Hemkommen från doktorn.
_05 Höstbarn
  1. Åsa med Ebba & Anna
    #1

    Hemkommen från doktorn.

    Här är jag just hemkommen från doktorn.
    Jag vaknade nämligen igår med influensakänsla (frös,darrig och illamående) och allmän hängighet. Jag mådde så dåligt att jag faktiskt fick ringa efter maken så han fick komma hem. Han kom på stört eftersom han vet att jag inte gnäller/ringer i första taget.
    Låg däckad hela eftermiddagen och kvällen. Mådde lite bättre framåt 21:00 igår, men var ganska risig i morse så maken fick ta Ebba till förskolan.

    Men så upptäckte jag på väg in i duschen i morse att jag var alldeles röd på bröstet och att det var lite knöligt och hettade. Det gjorde lite ont när jag ammade i helgen, men inte värre än att jag stod ut.

    Ringde vårdcentralen och de rådde mig att komma dit.
    Så på darriga ben åkte jag dit och kom därifrån med penecillin. Läkaren sa att det nog skulle gå över ganska snabbt eftersom jag kommit i tid samt fortsatt amma på det bröstet.
    Så nu ska jag krypa ner i sängen och vila lite innan jag ska förbereda Anna för 6 månaderskontrollen vid 14:00.
  2. 1
    Hemkommen från doktorn. Här är jag just hemkommen från doktorn.
    Jag vaknade nämligen igår med influensakänsla (frös,darrig och illamående) och allmän hängighet. Jag mådde så dåligt att jag faktiskt fick ringa efter maken så han fick komma hem. Han kom på stört eftersom han vet att jag inte gnäller/ringer i första taget.
    Låg däckad hela eftermiddagen och kvällen. Mådde lite bättre framåt 21:00 igår, men var ganska risig i morse så maken fick ta Ebba till förskolan.

    Men så upptäckte jag på väg in i duschen i morse att jag var alldeles röd på bröstet och att det var lite knöligt och hettade. Det gjorde lite ont när jag ammade i helgen, men inte värre än att jag stod ut.

    Ringde vårdcentralen och de rådde mig att komma dit.
    Så på darriga ben åkte jag dit och kom därifrån med penecillin. Läkaren sa att det nog skulle gå över ganska snabbt eftersom jag kommit i tid samt fortsatt amma på det bröstet.
    Så nu ska jag krypa ner i sängen och vila lite innan jag ska förbereda Anna för 6 månaderskontrollen vid 14:00.
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Åå fy-.

    Hoppas verkligen att du blir bättre nu. Låter inte roligt. Var den en kraftig mjölkstockning eller vad var det?

    Kram på dig och hoppas du blir bättre!!

  4. 2
    Åå fy-. Hoppas verkligen att du blir bättre nu. Låter inte roligt. Var den en kraftig mjölkstockning eller vad var det?

    Kram på dig och hoppas du blir bättre!!

  5. Kerstin & Linus 050912
    #3

    Mjölkstockning ger...

    ofta influensasymptom. Inte roligt. Ett tips är att duscha varmt på bröstet och gärna med hård stråle om du kan ställa om den. Konstigt att läkaren gav dig penicillin, eller hade du nån infektion också?
  6. 3
    Mjölkstockning ger... ofta influensasymptom. Inte roligt. Ett tips är att duscha varmt på bröstet och gärna med hård stråle om du kan ställa om den. Konstigt att läkaren gav dig penicillin, eller hade du nån infektion också?
  7. Åsa med Ebba & Anna
    #4

    Jag vet inte

    Jag tror faktiskt inte att det var mjölkstockning eftersom jag har inte haft så ont utan varit mera öm i bröstet. Läkaren trodde att det ev. var någon form av mjukdelsinflammation i bröstet. Men jag mår redan lite bättre så jag orkar att ta Anna till 6 månaderskonrollen som maken stått \"stand by\" och ta henne till. Han skulle dock komma vid 16:00 så jag slapp att vara ensam så länge med båda barnen.
  8. 4
    Jag vet inte Jag tror faktiskt inte att det var mjölkstockning eftersom jag har inte haft så ont utan varit mera öm i bröstet. Läkaren trodde att det ev. var någon form av mjukdelsinflammation i bröstet. Men jag mår redan lite bättre så jag orkar att ta Anna till 6 månaderskonrollen som maken stått \"stand by\" och ta henne till. Han skulle dock komma vid 16:00 så jag slapp att vara ensam så länge med båda barnen.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5

    Usch

    Skönt om du mår bättre nu. Lät inget vidare att må så där!
  10. 5
    Usch Skönt om du mår bättre nu. Lät inget vidare att må så där!

Liknande trådar

  1. Hemkommen från vul...
    By Trelleborgstjej in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-13, 21:22
  2. Hemkommen från doktorn
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 16:02
  3. Hemkommen från UL
    By Natalie 72 in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-06, 21:16
  4. Just hemkommen från
    By H med E in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 21:14
  5. Hemkommen från VV nu...
    By *Lottiz* in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 07:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar