Anställningsintervju på arbetstid?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Glad!
    #1

    Anställningsintervju på arbetstid?

    Har jag rätt att gå på anställningsintervju på arbetstid? Har ett typ \"åtta till fem-jobb\" och då är det inte alldeles lätt att komma på anställningsintervju om man inte kan eller får gå infrån jobbet. Inte heller är det särskilt snyggt tycker jag att sitta och vela fram och tillbaka när en ny arbetsgivare ringer, \"nja, jag kan inte den och den tiden.......\". Min nuvarande arbetsplats vet om att jag söker annat jobb och kommer säkert bli glada för min skull (är vääääääldigt överkvalificerad där jag är, så det är inte så att de _vill_ bli av med mig ;-) men det är svårt att få vikarier. Hur gör jag? Tjänsledigt? Det handlar om tre timmar med resvägen.
  2. 1
    Anställningsintervju på arbetstid? Har jag rätt att gå på anställningsintervju på arbetstid? Har ett typ \"åtta till fem-jobb\" och då är det inte alldeles lätt att komma på anställningsintervju om man inte kan eller får gå infrån jobbet. Inte heller är det särskilt snyggt tycker jag att sitta och vela fram och tillbaka när en ny arbetsgivare ringer, \"nja, jag kan inte den och den tiden.......\". Min nuvarande arbetsplats vet om att jag söker annat jobb och kommer säkert bli glada för min skull (är vääääääldigt överkvalificerad där jag är, så det är inte så att de _vill_ bli av med mig ;-) men det är svårt att få vikarier. Hur gör jag? Tjänsledigt? Det handlar om tre timmar med resvägen.
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2

    ta ledigt

    tycker jag är korrektast.
  4. 2
    ta ledigt tycker jag är korrektast.

Liknande trådar

  1. Arbetstid!
    By therese & t in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 10:52
  2. Lyx på arbetstid
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 19:55
  3. Arbetstid?
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 09:20
  4. Gå ner i arbetstid
    By Gunilla med 2 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 08:50
  5. Jag ska gå ner i arbetstid, men..
    By Gun in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 07:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar