Ropar.. Kaisa o Alli-Mac!
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Ropar.. Kaisa o Alli-Mac!

    Hur har det gått idag!
    Klockan är mycket nu..Skrattar..Känner mig som en mor nu.. MEN ni borde vara tillbaka ju..

    Hoppas att är bra!!!
  2. 1
    Ropar.. Kaisa o Alli-Mac! Hur har det gått idag!
    Klockan är mycket nu..Skrattar..Känner mig som en mor nu.. MEN ni borde vara tillbaka ju..

    Hoppas att är bra!!!
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2

    Tillbaka

    från Nupp och det är inte goda nyheter, tyvärr.

    Med stor sannolikhet så har bebisen någon form av kromosomavvikelse. Nackuppklarningen var kraftigt förstorad > 3,5 mm.

    Nu väntar jag på att få snabbtid på KS för mkp, eftersom jag vill veta så fort som möjligt.

    (FVP kan ej göras förrän om 2 veckor och sedan skulle det ta ytterligare ca 1 vecka att få svar. Känns som en evighet av tortyr just nu).

    Risksiffran blev 1/6 ( jättehög och läkaren sa att egentligen är nog siffran ännu högre, så jag har ställt in mej på det värsta).

    I övrigt såg allt fint ut, en livlig krabat alldels lagom stor så det känns tungt nu.

    Ganska typiskt att jag var ensam just en sån här gång oxå ( mannen är bortrest) mitt råd är : se till att ha någon med er när ni går på sådant här!
    Kramis!

  4. 2
    Tillbaka från Nupp och det är inte goda nyheter, tyvärr.

    Med stor sannolikhet så har bebisen någon form av kromosomavvikelse. Nackuppklarningen var kraftigt förstorad > 3,5 mm.

    Nu väntar jag på att få snabbtid på KS för mkp, eftersom jag vill veta så fort som möjligt.

    (FVP kan ej göras förrän om 2 veckor och sedan skulle det ta ytterligare ca 1 vecka att få svar. Känns som en evighet av tortyr just nu).

    Risksiffran blev 1/6 ( jättehög och läkaren sa att egentligen är nog siffran ännu högre, så jag har ställt in mej på det värsta).

    I övrigt såg allt fint ut, en livlig krabat alldels lagom stor så det känns tungt nu.

    Ganska typiskt att jag var ensam just en sån här gång oxå ( mannen är bortrest) mitt råd är : se till att ha någon med er när ni går på sådant här!
    Kramis!

  5. Marmelad
    #3

    *kramar om*

    Men nej vad jobbigt! :-( Vilken jävla mardröm... Hoppas i alla fall att du får komma på mkp riktigt snabbt nu, hade de någon gissning på hur lång tid det kunde ta?

    Har du fått tag på din man och kunnat prata med honom? Har du någon kompis/släkting annars som du kan prata med nu, jag antar att det är många grubblerier som måste ut.

    Många stora kramar!
  6. 3
    *kramar om* Men nej vad jobbigt! :-( Vilken jävla mardröm... Hoppas i alla fall att du får komma på mkp riktigt snabbt nu, hade de någon gissning på hur lång tid det kunde ta?

    Har du fått tag på din man och kunnat prata med honom? Har du någon kompis/släkting annars som du kan prata med nu, jag antar att det är många grubblerier som måste ut.

    Många stora kramar!
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4

    De visste

    inte när jag får komma, men har jag tur så ringer de upp mej från KS redan idag. Dr som var med på Nupp ringde direkt till KS och bad at de snabbt skulle höra av sej så det var ju proffsigt!

    Har inte fått tag i mannen ännu, så det känns lite jobbigt. Ev måste han ju resa hem redan ikväll, eller i morgon om jag får tid för mkp redan denna vecka ( jag vill inte gå dit själv oxå).

    Jo, det är mycket grubblande. Nu känns det som om man får tänka om med en hel del.
    Kram!
  8. 4
    De visste inte när jag får komma, men har jag tur så ringer de upp mej från KS redan idag. Dr som var med på Nupp ringde direkt till KS och bad at de snabbt skulle höra av sej så det var ju proffsigt!

    Har inte fått tag i mannen ännu, så det känns lite jobbigt. Ev måste han ju resa hem redan ikväll, eller i morgon om jag får tid för mkp redan denna vecka ( jag vill inte gå dit själv oxå).

    Jo, det är mycket grubblande. Nu känns det som om man får tänka om med en hel del.
    Kram!
  9. Marmelad
    #5

    *kramar om lite till*

    Håller tummarna nu för att KS ringer och det går undan, så det är avklarat med mkp:et sen i alla fall, så får ni lite tid att tänka.

    Det är nog skönt om din man kommer hem redan ikväll, det här är inte en situation du ska vara ensam i.

    Ännu fler kramar!
  10. 5
    *kramar om lite till* Håller tummarna nu för att KS ringer och det går undan, så det är avklarat med mkp:et sen i alla fall, så får ni lite tid att tänka.

    Det är nog skönt om din man kommer hem redan ikväll, det här är inte en situation du ska vara ensam i.

    Ännu fler kramar!
  11. Medlem sedan
    Mar 2006
    #6

    Svårt

    Först av allt håller jag tummarna för att mkp ska ge er ett bättre besked än ni fick idag. Men om ert barn har en kromosomavvikelse förstår jag att det blir mycket att grubbla över. Jag önskar er styrka och kraft att gå vidare, vad ni än beslutar er för. Och jag håller tummarna så hårt jag kan inför mkp.
  12. 6
    Svårt Först av allt håller jag tummarna för att mkp ska ge er ett bättre besked än ni fick idag. Men om ert barn har en kromosomavvikelse förstår jag att det blir mycket att grubbla över. Jag önskar er styrka och kraft att gå vidare, vad ni än beslutar er för. Och jag håller tummarna så hårt jag kan inför mkp.
  13. Cathycat bf 20/10
    #7

    Så tråkigt...

    ...för dig! Jag håller tummarna för dig att du ändå får bra besked i slutändan. Jag hade en arbetskamrat som fick ett dåligt besked på NUPPtestet men ett bra besked på FVP. Dom fick en frisk bebis!
    Stor kram!
  14. 7
    Så tråkigt... ...för dig! Jag håller tummarna för dig att du ändå får bra besked i slutändan. Jag hade en arbetskamrat som fick ett dåligt besked på NUPPtestet men ett bra besked på FVP. Dom fick en frisk bebis!
    Stor kram!
  15. Anonym
    #8

    Nej, det är inte sant

    Efter allt du varit med om denna graviditet!!! Kramar om dej allt jag kan!! Jag kan ju inte riktigt slita mej härifrån, men det var inga såna här nyheter jag ville läsa. Men det betyder i alla fall att det inte är 100% säkert att det är något fel? Hoppas att det fortsätter som det gjort förut, att det som verkat vara fel i själva verket varit rätt.

    Kramar
  16. 8
    Nej, det är inte sant Efter allt du varit med om denna graviditet!!! Kramar om dej allt jag kan!! Jag kan ju inte riktigt slita mej härifrån, men det var inga såna här nyheter jag ville läsa. Men det betyder i alla fall att det inte är 100% säkert att det är något fel? Hoppas att det fortsätter som det gjort förut, att det som verkat vara fel i själva verket varit rätt.

    Kramar
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9

    Gråter...

    efter Nuppen har jag bara gråtit, har inga goda nyheter tyvärr, och nu när jag läser Alli-Macs svar gråter jag ännu mer.... Vår bm skulle boka oss på fostervattenprov, och då måste jag vänta hela 2,5v! Funderar nu febrilt om vi borde också göra istället moderskapsprov. Bm var bara orolig för det för att jag äter blodförtunnande medicin....Vet varken ut och in, är jätteledsen. Jag som hade hopppats att vi skulle få positiva svar, och slippa denna oro! Men nu blev bara oron ännu värre! Vi fick också se den lilla krabaten vinka till oss. Jag orkade inte gå tillbaka till jobbet. Jag hade risk 1 av 106 och alla under 300 rekommenderas göra vidare tester. Min mans kusins fru gjorde fostervattenprov några år sedan, dom fick veta att barnet var friskt, men tyvärr läckte hon fostervatten efter det och fick mf....
    Kram
  18. 9
    Gråter... efter Nuppen har jag bara gråtit, har inga goda nyheter tyvärr, och nu när jag läser Alli-Macs svar gråter jag ännu mer.... Vår bm skulle boka oss på fostervattenprov, och då måste jag vänta hela 2,5v! Funderar nu febrilt om vi borde också göra istället moderskapsprov. Bm var bara orolig för det för att jag äter blodförtunnande medicin....Vet varken ut och in, är jätteledsen. Jag som hade hopppats att vi skulle få positiva svar, och slippa denna oro! Men nu blev bara oron ännu värre! Vi fick också se den lilla krabaten vinka till oss. Jag orkade inte gå tillbaka till jobbet. Jag hade risk 1 av 106 och alla under 300 rekommenderas göra vidare tester. Min mans kusins fru gjorde fostervattenprov några år sedan, dom fick veta att barnet var friskt, men tyvärr läckte hon fostervatten efter det och fick mf....
    Kram
  19. AnnahConda v.15
    #10

    Jobbigt

    Usch vad jobbigt för er. Hoppas innerligt att det går bra till slut!

    Kramar
  20. 10
    Jobbigt Usch vad jobbigt för er. Hoppas innerligt att det går bra till slut!

    Kramar
  21. Marmelad
    #11

    Oj vad jobbigt

    *kramar om Kaisa också*

    Det är nog bra kanske om ni kan göra mkp istället så det går lite snabbare. Har du mannen hemma nu så ni kan rå om varandra?

    Vilken eländig dag, jag har inte så mycket att skriva för att trösta, men jag tänker på dig och på Alli-Mac också såklart. Många stora kramar från mig.
  22. 11
    Oj vad jobbigt *kramar om Kaisa också*

    Det är nog bra kanske om ni kan göra mkp istället så det går lite snabbare. Har du mannen hemma nu så ni kan rå om varandra?

    Vilken eländig dag, jag har inte så mycket att skriva för att trösta, men jag tänker på dig och på Alli-Mac också såklart. Många stora kramar från mig.
  23. Medlem sedan
    Apr 2001
    #12

    Alli-Mac...

    Nej, vad är det jag läser....! *kramar om hårt* Vilket besked…och du som inte kunde ta med dig mannen... Hoppas verkligen du får tag i honom NU!

    Det är ju just det beskedet som du fått just nu, som är det man oroar sig över! Samtidigt är det ju också därför i alla fall jag valt att göra NUPP, för att få veta!

    MEN NEJ, så ledsen jag blir för eran skull nu! Ni har verkligen haft en berg och dalbana graviditet... Hoppas verkligen att ditt fkp/mkp visar motsatsen!

    (Precis som Cathycat som vet jag också de som fått dåliga odds på NUPPen men ändå fått en frisk bebis.)

    Vet inte vad jag ska skriva... Nu hoppas jag att du får besked snabbt, hur det beskedet än är...

    *Stor och lååååång kraaam* till dig från mig
  24. 12
    Alli-Mac... Nej, vad är det jag läser....! *kramar om hårt* Vilket besked…och du som inte kunde ta med dig mannen... Hoppas verkligen du får tag i honom NU!

    Det är ju just det beskedet som du fått just nu, som är det man oroar sig över! Samtidigt är det ju också därför i alla fall jag valt att göra NUPP, för att få veta!

    MEN NEJ, så ledsen jag blir för eran skull nu! Ni har verkligen haft en berg och dalbana graviditet... Hoppas verkligen att ditt fkp/mkp visar motsatsen!

    (Precis som Cathycat som vet jag också de som fått dåliga odds på NUPPen men ändå fått en frisk bebis.)

    Vet inte vad jag ska skriva... Nu hoppas jag att du får besked snabbt, hur det beskedet än är...

    *Stor och lååååång kraaam* till dig från mig
  25. Medlem sedan
    Mar 2003
    #13

    tack,

    mannen var med, så vi åckte hem båda två efter det. Klarade inte stanna på jobbet...Mannen läste från nätet att mkp är det 2% risk för mf och 0,5% med fp. Dessutom tar det hela 2 veckor för att få svar, så det kanske inte hjälper så mycket i slutändan. Är så himla rädd för mf just nu och att det något fel med bebisen. Jag har bara haft otur med graviditer, har 2st ma bakom mig. Vet inte hur mycket jag ska orka...
    Kram
  26. 13
    tack, mannen var med, så vi åckte hem båda två efter det. Klarade inte stanna på jobbet...Mannen läste från nätet att mkp är det 2% risk för mf och 0,5% med fp. Dessutom tar det hela 2 veckor för att få svar, så det kanske inte hjälper så mycket i slutändan. Är så himla rädd för mf just nu och att det något fel med bebisen. Jag har bara haft otur med graviditer, har 2st ma bakom mig. Vet inte hur mycket jag ska orka...
    Kram
  27. Medlem sedan
    Dec 2000
    #14

    Tack gumman

    ja, kan bara säga att denna graviditet har ju varit ett mysterium från början så jag kan väl vänta mej vad som helst nu egentligen!?

    Just nu kan jag varken tänka eller känna verkar det som det är bara en svart rullgardin framför ögonen :-(
  28. 14
    Tack gumman ja, kan bara säga att denna graviditet har ju varit ett mysterium från början så jag kan väl vänta mej vad som helst nu egentligen!?

    Just nu kan jag varken tänka eller känna verkar det som det är bara en svart rullgardin framför ögonen :-(
  29. Medlem sedan
    Feb 2003
    #15

    Nej!

    Varför, vaför skall det behöva bli så här.. och när du är ensam oxå. *Kramar om dig hårt*

    Jag hoppas av hela mitt hjärta att mkp visar bättre besked och att de ringer upp idag så du får något besked..

    Skickar massor av styrkekramar till er!
  30. 15
    Nej! Varför, vaför skall det behöva bli så här.. och när du är ensam oxå. *Kramar om dig hårt*

    Jag hoppas av hela mitt hjärta att mkp visar bättre besked och att de ringer upp idag så du får något besked..

    Skickar massor av styrkekramar till er!
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16

    Vilken dag...

    Åh Kaisa *stooor kraaam*

    Vad ska jag skriva... jag kan inte tro att det är sant att två här inne kan få så tråkiga besked på en och samma dag!

    Jag är så ledsen för eran skull och hoppas att ni kan få klarhet så snart det bara går.

    (Själv ska jag på NUPP (KUB) imorgon...)

    *stärkande kram*
  32. 16
    Vilken dag... Åh Kaisa *stooor kraaam*

    Vad ska jag skriva... jag kan inte tro att det är sant att två här inne kan få så tråkiga besked på en och samma dag!

    Jag är så ledsen för eran skull och hoppas att ni kan få klarhet så snart det bara går.

    (Själv ska jag på NUPP (KUB) imorgon...)

    *stärkande kram*
  33. Medlem sedan
    Dec 2000
    #17

    Tack

    ja man kan ju inte besluta något ännu, bara att hoppas på det bästa sedan får vi se.
  34. 17
    Tack ja man kan ju inte besluta något ännu, bara att hoppas på det bästa sedan får vi se.
  35. Medlem sedan
    Dec 2000
    #18

    Tack vännen

    nä, har inte fått tag i mannen ännu ( helt otroligt, han är nästan _alltid_ anträffbar annars!)det känns lite jobbigt..

    Har fått tid på KS för mkp på torsdag morgon kl 10 och har vi \"tur\" så har vi svret redan på fredag, annars senast på måndag.Känns iaf bättre än att få svar i v17.

    Vet inte vad jag ska tänka eller känna just nu, denna graviditet har inte varit något annat än oro så jag känner mej lite blockerad just nu.
    Kram gumman!
  36. 18
    Tack vännen nä, har inte fått tag i mannen ännu ( helt otroligt, han är nästan _alltid_ anträffbar annars!)det känns lite jobbigt..

    Har fått tid på KS för mkp på torsdag morgon kl 10 och har vi \"tur\" så har vi svret redan på fredag, annars senast på måndag.Känns iaf bättre än att få svar i v17.

    Vet inte vad jag ska tänka eller känna just nu, denna graviditet har inte varit något annat än oro så jag känner mej lite blockerad just nu.
    Kram gumman!
  37. Smurfan v.12
    #19

    Vet inte vad jag ska säga..

    Det blir fel hur man än formulerar sig i en sån här situation. Jag började gråta när jag läste det du skrev här... Du (ni) som kämpat och gått igenom så mycket redan denna graviditeten! *stor, varm och lång kram* från mig
  38. 19
    Vet inte vad jag ska säga.. Det blir fel hur man än formulerar sig i en sån här situation. Jag började gråta när jag läste det du skrev här... Du (ni) som kämpat och gått igenom så mycket redan denna graviditeten! *stor, varm och lång kram* från mig
  39. Medlem sedan
    Feb 2003
    #20

    Nej, inte fler idag...

    Kramar om er länge..

    Ring och försök få mkp istället. 2,5 vecka är länge om man skall gå med den oron som ni har nu..

    Finner inga ord till tröst men vill säga att mina tankar är oss dig och jag hoppas verkligen det blir bättre besked efter nästa prov..

    Kram!
  40. 20
    Nej, inte fler idag... Kramar om er länge..

    Ring och försök få mkp istället. 2,5 vecka är länge om man skall gå med den oron som ni har nu..

    Finner inga ord till tröst men vill säga att mina tankar är oss dig och jag hoppas verkligen det blir bättre besked efter nästa prov..

    Kram!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Kaisa och Alli-Mac!!!!
    By annahpo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-13, 10:27
  2. Kaisa och Alli-Mac!
    By Carris bf 1-5/10 med 2:an in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 11:46
  3. Alli-Mac och Kaisa!
    By ~LisaMarie~ in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 05:14
  4. Alli-mac och Kaisa
    By Lina m Meja&Love in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 11:44
  5. Kaisa och Alli Mac
    By Cissi med Gustav bf 8 okt in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar