Regler till Under the ground
Föräldraskap
  1. Matildas mamma
    #1

    Regler till Under the ground

    Min dotter fick spelet av en kompis till mig men tyvärr har vi inte kunnat spela det då de inte var nån beskrivning med i.
    Nån som vet hur man spelar det?
  2. 1
    Regler till Under the ground Min dotter fick spelet av en kompis till mig men tyvärr har vi inte kunnat spela det då de inte var nån beskrivning med i.
    Nån som vet hur man spelar det?
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Japp!

    Man placerar ut sina mullvadar på översta lagret (på de små punkterna lite var som helst)
    och sedan turas man om att vänta på de små plattorna med siffror på. Man flyttar lika många steg som plattan man får upp visar. Det gäller att få i mullvadarna i hålen. Jag tror att man bara får gå rakt fram egentligen men på jobbet brukar vi köra med att man får hoppa som man vill, bara man går rätt antal steg. När alla hålen har en mullvad i så lyfter man av översta plattan och de mullvadar som står kvar får tävla vidare om att komma till hålen i den plattan. Det är väl ungefär hela idén med spelet, våra fritidsbarn på jobbet älskar det här spelet fast vårt är gammalt och minst sagt välspelat.
  4. 2
    Japp! Man placerar ut sina mullvadar på översta lagret (på de små punkterna lite var som helst)
    och sedan turas man om att vänta på de små plattorna med siffror på. Man flyttar lika många steg som plattan man får upp visar. Det gäller att få i mullvadarna i hålen. Jag tror att man bara får gå rakt fram egentligen men på jobbet brukar vi köra med att man får hoppa som man vill, bara man går rätt antal steg. När alla hålen har en mullvad i så lyfter man av översta plattan och de mullvadar som står kvar får tävla vidare om att komma till hålen i den plattan. Det är väl ungefär hela idén med spelet, våra fritidsbarn på jobbet älskar det här spelet fast vårt är gammalt och minst sagt välspelat.
  5. Matildas mamma
    #3

    Tack =)

    Då kan ja äntligen spela det med min dotter *ler*
  6. 3
    Tack =) Då kan ja äntligen spela det med min dotter *ler*
  7. Medlem sedan
    Jul 2022
    #4

    Hittade reglerna

    Jg hittade reglerna på boardgamegeek.com, men där kallas spelet för the mole in the hole.

    Går att ladda hem på engelska.
    https://boardgamegeek.com/filepage/1...urf-companydoc

    The Turn Rules
    1. Each player may only move his own moles.
    2. A mole must always be move in a straight line. Digging holes and special fields (in the version for professional Diggers) count like a completely normal space and may be moved over.
    3. A mole may never be moved around a corner.
    4. A mole must always land on an empty space.
    5. A mole may never be moved over one of his own team or an opponent's mole.
    6. A player is required to move a mole on his turn if possible, even if it means moving a mole that is already sitting in a digging hole. Exception: If all of a player's moles are in digging holes, he may skip his turn until the digging layer is removed. If a player cannot move, he loses his turn.
  8. 4
    Hittade reglerna Jg hittade reglerna på boardgamegeek.com, men där kallas spelet för the mole in the hole.

    Går att ladda hem på engelska.
    https://boardgamegeek.com/filepage/1...urf-companydoc

    The Turn Rules
    1. Each player may only move his own moles.
    2. A mole must always be move in a straight line. Digging holes and special fields (in the version for professional Diggers) count like a completely normal space and may be moved over.
    3. A mole may never be moved around a corner.
    4. A mole must always land on an empty space.
    5. A mole may never be moved over one of his own team or an opponent's mole.
    6. A player is required to move a mole on his turn if possible, even if it means moving a mole that is already sitting in a digging hole. Exception: If all of a player's moles are in digging holes, he may skip his turn until the digging layer is removed. If a player cannot move, he loses his turn.

Liknande trådar

  1. Ni som känner till lagar och regler för
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 11:28
  2. Regler till Fasadklättrarna?
    By Viktoria m5underbara in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 21:55
  3. Regler för hund till Finland?
    By Neba in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 12:28
  4. Vad har ni för regler till
    By jennnie in forum Tonåringar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 09:43
  5. Regler till Skipbo???
    By Pia in forum Föräldraskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 16:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar