magsjuk-amma???
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    magsjuk-amma???

    Jag har den stora \"lyckan\" att bli magsjuk, än så länge bara bakvägen men jag mår lite illa och har magvärk ska jag fortsätta amma som vanligt eller vad gör man. Kan lillemannen bli smittad?
  2. 1
    magsjuk-amma??? Jag har den stora \"lyckan\" att bli magsjuk, än så länge bara bakvägen men jag mår lite illa och har magvärk ska jag fortsätta amma som vanligt eller vad gör man. Kan lillemannen bli smittad?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Tror

    inte sjukan smittar via mjölken om det är det du menar. Däremot är det ju stor risk att du smittar för att du är sjuk så att säga, precis som du kan smitta vem som helst. Noga med handhygienen är väl det enda du kan göra tror jag.

    Pratade med sjukvårdsrådgivningen om magsjuka i veckan eftersom bebis spydde kaskad och jag trodde det var magsjuka. De sa att man ska åka in på en gång om de får magsjuka när de är såhär små!
  4. 2
    Tror inte sjukan smittar via mjölken om det är det du menar. Däremot är det ju stor risk att du smittar för att du är sjuk så att säga, precis som du kan smitta vem som helst. Noga med handhygienen är väl det enda du kan göra tror jag.

    Pratade med sjukvårdsrådgivningen om magsjuka i veckan eftersom bebis spydde kaskad och jag trodde det var magsjuka. De sa att man ska åka in på en gång om de får magsjuka när de är såhär små!
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    När Johan var liten

    så fick jag magsjuka rådet från BVC var att amma. Den som råkar ut för vätskebrist är du, amningen går före dina behov. Så drick om du kan även om mycket kommer ut \"bakvägen\". Sedan rä det som Jenny skriver, handdhygien och undvik att pussa mm.....
  6. 3
    När Johan var liten så fick jag magsjuka rådet från BVC var att amma. Den som råkar ut för vätskebrist är du, amningen går före dina behov. Så drick om du kan även om mycket kommer ut \"bakvägen\". Sedan rä det som Jenny skriver, handdhygien och undvik att pussa mm.....
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4

    amma!

    Jag var magsjuk å mådde pyton forsatte amma hela tiden men lät sambo sköta allt annat m sonen kom bara å la honom vid bröstet. Dels för att jag inte ville smitta å dels för att jag var helt borta.. Sonen klarade sig! Glöm inte att dricka mycket man blir lätt uttorkad när man aammar
  8. 4
    amma! Jag var magsjuk å mådde pyton forsatte amma hela tiden men lät sambo sköta allt annat m sonen kom bara å la honom vid bröstet. Dels för att jag inte ville smitta å dels för att jag var helt borta.. Sonen klarade sig! Glöm inte att dricka mycket man blir lätt uttorkad när man aammar
  9. Pernilla
    #5

    skulle va på besök:imt

    ,
  10. 5
    skulle va på besök:imt ,
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6

    Krya på dig!!

    Tror absolut att du kan amma. Hoppas du snart blir frisk!

    Kramar
  12. 6
    Krya på dig!! Tror absolut att du kan amma. Hoppas du snart blir frisk!

    Kramar
  13. Medlem sedan
    Jan 2005
    #7

    Kanske...

    ...han har blivit smittad nu då eftersom han kräktes nu i morse, massor över hela sig själ och mig o ch i hela sängen. :(

    Ska ringa sjukvårdsupplysningen och höra med dem.
  14. 7
    Kanske... ...han har blivit smittad nu då eftersom han kräktes nu i morse, massor över hela sig själ och mig o ch i hela sängen. :(

    Ska ringa sjukvårdsupplysningen och höra med dem.
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8

    Jag ammade...

    ...på som vanligt och Daniel tog hand om han däremellan.
    Men tyvärr verkar han ha blivit smittad ändå :(
  16. 8
    Jag ammade... ...på som vanligt och Daniel tog hand om han däremellan.
    Men tyvärr verkar han ha blivit smittad ändå :(
  17. Medlem sedan
    Jan 2005
    #9

    Så gjorde vi...

    ...går med, jag ammade och Daniel tog hand om han däremellan.
  18. 9
    Så gjorde vi... ...går med, jag ammade och Daniel tog hand om han däremellan.
  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10

    Tack!

    Jo, jag ammade på som vanligt. I dag känner jag mig bättre, men trött och matt. Arvid verkar eventuellt bivit smittad :(

    Kramis
  20. 10
    Tack! Jo, jag ammade på som vanligt. I dag känner jag mig bättre, men trött och matt. Arvid verkar eventuellt bivit smittad :(

    Kramis

Liknande trådar

  1. Att amma eller inte amma.. det är frågan
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2011-10-24, 13:17
  2. Att amma eller inte amma...
    By Lilla gumman in forum _1005 Majbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 14:23
  3. Att amma eller inte amma?
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 14:02
  4. Att amma eller sluta amma...tips tack!
    By Skatt 3 in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 21:53
  5. amma eller inte amma...hjälp!
    By -Louisa- in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 13:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar