Arga 4-åringar!!!
Föräldraskap
  1. Maria
    #1

    Arga 4-åringar!!!

    Har läst era inlägg om arga 4-åringar och känner mig så lättad. Trodde bara att det var i vår familj som det var kaos... Tänkte att tre-års-trotset måste ha slutat nu men min 4-åriga kille har blivit som förbytt och är just det som ni säger ARG! Slåss och puttas både familjen och kompisar. Det verkar som om han har svårt att se om han är liten eller stor. Grät nästan när vi var på väg hem från dagis och han inte kunde hålla mig i handen eftersom jag hade så många kassar. Så när vi kom hem sa han att han tyckte att det var såååå jobbigt att han måste hålla i handen. Han har också börjat kissa på sig ibland efter att ha varit torr väldigt väldigt länge och då säger han inget till personalen på förskolan.
    Man blir så trött och ledsen av alla dessa strider och alla dumma dig! Förra veckan började jag själv grina efter att barnen hade gått och lagt sig och var såååå trött!
  2. 1
    Arga 4-åringar!!! Har läst era inlägg om arga 4-åringar och känner mig så lättad. Trodde bara att det var i vår familj som det var kaos... Tänkte att tre-års-trotset måste ha slutat nu men min 4-åriga kille har blivit som förbytt och är just det som ni säger ARG! Slåss och puttas både familjen och kompisar. Det verkar som om han har svårt att se om han är liten eller stor. Grät nästan när vi var på väg hem från dagis och han inte kunde hålla mig i handen eftersom jag hade så många kassar. Så när vi kom hem sa han att han tyckte att det var såååå jobbigt att han måste hålla i handen. Han har också börjat kissa på sig ibland efter att ha varit torr väldigt väldigt länge och då säger han inget till personalen på förskolan.
    Man blir så trött och ledsen av alla dessa strider och alla dumma dig! Förra veckan började jag själv grina efter att barnen hade gått och lagt sig och var såååå trött!
  3. Maria
    #2

    Ingen som har...

    några trösten ord till mig...
  4. 2
    Ingen som har... några trösten ord till mig...
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Det går över och det går i

    perioder! Jag vet att det är tufft, men försök att hänga i, man får gråta. Herregud, jag bryter ihop säkert 1 gång/vecka och det inför sonen;-) Jag tror inte barn mår dåligt av att vuxna visar känslor...
  6. 3
    Det går över och det går i perioder! Jag vet att det är tufft, men försök att hänga i, man får gråta. Herregud, jag bryter ihop säkert 1 gång/vecka och det inför sonen;-) Jag tror inte barn mår dåligt av att vuxna visar känslor...
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Det är likadant här...

    Skrev ju i tidigare inlägg om arg 4åring!!
    Precis som du skriver det med att bära kassar, likadant är det här!! Filip blir oxå så ledsen och arg för att han inte -kan- göra vissa saker när -han- vill!! Tex ville han bli buren här om dagen när vi var ute och gick fast jag hade vagn med Hanna i och kassar för att vi vart och handlat!! När jag nekade honom det så tog det hus i h-te!! En promenad som vanligtvis tar ca 15 minuter att gå hem från stan tog ca 30 minuter!!!
    Jag har tyvärr inga stärkande ord till dig eftersom jag är i din situation själv!!! ;-) Men du ska ju veta att du inte är ensam!! Jag blir oxå jätteledsen ibland!! :-( Jag tror inte heller det är så farligt för barnen att se föräldrarna gråta!!
  8. 4
    Det är likadant här... Skrev ju i tidigare inlägg om arg 4åring!!
    Precis som du skriver det med att bära kassar, likadant är det här!! Filip blir oxå så ledsen och arg för att han inte -kan- göra vissa saker när -han- vill!! Tex ville han bli buren här om dagen när vi var ute och gick fast jag hade vagn med Hanna i och kassar för att vi vart och handlat!! När jag nekade honom det så tog det hus i h-te!! En promenad som vanligtvis tar ca 15 minuter att gå hem från stan tog ca 30 minuter!!!
    Jag har tyvärr inga stärkande ord till dig eftersom jag är i din situation själv!!! ;-) Men du ska ju veta att du inte är ensam!! Jag blir oxå jätteledsen ibland!! :-( Jag tror inte heller det är så farligt för barnen att se föräldrarna gråta!!
  9. Medlem sedan
    Oct 2017
    #5
    Tack! Jag har gråtit sista 2-3 dagar pga min 4-årig son. Han brukar att vara snäll, hjälpsam men nu ...precis som du skrev och mycket värre...Han och jag bor själva, har inte kontakt med pappa, han börjar säga att jag är dålig mamma, att han inte vill bo hos mig, att det är bättre hos en manlig kompis till mig som hämtar honom från dagis då och då. Jag är helt förkrossad. Nu kännes det lite bättre när jag vet att det inte är bar jag som sliter med en 4 åring.
  10. 5
    Tack! Jag har gråtit sista 2-3 dagar pga min 4-årig son. Han brukar att vara snäll, hjälpsam men nu ...precis som du skrev och mycket värre...Han och jag bor själva, har inte kontakt med pappa, han börjar säga att jag är dålig mamma, att han inte vill bo hos mig, att det är bättre hos en manlig kompis till mig som hämtar honom från dagis då och då. Jag är helt förkrossad. Nu kännes det lite bättre när jag vet att det inte är bar jag som sliter med en 4 åring.

Liknande trådar

  1. Arga snickaren / arga kocken osv..
    By alle in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-17, 07:00
  2. Apropå 15-åringar som dejtar 19-åringar
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 20:55
  3. Nu e dom arga
    By cathis in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 23:07
  4. 1½-åringar-2½ åringar, behöver tips
    By ella in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 18:53
  5. Fortsätter om arga 4-åringar
    By cat med Vilgot in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 13:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar