Era bästa bullfyllningar?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #1

    Era bästa bullfyllningar?

    Gör alltid kanel- eller kardemummafyllning i bullarna, men finns det nåt mer+ Såg mandelmassa/chokladfyllningen nedtill, men är inte så förtjust i mandelmassa...
    äppelmos har jag testat nån gångm det var gott!
  2. 1
    Era bästa bullfyllningar? Gör alltid kanel- eller kardemummafyllning i bullarna, men finns det nåt mer+ Såg mandelmassa/chokladfyllningen nedtill, men är inte så förtjust i mandelmassa...
    äppelmos har jag testat nån gångm det var gott!
  3. har inte skrivit här förr
    #2

    den här vaniljröran

    som jag hittade här. Den som man kunde blanda i vaniljbullar i långpanna funkar även i \"vanliga\" kanelbullar.
    Fyllning
    150 g smör
    2 msk vaniljsocker
    3 dl florsocker
    100 g philadelphiaost

    Det blev väldigt populärt när jag bjöd på jobbet.
    Fast jag använde bullreceptet som finns på mjölpaketet.

    P.S. Jag provade även med det rosa florsockret med jordgubbssmak men det blev sådär.
  4. 2
    den här vaniljröran som jag hittade här. Den som man kunde blanda i vaniljbullar i långpanna funkar även i \"vanliga\" kanelbullar.
    Fyllning
    150 g smör
    2 msk vaniljsocker
    3 dl florsocker
    100 g philadelphiaost

    Det blev väldigt populärt när jag bjöd på jobbet.
    Fast jag använde bullreceptet som finns på mjölpaketet.

    P.S. Jag provade även med det rosa florsockret med jordgubbssmak men det blev sådär.
  5. pallella
    #3

    ah!

    det har jag ju gjort nån gång när jag gjorde långpannebullar! attans att jag inte har florsocker hemma! får bli en annan gång! tack för att du påminnde mig!
  6. 3
    ah! det har jag ju gjort nån gång när jag gjorde långpannebullar! attans att jag inte har florsocker hemma! får bli en annan gång! tack för att du påminnde mig!
  7. sofi
    #4

    Min

    som jag alltid får beröm för i mina bullar: generöst med margarin/smör, Riven mandelmassa, vaniljsocker och liiite vanligt socker. Inga smal-bullar här inte :))
  8. 4
    Min som jag alltid får beröm för i mina bullar: generöst med margarin/smör, Riven mandelmassa, vaniljsocker och liiite vanligt socker. Inga smal-bullar här inte :))
  9. Life is life
    #5

    Vad menas...

    ... med långpannebullar. Låter spännande och jag älskar allt man kan göra i långpannor.
  10. 5
    Vad menas... ... med långpannebullar. Låter spännande och jag älskar allt man kan göra i långpannor.
  11. har inte skrivit här förr
    #6

    sök på långpanna här så hittar du/i

  12. 6
    sök på långpanna här så hittar du/i
  13. har inte skrivit här förr
    #7

    Jag hittade receptet

    Vaniljbullar

    Bullar i långpanna
    150 g smör
    5 dl mjölk
    1 pkt jäst
    1 ägg (+ 1 ägg till pensling)
    1 dl socker
    ½ tsk salt
    11-12 dl vetemjöl

    Fyllning
    150 g smör
    2 msk vaniljsocker
    3 dl florsocker
    100 g philadelphiaost

    Gör som med vanlig bulldeg.
    Jäs i bunke ca 30-40 min.
    Platta ut degen i långpanna på ett bakplåtspapper.
    Gör ca.48 hål (jag brukar nog göra fler) med fyllning i. (Hålen görs enklast med två teskedar, dela liksom degen ända ner till plåten.)
    Jäs ca 15 min.
    Pensla med ägg, strö på pärlsocker.
    Gräddas ca 20 min, 200°.

  14. 7
    Jag hittade receptet Vaniljbullar

    Bullar i långpanna
    150 g smör
    5 dl mjölk
    1 pkt jäst
    1 ägg (+ 1 ägg till pensling)
    1 dl socker
    ½ tsk salt
    11-12 dl vetemjöl

    Fyllning
    150 g smör
    2 msk vaniljsocker
    3 dl florsocker
    100 g philadelphiaost

    Gör som med vanlig bulldeg.
    Jäs i bunke ca 30-40 min.
    Platta ut degen i långpanna på ett bakplåtspapper.
    Gör ca.48 hål (jag brukar nog göra fler) med fyllning i. (Hålen görs enklast med två teskedar, dela liksom degen ända ner till plåten.)
    Jäs ca 15 min.
    Pensla med ägg, strö på pärlsocker.
    Gräddas ca 20 min, 200°.

  15. Sofia*
    #8

    Nutella

    Mina barns storfavorit är att ha nutella i bullarna. Helst vill de då ha bullar där man gör \"gömmen\" som det är nutella i, inte kanelbulle varianten. Jag skär ut cirklar i utkavlad deg, lägger på en tsk nutella och nyper i hop.
  16. 8
    Nutella Mina barns storfavorit är att ha nutella i bullarna. Helst vill de då ha bullar där man gör \"gömmen\" som det är nutella i, inte kanelbulle varianten. Jag skär ut cirklar i utkavlad deg, lägger på en tsk nutella och nyper i hop.
  17. Medlem sedan
    Feb 1999
    #9

    aprikospuré

    sån som finns på burk i barnmatshyllan blir supergott att ha i bullarna
  18. 9
    aprikospuré sån som finns på burk i barnmatshyllan blir supergott att ha i bullarna
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10

    Äppelmos och kanel

    är en favorit här hemma.
  20. 10
    Äppelmos och kanel är en favorit här hemma.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    Äpple och pepparkakskross

    gjorde jag som fyllning en gång och det blev så gott!

    Kokade äpplena så de blev mjuka, krossade pepparkakor och rörde ner i blandningen som jag sedan hade till bullbaket!
  22. 11
    Äpple och pepparkakskross gjorde jag som fyllning en gång och det blev så gott!

    Kokade äpplena så de blev mjuka, krossade pepparkakor och rörde ner i blandningen som jag sedan hade till bullbaket!
  23. Karamella
    #12

    Mina favoriter är:

    ...typiska klassiker, men inget slår dem tycker jag.

    **Hederlig kanelbulle; kanel/smör/socker
    **Hederlig vaniljbulle; vaniljsocker/smör/socker
    **Äpplebullar: äpplemos/lite kanel
  24. 12
    Mina favoriter är: ...typiska klassiker, men inget slår dem tycker jag.

    **Hederlig kanelbulle; kanel/smör/socker
    **Hederlig vaniljbulle; vaniljsocker/smör/socker
    **Äpplebullar: äpplemos/lite kanel
  25. Life is life
    #13

    Tack :-)... imt

    .
  26. 13
    Tack :-)... imt .
  27. Medlem sedan
    Nov 2004
    #14

    Men åhhhh...

    vad jag blev sugen på att baka bullar nu då.Jag som hadde bestämmt mig för att minska på allt sött.Jag får väl skylla på att ungarna behöver gödas lite;-).Blir nog lite bullbak i morgon då.Blir bara svårt att välja vilken av alla goda fyllningar som ska testas.
  28. 14
    Men åhhhh... vad jag blev sugen på att baka bullar nu då.Jag som hadde bestämmt mig för att minska på allt sött.Jag får väl skylla på att ungarna behöver gödas lite;-).Blir nog lite bullbak i morgon då.Blir bara svårt att välja vilken av alla goda fyllningar som ska testas.
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15

    jag gillar

    när man har jordgubbsylt emellan och sen kan man ha glasyr på bullarna när dom är färdiga. kanske man kan ha nougatfyllning emellan, det har jag aldrig testat...
  30. 15
    jag gillar när man har jordgubbsylt emellan och sen kan man ha glasyr på bullarna när dom är färdiga. kanske man kan ha nougatfyllning emellan, det har jag aldrig testat...
  31. Vanda
    #16

    Jordnötssmör

    har jag ibland, blandat med lite smör.
    Annars tycker jag nog att det är godast med den klassiska kanelbullefyllningen smör/socker/kanel.
  32. 16
    Jordnötssmör har jag ibland, blandat med lite smör.
    Annars tycker jag nog att det är godast med den klassiska kanelbullefyllningen smör/socker/kanel.
  33. Medlem sedan
    Aug 1999
    #17

    jag gör antingen

    vanliga kanelbullar eller så gör jag med Marsanpulver (efter recept härifrån) = smör, strösocker och marsanpulver. Det blir goda vaniljbullar men utan den bismaken som jag tycker vaniljsocker kan ge.
  34. 17
    jag gör antingen vanliga kanelbullar eller så gör jag med Marsanpulver (efter recept härifrån) = smör, strösocker och marsanpulver. Det blir goda vaniljbullar men utan den bismaken som jag tycker vaniljsocker kan ge.
  35. Medlem sedan
    Jul 2002
    #18

    Gottegrottor

    Ett gammalt alltommatrecept använder jag med fyllning där man blandar mandelmassa med smör och tar en klick hallonsylt. Man gömmer detta i runda bullar och sedan brukar jag ha flagad mandel ovanpå. Sååå goda.
  36. 18
    Gottegrottor Ett gammalt alltommatrecept använder jag med fyllning där man blandar mandelmassa med smör och tar en klick hallonsylt. Man gömmer detta i runda bullar och sedan brukar jag ha flagad mandel ovanpå. Sååå goda.
  37. Lottis
    #19

    Smör,v-socker o kardemumma! (imt)

    q
  38. 19
    Smör,v-socker o kardemumma! (imt) q

Liknande trådar

  1. Era bästa bästa recept?
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-04-18, 13:45
  2. Wiiiiiiii! Bästa bästa dagen idag!
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 14:57
  3. Jag - Den bästa av bästa supermammor!
    By Gretah in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 10:08
  4. Bästa bästa melliset
    By sofia_72 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 20:48
  5. bästa spar, bästa räntan?
    By Mie in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 09:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar