Vad är mycket pengar
_0402 Februaribarn
  1. Morran m. tre + v.14
    #1

    Vad är mycket pengar

    För ett hus för er?
    Jag bor i en kommun där det är mer ekonomiskt att bygga nytt hus än köpa ett beg. hus enligt tobby index eller vad det nu heter.
    Vi har börjat kolla runt på olika husleverantörer och huuuuuu vilka priser.
    Så nu undrar jag vad ni tycker det är rimligt att betala för ett beg eller nytt hus i er kommun.
  2. 1
    Vad är mycket pengar För ett hus för er?
    Jag bor i en kommun där det är mer ekonomiskt att bygga nytt hus än köpa ett beg. hus enligt tobby index eller vad det nu heter.
    Vi har börjat kolla runt på olika husleverantörer och huuuuuu vilka priser.
    Så nu undrar jag vad ni tycker det är rimligt att betala för ett beg eller nytt hus i er kommun.
  3. cj
    #2

    där vi bor nu

    så skulle jag betala max 1,5 för både nytt oc beg, men då ska det vara super topp skick, annar beg med vanlig standard, max 800
  4. 2
    där vi bor nu så skulle jag betala max 1,5 för både nytt oc beg, men då ska det vara super topp skick, annar beg med vanlig standard, max 800
  5. Björna med Lillebror
    #3

    Ja du,

    här får man ett orenoverat yttepytteradhus på sisådär 100 kvm för omkring 3 miljoner kronor om du ska bo någorlunda nära stan. Om du vill bo lite större och renovera något mindre så får du minst betala 4 miljoner just nu. Såg tex ett hus på 75 kvm med stora renoveringsbehov (stod tom i annonsen) och de ville ha 2.5 miljoner och det var utgångspriset, de lär ju få mer.... Blä, blä, blä vi måste bo nära stan eftersom maken måste kunna tas sig in till jobbet på max 30 minuter så vi kommer ALDRIG att ha råd att köpa något hus. Vi funderad på att bygga ett tag men alla tomter gick för omkring 2- 3 miljoner som låg på \"rätt\" avstånd. Så för oss tror jag inte att det skulle löna sig att bygga.
  6. 3
    Ja du, här får man ett orenoverat yttepytteradhus på sisådär 100 kvm för omkring 3 miljoner kronor om du ska bo någorlunda nära stan. Om du vill bo lite större och renovera något mindre så får du minst betala 4 miljoner just nu. Såg tex ett hus på 75 kvm med stora renoveringsbehov (stod tom i annonsen) och de ville ha 2.5 miljoner och det var utgångspriset, de lär ju få mer.... Blä, blä, blä vi måste bo nära stan eftersom maken måste kunna tas sig in till jobbet på max 30 minuter så vi kommer ALDRIG att ha råd att köpa något hus. Vi funderad på att bygga ett tag men alla tomter gick för omkring 2- 3 miljoner som låg på \"rätt\" avstånd. Så för oss tror jag inte att det skulle löna sig att bygga.
  7. Morran m. tre + v.14
    #4

    Lyllos dig :)

    800 000:- för ett halvskabbigt hus vore perfekt!!
    Här där jag bor får man en friggebod för dom pengarna :(
  8. 4
    Lyllos dig :) 800 000:- för ett halvskabbigt hus vore perfekt!!
    Här där jag bor får man en friggebod för dom pengarna :(
  9. Morran m. tre + v.14
    #5

    Usch!

    Har för mig att ni bor i en av Sthlms närförorter och då förstår jag att priserna är orimliga.
    Fy, vad trist att behöva betala dom pengarna. 2-3 miljoner för en tomt! Det är helt sjukt!!
  10. 5
    Usch! Har för mig att ni bor i en av Sthlms närförorter och då förstår jag att priserna är orimliga.
    Fy, vad trist att behöva betala dom pengarna. 2-3 miljoner för en tomt! Det är helt sjukt!!
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Bra i Dalarna

    här det billigt. \"Lyxhus\" ligger på ca 1,5. Standard 600-800 ungefär. Vårat renoveringsobjekt var nästan gratis. Så flytta hit, vi har hemköp och Åhlens iallafall, men inga jobb...
  12. 6
    Bra i Dalarna här det billigt. \"Lyxhus\" ligger på ca 1,5. Standard 600-800 ungefär. Vårat renoveringsobjekt var nästan gratis. Så flytta hit, vi har hemköp och Åhlens iallafall, men inga jobb...
  13. Anonym
    #7

    vi bor

    på pendlingsavstånd till Lund o malmö och här går nybyggda hus på mellan 2,5-3,5 miljoner beroende på storlek. De säljs de med vinst...
  14. 7
    vi bor på pendlingsavstånd till Lund o malmö och här går nybyggda hus på mellan 2,5-3,5 miljoner beroende på storlek. De säljs de med vinst...
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8

    Vårat

    skånska hus (100 kvm + ca 800 tomt) i liten by, 20 min Hbg, 40 min Lund, var boklart men behövde nya tapeter, kostade 300 000 för fyra år sen. Det har fördelar som fina gamla trägolv o unikt utseende, men nu börjar kostnaderna hagla, vi lär behöva nytt tak inom kort o i sommar ska vi klä om o måla. Vissa fönster är kassa o måste bytas, elen behöver dras om o tvättstugan renoveras... Men lån är fix färdigt på kontot o när det är över kommer vi ha en total skuld på ca 500 000, vilket jag tycker är ok. Men ibland hade jag önskat mig ett mer bekvämt boende där man bara har hyran att oroa sig för... Dyra hus på våran ort ligger på ca miljonen. Nybygge (03?) som ska säljas nu (liten hästgård) går på 3,6...
  16. 8
    Vårat skånska hus (100 kvm + ca 800 tomt) i liten by, 20 min Hbg, 40 min Lund, var boklart men behövde nya tapeter, kostade 300 000 för fyra år sen. Det har fördelar som fina gamla trägolv o unikt utseende, men nu börjar kostnaderna hagla, vi lär behöva nytt tak inom kort o i sommar ska vi klä om o måla. Vissa fönster är kassa o måste bytas, elen behöver dras om o tvättstugan renoveras... Men lån är fix färdigt på kontot o när det är över kommer vi ha en total skuld på ca 500 000, vilket jag tycker är ok. Men ibland hade jag önskat mig ett mer bekvämt boende där man bara har hyran att oroa sig för... Dyra hus på våran ort ligger på ca miljonen. Nybygge (03?) som ska säljas nu (liten hästgård) går på 3,6...
  17. Morran m. tre + v.14
    #9

    Åhhh!

    Hemköp och Åhlens är inte helt fel :)
  18. 9
    Åhhh! Hemköp och Åhlens är inte helt fel :)
  19. Morran m. tre + v.14
    #10

    Säljs dom med vinst?

    Oj, oj, oj!
  20. 10
    Säljs dom med vinst? Oj, oj, oj!
  21. Morran m. tre + v.14
    #11

    Skönt att kunna

    Ta allt lite pö om pö. 500 000:- känns lagom att ha i lån :)
  22. 11
    Skönt att kunna Ta allt lite pö om pö. 500 000:- känns lagom att ha i lån :)

Liknande trådar

  1. Hur mycket pengar
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 14:16
  2. Hur mycket pengar
    By Kikou in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 21:19
  3. Hur mycket pengar?
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 06:16
  4. hur mycket pengar?
    By augusta bf21/9 in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 19:05
  5. Hur mycket pengar får ni..
    By Pilla med fem troll in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 17:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar