Har ni tips på aktiviteter?
_01 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Har ni tips på aktiviteter?

    Hej!
    Skriver inte så ofta men hoppas nån kan hjälpa mig ändå.
    Jag jobbar i en åk 3 (9-10 år) i Hjällbo (Göteborg). Nu närmar sig våren och jag är sugen på att göra lite roliga utflykter som inte kostar skjortan. Dessa barn kommer aldrig iväg på något och har inte så mycket pengar.
    Mina ideer: Slottskogen med plikta och barnens zoo, sjöfartsmuseet och naturhistoriska museet.

    Har ni några fler käcka ideer??
  2. 1
    Har ni tips på aktiviteter? Hej!
    Skriver inte så ofta men hoppas nån kan hjälpa mig ändå.
    Jag jobbar i en åk 3 (9-10 år) i Hjällbo (Göteborg). Nu närmar sig våren och jag är sugen på att göra lite roliga utflykter som inte kostar skjortan. Dessa barn kommer aldrig iväg på något och har inte så mycket pengar.
    Mina ideer: Slottskogen med plikta och barnens zoo, sjöfartsmuseet och naturhistoriska museet.

    Har ni några fler käcka ideer??
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    hmm...

    Har inte ni suveräna strövområden där \"uppe\"?
    Picknick? Fast det kanske man inte vill ha i dag när man är 9-10 år? eller?

    Går du till Universeum med en grupp/klass så kostar barnen 50:- styck o man får ta med 4 vuxna /grupp utan kostnad. Detta besök måste förbokas av den ansvariga pedagogen.
    Fast 50:- kan vara mycket pengar så det kanske är en idé som är utesluten. Men kul å i vanliga fall betalar de ju ca 100kr för att gå in så kanske att det år att lösa.

    Sjöfartsmuséet är trist tycker jag. Om ni inte har ngt speciellt tema ni håller på med vill säga.

    Stadsmuséet (bortanfr TyskaKyrkan) har ofta kul utställnignar för skolbarn.
    Röhska har ibland lite barnvänligt också har jag läst (dock aldrig varit där själv)

    4 h gårdarna är bra att besöka, Tuve (Kättilsröd), Kärra (Tolsered - har dock haft ngn sjukdom så jag vetinte om de har öppet än) o så lär det finnas ngn gård i Olofstorp (nära Hjällbo ju) vad den nu kan heta.

    Gamla Älvsborgsfästning är kanske kul att besöka om ni läst om Göteborgs historia.

    Botaniska har lite barn inriktat o annars är det ju fint bara att åka dit å kolla. Det finns mycket häftiga växter där ju.


    Kolla upp om det finns någon skola som har en
    \"Kamrat bana \" det är riktigt kul.



    ojoj hade visst lite idéer. lol

    Nu ska jag sova. Godnatt
  4. 2
    hmm... Har inte ni suveräna strövområden där \"uppe\"?
    Picknick? Fast det kanske man inte vill ha i dag när man är 9-10 år? eller?

    Går du till Universeum med en grupp/klass så kostar barnen 50:- styck o man får ta med 4 vuxna /grupp utan kostnad. Detta besök måste förbokas av den ansvariga pedagogen.
    Fast 50:- kan vara mycket pengar så det kanske är en idé som är utesluten. Men kul å i vanliga fall betalar de ju ca 100kr för att gå in så kanske att det år att lösa.

    Sjöfartsmuséet är trist tycker jag. Om ni inte har ngt speciellt tema ni håller på med vill säga.

    Stadsmuséet (bortanfr TyskaKyrkan) har ofta kul utställnignar för skolbarn.
    Röhska har ibland lite barnvänligt också har jag läst (dock aldrig varit där själv)

    4 h gårdarna är bra att besöka, Tuve (Kättilsröd), Kärra (Tolsered - har dock haft ngn sjukdom så jag vetinte om de har öppet än) o så lär det finnas ngn gård i Olofstorp (nära Hjällbo ju) vad den nu kan heta.

    Gamla Älvsborgsfästning är kanske kul att besöka om ni läst om Göteborgs historia.

    Botaniska har lite barn inriktat o annars är det ju fint bara att åka dit å kolla. Det finns mycket häftiga växter där ju.


    Kolla upp om det finns någon skola som har en
    \"Kamrat bana \" det är riktigt kul.



    ojoj hade visst lite idéer. lol

    Nu ska jag sova. Godnatt
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3

    Kolla här...

    här kanske det dyker upp nå´t intressant!

    http://www.blastallet.goteborg.se/
  6. 3
    Kolla här... här kanske det dyker upp nå´t intressant!

    http://www.blastallet.goteborg.se/
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4

    tack för svaren!! imt

    ...
  8. 4
    tack för svaren!! imt ...
  9. Lina utan prickar idag
    #5

    Ann-Marie von Otter

    Hej, var på en föreläsning med AnnMarie von Otter (GU) och hon tipsade om utomhuspedagogiskt arbete. Jag blev helsåld. Får Du chansen att gå en kurs eller delta i en föreläsning med henne så rekommenderar jag det starkt (om Du inte redan gjort det). Det krävs inte alls mer än att Du tar Dig utanför klassrummet och Din egen fantasi ge förutsättningarna. Lycka till!
  10. 5
    Ann-Marie von Otter Hej, var på en föreläsning med AnnMarie von Otter (GU) och hon tipsade om utomhuspedagogiskt arbete. Jag blev helsåld. Får Du chansen att gå en kurs eller delta i en föreläsning med henne så rekommenderar jag det starkt (om Du inte redan gjort det). Det krävs inte alls mer än att Du tar Dig utanför klassrummet och Din egen fantasi ge förutsättningarna. Lycka till!

Liknande trådar

  1. Tips på aktiviteter
    By tarantella in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 21:43
  2. Tips på aktiviteter?
    By indra76 in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 17:12
  3. Tips på aktiviteter?
    By wallina in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 12:57
  4. Tips på aktiviteter?
    By Marie_AOA in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 09:59
  5. Tips på aktiviteter....
    By MammaMima in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 12:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar