Hängande vagga?!
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    Hängande vagga?!

    Jag blev lite sugen på en hängande vagga efter att, Jenny, hade tipsat mig. Det finns en på designtorget för 1550:- Den är supergullig!

    http://www.designtorget.se/content.asp?viewpage=products

    Men blir det inte lika trångt /varmt i en sån vagga som i vagnen för bäbisen??? Den var några nedan som varnade för att bäbisen tom kunde dö om den sov hela nätterna i en vanlig liggvagn för att det blev för tätt...
  2. 1
    Hängande vagga?! Jag blev lite sugen på en hängande vagga efter att, Jenny, hade tipsat mig. Det finns en på designtorget för 1550:- Den är supergullig!

    http://www.designtorget.se/content.asp?viewpage=products

    Men blir det inte lika trångt /varmt i en sån vagga som i vagnen för bäbisen??? Den var några nedan som varnade för att bäbisen tom kunde dö om den sov hela nätterna i en vanlig liggvagn för att det blev för tätt...
  3. sladdisar
    #2

    Verkligen supergullig!

    Men det blir väl lika varmt i en \"vanlig\" vagga eller korg? Man behöver ju inte lägga på babyn täcke utan en tunnare filt. Själv är jag ganska sugen på en hängmatta som går att hänga i spjälsängen, kolla gärna
    http://www.stellaris.se/webshop/babyhängmatta-p-69.html?osCsid=24eb67956f799c3 d998a74cc1e4f807b
    Verkar praktiskt att ha bredvid sängen(vår alltså) och bara sträcka ut handen och gunga till.
  4. 2
    Verkligen supergullig! Men det blir väl lika varmt i en \"vanlig\" vagga eller korg? Man behöver ju inte lägga på babyn täcke utan en tunnare filt. Själv är jag ganska sugen på en hängmatta som går att hänga i spjälsängen, kolla gärna
    http://www.stellaris.se/webshop/babyhängmatta-p-69.html?osCsid=24eb67956f799c3 d998a74cc1e4f807b
    Verkar praktiskt att ha bredvid sängen(vår alltså) och bara sträcka ut handen och gunga till.
  5. Medlem sedan
    Feb 2014
    #3
    Hej på er!

    Jag ritade och byggde en hängande vagga som visades i Greenhouse på årets Möbelmässa i Stockholm.


    Vaggan är en träkonstruktion i Ask med en vävd botten som släpper igenom luft. Den fästs i en krok i taket och jag har försökt göra den så lätt som möjligt så att den skall kunna flyttas runt till de rum man befinner sig i för stunden(eller varför inte i trädgården på sommaren?). Den har en fjäder så att den kan gunga lätt och den kan rotera runt sin fästpunkt. Självklart är den också höj och sänkbar. Trät är behandlat med en vitpigmenterad osmo-olja som är livsmedelssäker och godkänd för människor.

    Ni hittar bilder på webben på projektets hemsida; un-desirables.com Klicka fram ”projekt” och mig, Axel Lexberg

    Har ni frågor om tex pris och utförande, kontakta mig gärna på [email protected]

    Än så länge finns vaggan inte i butik, men jag tillverkar på beställning!
  6. 3
    Hej på er!

    Jag ritade och byggde en hängande vagga som visades i Greenhouse på årets Möbelmässa i Stockholm.


    Vaggan är en träkonstruktion i Ask med en vävd botten som släpper igenom luft. Den fästs i en krok i taket och jag har försökt göra den så lätt som möjligt så att den skall kunna flyttas runt till de rum man befinner sig i för stunden(eller varför inte i trädgården på sommaren?). Den har en fjäder så att den kan gunga lätt och den kan rotera runt sin fästpunkt. Självklart är den också höj och sänkbar. Trät är behandlat med en vitpigmenterad osmo-olja som är livsmedelssäker och godkänd för människor.

    Ni hittar bilder på webben på projektets hemsida; un-desirables.com Klicka fram ”projekt” och mig, Axel Lexberg

    Har ni frågor om tex pris och utförande, kontakta mig gärna på [email protected]

    Än så länge finns vaggan inte i butik, men jag tillverkar på beställning!

Liknande trådar

  1. Vet ni vad jag har hängande ute ?
    By Mamma Erik in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-02-19, 16:49
  2. Hängande barnstol?
    By Bombina in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 20:43
  3. Jordgubbsplantans hängande
    By - Miko - in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 18:12
  4. Vagga eller inte vagga?
    By hermelinen in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 23:05
  5. Vagga eller inte vagga?
    By hermelinen in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 21:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar