Hur länge Alvedon?
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Hur länge Alvedon?

    Jag totalpajade knät i förmiddags. Det gör he-tiskt ONT men jag kan ju inte sitta still med två småbarn. Hur många dagar/veckor går det att äta Alvedon eller Ipren eller något motsvarande utan att det ger negativa effekter på dibarnet. Hon är 6 mån så jag skulle kunna sluta men det vill jag inte.
  2. 1
    Hur länge Alvedon? Jag totalpajade knät i förmiddags. Det gör he-tiskt ONT men jag kan ju inte sitta still med två småbarn. Hur många dagar/veckor går det att äta Alvedon eller Ipren eller något motsvarande utan att det ger negativa effekter på dibarnet. Hon är 6 mån så jag skulle kunna sluta men det vill jag inte.
  3. maria_th
    #2

    Mot skadat knä

    rekomenderar jag definitivt ipren/alindrin mot det knäonda. Det är antinflamatoriskt och hjälper läkningen bättre om t ex ledkapseln blivit irriterad.

    Ibuprofen går över i modersmjölk men endast i små mängder.

    Du kan äta tabletterna så länge som det anges för receptfritt bruk. På t ex ipren står det väl inget om hur länge du kan äta dem men en tumregel skulle väl kunna vara att om inte knät har blivit bättre på fem dar-en vecka så är det läge att uppsöka ortoped.
  4. 2
    Mot skadat knä rekomenderar jag definitivt ipren/alindrin mot det knäonda. Det är antinflamatoriskt och hjälper läkningen bättre om t ex ledkapseln blivit irriterad.

    Ibuprofen går över i modersmjölk men endast i små mängder.

    Du kan äta tabletterna så länge som det anges för receptfritt bruk. På t ex ipren står det väl inget om hur länge du kan äta dem men en tumregel skulle väl kunna vara att om inte knät har blivit bättre på fem dar-en vecka så är det läge att uppsöka ortoped.
  5. Kattis
    #3

    Några dagar...

    ...är helt okej så länge du håller dig inom den dos som rekommenderas på förpackningen. Behöver du äta tabletter under längre tid så skulle jag råda dig att ta kontakt med läkare, amningsmottagning eller apotekets läkemedelsupplysning på tel 0771 -450 450 för att få veta hur länge det är säkert att fortsätta.

    Hoppas knäet läker fort!
  6. 3
    Några dagar... ...är helt okej så länge du håller dig inom den dos som rekommenderas på förpackningen. Behöver du äta tabletter under längre tid så skulle jag råda dig att ta kontakt med läkare, amningsmottagning eller apotekets läkemedelsupplysning på tel 0771 -450 450 för att få veta hur länge det är säkert att fortsätta.

    Hoppas knäet läker fort!
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Tack tjejer

    Då klarar sig familjen några dagar. Jag räknar med några veckor för att få en tid och säkert ett halvår eller mer om någon måste in och joxa i knät. Jag blir inte snäll när jag har ont och rent hemsk när jag inte kan träna. Får väl skaffa en sån där låda med \"Krossa glaset vid nödsituation\" och sätta dosen i.
  8. 4
    Tack tjejer Då klarar sig familjen några dagar. Jag räknar med några veckor för att få en tid och säkert ett halvår eller mer om någon måste in och joxa i knät. Jag blir inte snäll när jag har ont och rent hemsk när jag inte kan träna. Får väl skaffa en sån där låda med \"Krossa glaset vid nödsituation\" och sätta dosen i.
  9. maria_th
    #5

    Passade på...

    ...att inhämta lite mer detaljerad information när jag var på jobbet idag. Maila mig på [email protected] så kan jag skicka dig lite intressant läsning. :)

    mvh
    maria
  10. 5
    Passade på... ...att inhämta lite mer detaljerad information när jag var på jobbet idag. Maila mig på [email protected] så kan jag skicka dig lite intressant läsning. :)

    mvh
    maria

Liknande trådar

  1. Hur länge verkar en Alvedon?
    By Starfish in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-10, 21:17
  2. hur länge innan alvedon verkar
    By mizen in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-11, 13:27
  3. När ger ni Alvedon?
    By Mira m troll 02 o 06 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 14:32
  4. Alvedon, hur länge?
    By Plottis & tjejerna in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 07:59
  5. Alvedon?
    By Bea Bom m2. +bf10/2 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 18:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar