    Lär oss!

    Vore intressant att veta vad det betyder då. När jag gogglade så fick jag fram att det betydde \"att göra sexuell\". Är det riktigt?
  12. 6
    Lär oss! Vore intressant att veta vad det betyder då. När jag gogglade så fick jag fram att det betydde \"att göra sexuell\". Är det riktigt?
  13. Medlem sedan
    Sep 2001
    #7

    Förklara gärna

    aå att vi får lära oss:) Säger man A så.....
  14. 7
    Förklara gärna aå att vi får lära oss:) Säger man A så.....
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar