Hur trotsiga är era 6 åringar??
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Hur trotsiga är era 6 åringar??

    Min Isabelle som fyllde 6 år den 27/1 beter sig nästintill som min 12 åring... lika trotsiga båda två.
    Ibland funderar jag om hon ska bli operasångare för sådan röst vore bortkastad på annat.. den kan bli väääldig hög.
    Här är det dagligen utbrott och hoppas att det blir någon lugn stund mellan 6 års trotset och tonåren =)
  2. 1
    Hur trotsiga är era 6 åringar?? Min Isabelle som fyllde 6 år den 27/1 beter sig nästintill som min 12 åring... lika trotsiga båda två.
    Ibland funderar jag om hon ska bli operasångare för sådan röst vore bortkastad på annat.. den kan bli väääldig hög.
    Här är det dagligen utbrott och hoppas att det blir någon lugn stund mellan 6 års trotset och tonåren =)
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2

    oj oj oj du ;-)

    Hon vet alltid bäst...inget snack om saken liksom *fniss*

    Och skrika kan hon med..hon har väckt Saga mer än en gång kan jag säga.
  4. 2
    oj oj oj du ;-) Hon vet alltid bäst...inget snack om saken liksom *fniss*

    Och skrika kan hon med..hon har väckt Saga mer än en gång kan jag säga.
  5. Medlem sedan
    May 1999
    #3

    Inte mycket eg...

    Ronan är lite av en \"drama-queen\", knycker till på nacken och sätter näsan i vädret och trippar iväg om han inte får som han vill men det går oftast bra att diskutera med honom så än så länge har vi inga större problem. Men Ronan är en rätt känslig kille som känner av en rätt bra och han vet att när mamma tittar med \"den där blicken\" då är det inte lönt att tjafsa liksom! *ler* Han är faktiskt glad, trevlig och hjälpsam för det mesta.
  6. 3
    Inte mycket eg... Ronan är lite av en \"drama-queen\", knycker till på nacken och sätter näsan i vädret och trippar iväg om han inte får som han vill men det går oftast bra att diskutera med honom så än så länge har vi inga större problem. Men Ronan är en rätt känslig kille som känner av en rätt bra och han vet att när mamma tittar med \"den där blicken\" då är det inte lönt att tjafsa liksom! *ler* Han är faktiskt glad, trevlig och hjälpsam för det mesta.
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4

    Väldigt lite.....

    än så länge.Benjamin är i en sååå skön period nu .Harmonisk och lätt att ha att göra med. Lite känslig och ibland fr man ju höra att\"mamma du förstår ju ingenting\" och en suck.Vi har ju en småtrotsig fyraåring och där ligger Benjamin verkligen i lä när det gäller utbrott.Får väl se hur det blir framöver.
  8. 4
    Väldigt lite..... än så länge.Benjamin är i en sååå skön period nu .Harmonisk och lätt att ha att göra med. Lite känslig och ibland fr man ju höra att\"mamma du förstår ju ingenting\" och en suck.Vi har ju en småtrotsig fyraåring och där ligger Benjamin verkligen i lä när det gäller utbrott.Får väl se hur det blir framöver.
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5

    Jo, det är ju inte för inte..

    som det kallas \"lilla tonåren\" när de är i 6-årsåldern.Så detta är nog bara uppvärming för det som ska hända om 6-7 år :)
  10. 5
    Jo, det är ju inte för inte.. som det kallas \"lilla tonåren\" när de är i 6-årsåldern.Så detta är nog bara uppvärming för det som ska hända om 6-7 år :)
  11. Karin och Svante
    #6

    Vi har fått en tonåring...

    och det är inte 13-åringen eller 15-åringen! De är milda västanfläktar jämfört med det lilla 6-årsmonstret! hela världen rämnar med bara några sekunders förvarning. Oftast beror det på att han inte får köpa något, äta något eller för att han känner sig missförstådd. Senast i dag fick han ett fullkomligt anfall utanför leksaksaffären i centrala Göteborg när han inte hade pengar till en bil som han ville ha. Han vill ha allt just nu, godis, kläder, leksaker... Får han det inte så skriker han som en mistlur, kastar sig på marken och sparkar och spottar. Så om någon var i Göteborg i dag och hörde illvrålen, så sorry, det var bara mitt barn som testade gränserna....
    Hoppas den här perioden går över snart!!
  12. 6
    Vi har fått en tonåring... och det är inte 13-åringen eller 15-åringen! De är milda västanfläktar jämfört med det lilla 6-årsmonstret! hela världen rämnar med bara några sekunders förvarning. Oftast beror det på att han inte får köpa något, äta något eller för att han känner sig missförstådd. Senast i dag fick han ett fullkomligt anfall utanför leksaksaffären i centrala Göteborg när han inte hade pengar till en bil som han ville ha. Han vill ha allt just nu, godis, kläder, leksaker... Får han det inte så skriker han som en mistlur, kastar sig på marken och sparkar och spottar. Så om någon var i Göteborg i dag och hörde illvrålen, så sorry, det var bara mitt barn som testade gränserna....
    Hoppas den här perioden går över snart!!
  13. Medlem sedan
    Aug 1999
    #7

    Vill inte kalla...

    de trots då jag inte gillar de ordet alls...

    Men Flisan har och är väldigt jobbig just nu! Vi kommer i konflikter flera ggr per dag.

    De kan börja redan på morgonen om jag säger att hon ska ha jeans..
    - Åhh typiskt, dumma dig...

    Säger man att hon ska borsta tänderna
    - NEEEEEJ, dumma dig...

    -Va blir de för mat?
    - kött och potatis.
    - ÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH, jag HATAR det... dumma dig.


    ja, så är våran dag i stora drag....
  14. 7
    Vill inte kalla... de trots då jag inte gillar de ordet alls...

    Men Flisan har och är väldigt jobbig just nu! Vi kommer i konflikter flera ggr per dag.

    De kan börja redan på morgonen om jag säger att hon ska ha jeans..
    - Åhh typiskt, dumma dig...

    Säger man att hon ska borsta tänderna
    - NEEEEEJ, dumma dig...

    -Va blir de för mat?
    - kött och potatis.
    - ÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH, jag HATAR det... dumma dig.


    ja, så är våran dag i stora drag....
  15. Anna med Jonathan & M
    #8

    Här är det berg och dalbana...

    Sa det till gubben häromdagen att det måste vara jobbigt att vara 6 år. Jonathan kan kliva upp som en sol för att 1 timme senare i förskoleklassen vara skitsur för något som gå emot honom. Hoppas verkligen det släpper snart.
  16. 8
    Här är det berg och dalbana... Sa det till gubben häromdagen att det måste vara jobbigt att vara 6 år. Jonathan kan kliva upp som en sol för att 1 timme senare i förskoleklassen vara skitsur för något som gå emot honom. Hoppas verkligen det släpper snart.
  17. Medlem sedan
    Aug 2000
    #9

    Lugnt som en filbunke...

    han är väldigt lugn och stillsam, fragvis och nöjer sig sâllan med ett nej han maste veta varför men sedan är han nöjd!
    Han vill egentligen veta allt :)

    Känslig är han och blir lätt röd i ögonen om jag höjer rösten, men sätter sig sällan pa tvären.
    Tack och lov, har ju en 12 aring i huset ocksa och en 4,5 aring som kan visa sina sidor om man inte ger med sig ;)

    Men jag är ännu mera envis än dem!
    Jag släpper aldrig efter sa enkelt är det.

  18. 9
    Lugnt som en filbunke... han är väldigt lugn och stillsam, fragvis och nöjer sig sâllan med ett nej han maste veta varför men sedan är han nöjd!
    Han vill egentligen veta allt :)

    Känslig är han och blir lätt röd i ögonen om jag höjer rösten, men sätter sig sällan pa tvären.
    Tack och lov, har ju en 12 aring i huset ocksa och en 4,5 aring som kan visa sina sidor om man inte ger med sig ;)

    Men jag är ännu mera envis än dem!
    Jag släpper aldrig efter sa enkelt är det.

  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Faktiskt inte alls

    trotsig. Men det är väl för att mellanbror fått dubbeldos av trots.
  20. 10
    Faktiskt inte alls trotsig. Men det är väl för att mellanbror fått dubbeldos av trots.

Liknande trådar

  1. 2 års trotsiga barn?
    By DollyLolly in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 19:52
  2. trotsiga 6åringar
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-07, 18:38
  3. Trotsiga 5½ åringar...
    By Karin_S in forum _0406 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-02, 00:44
  4. Trotsiga?
    By AnNa m TiLdA in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 08:58
  5. Är era 7-åringar trotsiga?
    By Cecilia in forum Stora barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 13:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar