Bada+feber=?
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Bada+feber=?

    Kan man bada när amn har feber. Alltså inte i badhus utan hemma. Tänker på oscars kvällsbad. Ska man strunta i det elelr akn det vara skönt att tvätta av sig lite?
  2. 1
    Bada+feber=? Kan man bada när amn har feber. Alltså inte i badhus utan hemma. Tänker på oscars kvällsbad. Ska man strunta i det elelr akn det vara skönt att tvätta av sig lite?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    vet inte

    Kanske onödigt, räcker nog att tvätta av honom med tvättlapp.

    Badar du honom varje kväll??

    August badar 1-2ggr/veckan. Hoppas han snart är bättre, min 2 åring har nu 39,8 i feber och min kära make är i Stockholm på kurs. SKITDRYGT
  4. 2
    vet inte Kanske onödigt, räcker nog att tvätta av honom med tvättlapp.

    Badar du honom varje kväll??

    August badar 1-2ggr/veckan. Hoppas han snart är bättre, min 2 åring har nu 39,8 i feber och min kära make är i Stockholm på kurs. SKITDRYGT
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Ingen fara tror jag

    När sonen vid ett tillfälle hade hög feber fick jag tom rådet att duscha honom svalt och sen självtorka för att svalka honom lite.
  6. 3
    Ingen fara tror jag När sonen vid ett tillfälle hade hög feber fick jag tom rådet att duscha honom svalt och sen självtorka för att svalka honom lite.
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4

    beror ju på hur hög feber

    är han väldigt matt och har närmare 40 grader i feber skulle jag nog undvikit bad eftersom all slags aktivitet då gör dem ännu tröttare jag hade i sådana fall valt att tvätta av det värsta med en våt tvättlapp.
    Men är febern måttlig typ 38 och han verkar ganska pigg och barnet behövt bada då hade jag gjort det ändå men haft en varm go handuk direkt efteråt så han inte blir kall efter badet.

  8. 4
    beror ju på hur hög feber är han väldigt matt och har närmare 40 grader i feber skulle jag nog undvikit bad eftersom all slags aktivitet då gör dem ännu tröttare jag hade i sådana fall valt att tvätta av det värsta med en våt tvättlapp.
    Men är febern måttlig typ 38 och han verkar ganska pigg och barnet behövt bada då hade jag gjort det ändå men haft en varm go handuk direkt efteråt så han inte blir kall efter badet.

  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5

    Skippar

    badet i kväll. Vi får de hur det är i morgon.

    Oscar brukar bada varje kväll. Kvällsrutinen. Jag vet at det kanske inte behövs men jag går till mig själv hur jag känner mig om inte jag får dushca varje dag.

    Han hade 38,4 nu på eftermiddagen. Fick alvedon vid 12. Men väldigt gnälling. Så kom maken hem från jobbet. Han är med trött och hänging. Och jag känner mig rätt vissen med. Jag vill inte få influensa och vara sjuk i 1.5 vecka.
  10. 5
    Skippar badet i kväll. Vi får de hur det är i morgon.

    Oscar brukar bada varje kväll. Kvällsrutinen. Jag vet at det kanske inte behövs men jag går till mig själv hur jag känner mig om inte jag får dushca varje dag.

    Han hade 38,4 nu på eftermiddagen. Fick alvedon vid 12. Men väldigt gnälling. Så kom maken hem från jobbet. Han är med trött och hänging. Och jag känner mig rätt vissen med. Jag vill inte få influensa och vara sjuk i 1.5 vecka.
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6

    Ingen fara

    Man brukar rekomendera att manbadar dem i 37 gradigt vatten om de har väldigt hög feber som man vill få ner.

    Man bör väl hålla 37 grader på vattnet så att de itne blir varmare än de redan är.
  12. 6
    Ingen fara Man brukar rekomendera att manbadar dem i 37 gradigt vatten om de har väldigt hög feber som man vill få ner.

    Man bör väl hålla 37 grader på vattnet så att de itne blir varmare än de redan är.
  13. Mizen_m_två
    #7

    Kan vara obehagligt

    Febern kan göra att det är obehagligt med vatten på huden. Både jag och Isac avskyr att duscha/bada när vi har feber. Sambon har inga bekymmer med det och Thea vet jag inte hur hom reagerar. Bra att du avvaktade, för även om det inte är farligt kanske det inte är skönt.
  14. 7
    Kan vara obehagligt Febern kan göra att det är obehagligt med vatten på huden. Både jag och Isac avskyr att duscha/bada när vi har feber. Sambon har inga bekymmer med det och Thea vet jag inte hur hom reagerar. Bra att du avvaktade, för även om det inte är farligt kanske det inte är skönt.
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8

    Svårt det där

    Tror att du tog ett bra beslut. =)

    Själv har vi som riktlinje att aldrig bada med feber. Det är isf väldigt noga att vattnet inte är varmare än 37, helst ska det vara ännu kallare men då är det ju inte skönt oftast när man tempar. Kroppstempen höjs snabbt i varmt vatten och det är ju onödigt när man redan har feber. Det är också en anledning till varför barn inte ska bada varmt. Deras temperaturcentra är inte färdigutvecklat än. =)

    Hoppas att du själv har kunnat hålla dig frisk nu, annars får du se till att din man är hemma och pysslar om er båda. ;)
  16. 8
    Svårt det där Tror att du tog ett bra beslut. =)

    Själv har vi som riktlinje att aldrig bada med feber. Det är isf väldigt noga att vattnet inte är varmare än 37, helst ska det vara ännu kallare men då är det ju inte skönt oftast när man tempar. Kroppstempen höjs snabbt i varmt vatten och det är ju onödigt när man redan har feber. Det är också en anledning till varför barn inte ska bada varmt. Deras temperaturcentra är inte färdigutvecklat än. =)

    Hoppas att du själv har kunnat hålla dig frisk nu, annars får du se till att din man är hemma och pysslar om er båda. ;)
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9

    exakt

    Man vill ju inte bada/duscha själv om man är febrig...vad ont det gör då..
  18. 9
    exakt Man vill ju inte bada/duscha själv om man är febrig...vad ont det gör då..

Liknande trådar

  1. Hög feber, låg feber, hög igen
    By heke4 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 21:33
  2. Bada
    By På besök fr 2010/03 in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 12:36
  3. Bada
    By labas in forum _0806 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 15:40
  4. Hur var det nu? Kan man bada
    By Norrskenet in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 08:52
  5. Nu ska jag bada
    By Lox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 15:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar