operation rectocele
Förlossning
  1. ie
    #1

    operation rectocele

    Någon som genomgått operation för rectocele? Jag skall opereras -är lite nervös - och undrar hur man känner sig efteråt? Hur medtagen blir man? Hur ont har man? Är det problem att gå på toa? Hur länge var ni sjukskrivna? Fick ni några problem på sikt?
  2. 1
    operation rectocele Någon som genomgått operation för rectocele? Jag skall opereras -är lite nervös - och undrar hur man känner sig efteråt? Hur medtagen blir man? Hur ont har man? Är det problem att gå på toa? Hur länge var ni sjukskrivna? Fick ni några problem på sikt?
  3. Medlem sedan
    Jan 1998
    #2

    Jag har

    gått igenom operation. I mitt fall var det en kamp och en meningslös operation före mm mm, vilket gjorde att de muskler man ville sy ihop för att \"putta tillbaka\" ändtarmen hade förtvinat efter så lång tid. Ändå blev det bättre efter operationen. Detta är nu ca 6 år sedan.

    Efter operationen gjorde det MYCKET ONT. Detta kan avhjälpas genom att man ser till att få ordentlig smärtlindring, och lämna inte sjukhuset utan att hämta ut din medicin! (som jag gjorde) Under några veckor efter operationen gjorde det vansinnigt ont att gå på toaletten och uträtta \"det stora\". Toalettbesöket blev dagens stora mardröm att ta sig igenom. Jag vet att jag var rädd att något blivit helt fel, men så var det inte. Med tiden så blev smärtorna lindrigare och sedan försvann de helt.

    Som jag skrev tidigare så blev jag hjälpt av operationen, men det blev inte \"som förr\". Jag hade stora förväntningar på att blir återställd, och var besviken efteråt över att inte känna mig som före underlivsskadorna. Jag skriver detta för att jag tycker att det hade varit bra om mina förväntningar inte varit skyhöga. I slutändan så fick jag det bättre och blev av med en del av mina problem, men inte alla.
  4. 2
    Jag har gått igenom operation. I mitt fall var det en kamp och en meningslös operation före mm mm, vilket gjorde att de muskler man ville sy ihop för att \"putta tillbaka\" ändtarmen hade förtvinat efter så lång tid. Ändå blev det bättre efter operationen. Detta är nu ca 6 år sedan.

    Efter operationen gjorde det MYCKET ONT. Detta kan avhjälpas genom att man ser till att få ordentlig smärtlindring, och lämna inte sjukhuset utan att hämta ut din medicin! (som jag gjorde) Under några veckor efter operationen gjorde det vansinnigt ont att gå på toaletten och uträtta \"det stora\". Toalettbesöket blev dagens stora mardröm att ta sig igenom. Jag vet att jag var rädd att något blivit helt fel, men så var det inte. Med tiden så blev smärtorna lindrigare och sedan försvann de helt.

    Som jag skrev tidigare så blev jag hjälpt av operationen, men det blev inte \"som förr\". Jag hade stora förväntningar på att blir återställd, och var besviken efteråt över att inte känna mig som före underlivsskadorna. Jag skriver detta för att jag tycker att det hade varit bra om mina förväntningar inte varit skyhöga. I slutändan så fick jag det bättre och blev av med en del av mina problem, men inte alla.

Liknande trådar

  1. Då var operation...
    By jagbarajag in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-13, 15:06
  2. vaginal förlossning efter rectocele?
    By anonymt namn in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 11:27
  3. Tid för operation!
    By Petra & kärlekarna in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 13:58
  4. rectocele?
    By problemet in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 09:03
  5. Rectocele
    By anonym in forum Förlossning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 20:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar