Kul läsning
_0505 Majbarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Kul läsning

    Ja, för mig alltså.. Kom mig äntligen fär att begära ut mina journaler från förlossingen och tiden på BB och jag blev alldeles sentimental! Också roligt att jämföra med journalerna från flickornas födsel. De stod klart att jag hade relativt tråkigt under igångsättningen, samt att barnmorskan som jag slogs med efter förlossningen, för att hon envisades att komma instörtandes en gång i timman dygnet runt mer eller mindre för att \"hjälpa till!!!!!\", tyckte att jag var en hopplös patient och att hon varit inne på rummet, samt stått och lyssnat vid dörren flera gånger! Fniss.
    Är det någon mer som har sina journaler?
  2. 1
    Kul läsning Ja, för mig alltså.. Kom mig äntligen fär att begära ut mina journaler från förlossingen och tiden på BB och jag blev alldeles sentimental! Också roligt att jämföra med journalerna från flickornas födsel. De stod klart att jag hade relativt tråkigt under igångsättningen, samt att barnmorskan som jag slogs med efter förlossningen, för att hon envisades att komma instörtandes en gång i timman dygnet runt mer eller mindre för att \"hjälpa till!!!!!\", tyckte att jag var en hopplös patient och att hon varit inne på rummet, samt stått och lyssnat vid dörren flera gånger! Fniss.
    Är det någon mer som har sina journaler?
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2

    jo

    jag har båda journalerna för flickorna. Det får man automatiskt när man skrivs ut från BB här.
    Däremot ska jag kontakta KS, i det är fallet, och begära ut journalen från när jag föddes där. Ska bli intressant läsning :-D
  4. 2
    jo jag har båda journalerna för flickorna. Det får man automatiskt när man skrivs ut från BB här.
    Däremot ska jag kontakta KS, i det är fallet, och begära ut journalen från när jag föddes där. Ska bli intressant läsning :-D
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3

    Det är klart

    Här får man som sagt begära dem. Och med den sista fick man betala!
    ;-)
    Kul var det iallafall.
  6. 3
    Det är klart Här får man som sagt begära dem. Och med den sista fick man betala!
    ;-)
    Kul var det iallafall.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Jag ska begära hela journalen...

    Jag har bara inte fått tummen ur så att säga.
    Jag har bara en förlossningsjournal från när Emmie föddes där det står kort om inskrivningsstatus och vad det blev, typ....

    Men jag vill ha det hela i skriven form inte denna som är en blankett som de bara kryssat i alternaiv som redan finns.....

    Jag ska ringa till Umeå och begära min sons journal oxå. Ska bli spännande attläsa med tanke på den röra som va när han föddes!
  8. 4
    Jag ska begära hela journalen... Jag har bara inte fått tummen ur så att säga.
    Jag har bara en förlossningsjournal från när Emmie föddes där det står kort om inskrivningsstatus och vad det blev, typ....

    Men jag vill ha det hela i skriven form inte denna som är en blankett som de bara kryssat i alternaiv som redan finns.....

    Jag ska ringa till Umeå och begära min sons journal oxå. Ska bli spännande attläsa med tanke på den röra som va när han föddes!
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    Japp, tycker det är lite kul att

    jämföra Selmas och Marcus journaler. Selmas är väl 15 sidor, Marcus fyra. Lite skillnad!
  10. 5
    Japp, tycker det är lite kul att jämföra Selmas och Marcus journaler. Selmas är väl 15 sidor, Marcus fyra. Lite skillnad!
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6

    Kan man få den?

    När jag födde Elina i Stockholm så fick jag kopia på hela den långa versionen när jag skrevs ut. Jätteintressant att ha!

    Men här i Skåne har jag bara fått den korta versionen - trots att jag specifikt bett om en \"skriven\" version (inte \"blanketten\"). BM sa att det inte fanns nån annan?! Kan det vara så att det inte finns en längre version om man har en snabbförlossning som jag hade (40 min på sjukhuset)? Berätta, du som vet :-)
  12. 6
    Kan man få den? När jag födde Elina i Stockholm så fick jag kopia på hela den långa versionen när jag skrevs ut. Jätteintressant att ha!

    Men här i Skåne har jag bara fått den korta versionen - trots att jag specifikt bett om en \"skriven\" version (inte \"blanketten\"). BM sa att det inte fanns nån annan?! Kan det vara så att det inte finns en längre version om man har en snabbförlossning som jag hade (40 min på sjukhuset)? Berätta, du som vet :-)
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7

    på bb sthlm

    fick jag med hem hela journalen. Trode att man fick d som standard!
    Va ställd jag vert nu =)
  14. 7
    på bb sthlm fick jag med hem hela journalen. Trode att man fick d som standard!
    Va ställd jag vert nu =)
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    Klart det finns!

    Det finns ju ALLTID journal anteckningar.
    Allt som hänt från det att du klivit in på golvet på förlossningen tills du blev utskriven finns på papper (eller i datajournaler)
    Man för hela tiden anteckningar under förlossningen.
    Den blankett vi fick med oss hem är bara en sammanfattning.
    Man ska begära journal anteckningarna.
    Ring till journal arkivet och begär därifrån.
    Jag frågade på MVC om detta och de sa att man kunde få anteckningarna menatt ibland ville de att en barnmorska eller läkare skulle gå igenom anteckningarna för att det inte ska bli några frågetecken eller missförstånd.

    Så ring till arkivet på Helsingborgs lasarett!
  16. 8
    Klart det finns! Det finns ju ALLTID journal anteckningar.
    Allt som hänt från det att du klivit in på golvet på förlossningen tills du blev utskriven finns på papper (eller i datajournaler)
    Man för hela tiden anteckningar under förlossningen.
    Den blankett vi fick med oss hem är bara en sammanfattning.
    Man ska begära journal anteckningarna.
    Ring till journal arkivet och begär därifrån.
    Jag frågade på MVC om detta och de sa att man kunde få anteckningarna menatt ibland ville de att en barnmorska eller läkare skulle gå igenom anteckningarna för att det inte ska bli några frågetecken eller missförstånd.

    Så ring till arkivet på Helsingborgs lasarett!
  17. Medlem sedan
    Mar 2005
    #9

    TELEFONNUMMER?

    Nu blir jag knäpp, hittar ju inte telefonnumret!

    Hjälp?

    kram
  18. 9
    TELEFONNUMMER? Nu blir jag knäpp, hittar ju inte telefonnumret!

    Hjälp?

    kram
  19. Medlem sedan
    Oct 1999
    #10

    Kan man begära ut dem här?

    Det skulle jag vilja göra. Hur gjorde du det? Ringde du till sjukhuset?

    Vore ju trevligt att ha full koll till skillnad fran förra gangen när jag fick världens chock ett par ar senare när jag väl läste vad som hänt. Vill helst slippa det..
  20. 10
    Kan man begära ut dem här? Det skulle jag vilja göra. Hur gjorde du det? Ringde du till sjukhuset?

    Vore ju trevligt att ha full koll till skillnad fran förra gangen när jag fick världens chock ett par ar senare när jag väl läste vad som hänt. Vill helst slippa det..

Liknande trådar

  1. kul läsning
    By cogito in forum Politik
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-08-18, 10:19
  2. läsning
    By Zalin in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-10, 16:12
  3. Kul läsning!
    By Gunilla m 4 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-03, 22:05
  4. Läsning
    By Katta1 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 08:37
  5. läsning
    By doriz in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 08:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar