Tror jag löst namnfrågan!
_0605 Majbarn
  1. lilla A m E03+bf4/5
    #1

    Tror jag löst namnfrågan!

    Hoppas bara sambon håller med!!! (*tummar*)

    En TYRA om det är en tjej!! Det är ju superfint, och lagom poppigt, jag gillar ju \"tantnamn\" som Marta och Agnes, sambon hatar dom...

    yvärr har jag fallit pladask för TAGE på pojke, vilket sambon aldrig kommer gå med på, men ANTON eller ALVAR borde han köpa...

    Emmy och Tyra
    Emmy och Anton

    det blir väl fint?!?!
    Sen blir det två extranamn, (gillar många namn) ett efter mig (Emmy heter Fredrika efter pappa) och något ur släkten.... Lizzie, Anna, blir det en Anton så säger vi att det är efter mig.....

    Har ni börjat fundera??
    (vet att några redan valt, ni som *lyllos* fått veta könet ni har det bra!)
  2. 1
    Tror jag löst namnfrågan! Hoppas bara sambon håller med!!! (*tummar*)

    En TYRA om det är en tjej!! Det är ju superfint, och lagom poppigt, jag gillar ju \"tantnamn\" som Marta och Agnes, sambon hatar dom...

    yvärr har jag fallit pladask för TAGE på pojke, vilket sambon aldrig kommer gå med på, men ANTON eller ALVAR borde han köpa...

    Emmy och Tyra
    Emmy och Anton

    det blir väl fint?!?!
    Sen blir det två extranamn, (gillar många namn) ett efter mig (Emmy heter Fredrika efter pappa) och något ur släkten.... Lizzie, Anna, blir det en Anton så säger vi att det är efter mig.....

    Har ni börjat fundera??
    (vet att några redan valt, ni som *lyllos* fått veta könet ni har det bra!)
  3. Medusa bf 5/5
    #2

    Har inte ens börjat fundera

    Känns som om jag är helt ensam med att inte fundera på namn. Utan jag vill se vem det är som kommer ut först. Kanske beror det på att mamma alltid har sagt att om hon fick en flicka så skulle hon heta Karin och ut kom jag och genast så kände hon att hon inte hade fått en Karin. Så jag känner att jag inte vill \"låsa\" mig till några namn heller.
  4. 2
    Har inte ens börjat fundera Känns som om jag är helt ensam med att inte fundera på namn. Utan jag vill se vem det är som kommer ut först. Kanske beror det på att mamma alltid har sagt att om hon fick en flicka så skulle hon heta Karin och ut kom jag och genast så kände hon att hon inte hade fått en Karin. Så jag känner att jag inte vill \"låsa\" mig till några namn heller.
  5. Anonym
    #3

    fina namn

    vi har bestämt oss för Saga och Viggo, men det är första gången vi har varit överrens så här tidigt. Men jag har med i beräkningarna att det är någon helt annan som tittar ut-så var det med vår första:) Vi var stensäkra på att blev det en dotter skulle hon heta Ebba, men det var ju ingen Ebba som kom utan en Klara...
  6. 3
    fina namn vi har bestämt oss för Saga och Viggo, men det är första gången vi har varit överrens så här tidigt. Men jag har med i beräkningarna att det är någon helt annan som tittar ut-så var det med vår första:) Vi var stensäkra på att blev det en dotter skulle hon heta Ebba, men det var ju ingen Ebba som kom utan en Klara...
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4

    fina namn

    passar jätte bra ihop.

    jodu det här med namn, blir det en tjej är det ingen fara men vi kan inte komma överrens om pojknamn...
  8. 4
    fina namn passar jätte bra ihop.

    jodu det här med namn, blir det en tjej är det ingen fara men vi kan inte komma överrens om pojknamn...
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5

    tror vi med har det, igår *S*

    vi väljer mellan två namn vilket känns bra då kan man bestämma sig för ett av de två när bebisen kommer ut =o)
  10. 5
    tror vi med har det, igår *S* vi väljer mellan två namn vilket känns bra då kan man bestämma sig för ett av de två när bebisen kommer ut =o)
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6

    Min dumma man

    vill inte gå med på min favvisar; Alvar eller Valdemar, kan däremot tänka sig Arvid eller Alfred.
    Hans egna förslag är Nils eller Axel (men jag har ju legat med en kille som heter Axel, vilket gör det uteslutet, men jag kan ju inte riktigt med och säga det...)
    Blivande storebror Gustav tycker bebisen ska heta Gunnar för att det börjar på samma bokstav som hans, och det hette min älskade morfar så jag tycker jättemycket om det. Tycker ändå att alla namnen rör sig inom samma genre, vilket känns skönt, ingen total-krock alltså. Blir ett superfint namn hur det än blir.
  12. 6
    Min dumma man vill inte gå med på min favvisar; Alvar eller Valdemar, kan däremot tänka sig Arvid eller Alfred.
    Hans egna förslag är Nils eller Axel (men jag har ju legat med en kille som heter Axel, vilket gör det uteslutet, men jag kan ju inte riktigt med och säga det...)
    Blivande storebror Gustav tycker bebisen ska heta Gunnar för att det börjar på samma bokstav som hans, och det hette min älskade morfar så jag tycker jättemycket om det. Tycker ändå att alla namnen rör sig inom samma genre, vilket känns skönt, ingen total-krock alltså. Blir ett superfint namn hur det än blir.
  13. sladdisar
    #7

    Vi har gjort en lista

    med pojk och flicknamn som vi kan tänka oss.Fick kolla i en namnbok för annars stod det still i hjärnan. Bla Emmy finns med där. Den ligger i mappen med mina papper så vi kan välja på bb sen.
  14. 7
    Vi har gjort en lista med pojk och flicknamn som vi kan tänka oss.Fick kolla i en namnbok för annars stod det still i hjärnan. Bla Emmy finns med där. Den ligger i mappen med mina papper så vi kan välja på bb sen.
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8

    Vi gick helt i stå sist.....

    Vi pratade inte om det alls sist, och det visade sig att smabon tyckte att typ VÅR generations namn var jättefina (Johanna, Linda etc) och jag tyckte att det var fult på en liten tjej, det var som om jag skulle blivit döpt till Kerstin, som är typiskt för min mammas generation....

    Så jag försöker få igång en diskussion här hemma, som sambon bara slår bort hela tiden, men sist tog det en eeeevighet innan vi slutade kalla henne \"lilltjejen\" bara för att vi inte visste vad hon skulle heta.

    Så mitt mål är mera att ha några stycken som vi \"smakat på\" så att det inte blir sådär tokigt igen...
  16. 8
    Vi gick helt i stå sist..... Vi pratade inte om det alls sist, och det visade sig att smabon tyckte att typ VÅR generations namn var jättefina (Johanna, Linda etc) och jag tyckte att det var fult på en liten tjej, det var som om jag skulle blivit döpt till Kerstin, som är typiskt för min mammas generation....

    Så jag försöker få igång en diskussion här hemma, som sambon bara slår bort hela tiden, men sist tog det en eeeevighet innan vi slutade kalla henne \"lilltjejen\" bara för att vi inte visste vad hon skulle heta.

    Så mitt mål är mera att ha några stycken som vi \"smakat på\" så att det inte blir sådär tokigt igen...
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9

    Vet du

    att min man skulle gärna vilja att om vi fíck en son så skulle han heta Tage. Jag är inte riktigt lika övertygad, det är ett sött namn, men ändå inte.
    Min mans morfar hette Tage och han var som en pappa åt min man.
    Vi har inte pratat alls om namn ännu. Varken jag eller min man har nog något på lut så vi får se om vi hinner komma på något innan bebisen kommer.
  18. 9
    Vet du att min man skulle gärna vilja att om vi fíck en son så skulle han heta Tage. Jag är inte riktigt lika övertygad, det är ett sött namn, men ändå inte.
    Min mans morfar hette Tage och han var som en pappa åt min man.
    Vi har inte pratat alls om namn ännu. Varken jag eller min man har nog något på lut så vi får se om vi hinner komma på något innan bebisen kommer.
  19. Medusa bf 5/5
    #10

    Andra namnet kanske?

    Fast det är ju sånt man kan ha namn nummer 2 och 3 till :)
    När man vill döpa barnen efter någon, men samtidigt inte kanske kalla dom det.
  20. 10
    Andra namnet kanske? Fast det är ju sånt man kan ha namn nummer 2 och 3 till :)
    När man vill döpa barnen efter någon, men samtidigt inte kanske kalla dom det.
  21. Medlem sedan
    Mar 2006
    #11

    Vi har oxå en lista

    med namnförslag. Det blir lite tillägg och strykningar allt eftersom men inget är spikat ännu. Vi vill se Kulan först och kolla vad som passar.
  22. 11
    Vi har oxå en lista med namnförslag. Det blir lite tillägg och strykningar allt eftersom men inget är spikat ännu. Vi vill se Kulan först och kolla vad som passar.
  23. Medlem sedan
    Feb 2003
    #12

    Tyra är sååå fint!

    Gillar det namnet skarpt! Anton är också fint och passar bra med Emmy.
    Kram
  24. 12
    Tyra är sååå fint! Gillar det namnet skarpt! Anton är också fint och passar bra med Emmy.
    Kram

Liknande trådar

  1. Tror det har löst sig nu!
    By Sunderundan in forum Sängvätning & inkontinens
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 17:03
  2. Tror att jag har löst prickarna...
    By myranåjag in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 13:54
  3. Jag tror jag löst ett I-landsproblem
    By lisamea in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 15:10
  4. Tror att jag löst..
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 15:21
  5. Jag tror mig ha löst...
    By -Tess- in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 07:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar