Påskgubbe-kläder????
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Påskgubbe-kläder????

    Gabriels dagis ska ha påskfest nästa vecka och då ska ju barnen klä ut sig. Det är första gången vi är med om det och jag är lite osäker på vad han ska ha.

    Målad i ansiktet såklart. En rolig hatt finns, fjädrar i den kanske? Men själva kläderna? En gammal frackväst jag har? Är det nån som har bra tips på vad han kan ha?? Vad ska era ha? Har inga mängder med pengar denna månaden så vi vill inte behöva köpa nåt nytt bara för detta, utan kunna använda det vi har hemma! har bara så vårt att vara så där fantasifull och kreativ ibland ; /
  2. 1
    Påskgubbe-kläder???? Gabriels dagis ska ha påskfest nästa vecka och då ska ju barnen klä ut sig. Det är första gången vi är med om det och jag är lite osäker på vad han ska ha.

    Målad i ansiktet såklart. En rolig hatt finns, fjädrar i den kanske? Men själva kläderna? En gammal frackväst jag har? Är det nån som har bra tips på vad han kan ha?? Vad ska era ha? Har inga mängder med pengar denna månaden så vi vill inte behöva köpa nåt nytt bara för detta, utan kunna använda det vi har hemma! har bara så vårt att vara så där fantasifull och kreativ ibland ; /
  3. Acki
    #2

    Påsk-kläder

    Hej!
    Jag tycker att de förslag på påskgubbekläder som du själv ger är alldeles utmärkta. Skulle aldrig komma på tanken att gå ut o köpa kläder för ett sådant här tillfälle, hoppas du inte heller gör det!

    Acki
  4. 2
    Påsk-kläder Hej!
    Jag tycker att de förslag på påskgubbekläder som du själv ger är alldeles utmärkta. Skulle aldrig komma på tanken att gå ut o köpa kläder för ett sådant här tillfälle, hoppas du inte heller gör det!

    Acki
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3

    Påskhare?

    Kan han kanske vara påskhare. Lätt att måla liten nos och öran, ja, kanske klippa till i papper och sätta på ett diadem. Klippa till en rund svans och sätta på vanliga byxorna? Det räcker. Till svansken kan du tex använda en vit gammal handduk. Fyll dem med någonting mjukt, dra åt med en gummisnodd och klipp bort överflödet från \"bollen\". Fäst på vanliga brallorna med några stygn.
    Annars tycker jag din påskgubbe är bra.
  6. 3
    Påskhare? Kan han kanske vara påskhare. Lätt att måla liten nos och öran, ja, kanske klippa till i papper och sätta på ett diadem. Klippa till en rund svans och sätta på vanliga byxorna? Det räcker. Till svansken kan du tex använda en vit gammal handduk. Fyll dem med någonting mjukt, dra åt med en gummisnodd och klipp bort överflödet från \"bollen\". Fäst på vanliga brallorna med några stygn.
    Annars tycker jag din påskgubbe är bra.
  7. Åsa m A&E
    #4

    Våra grabbar har alltid varit

    påsk gubbar a la din beskrivning.

    Flanellskjorta och hatt med ev fjäder. That\'s it. Ja osså kvast med kaffe panna oxå då för godiset *L*
  8. 4
    Våra grabbar har alltid varit påsk gubbar a la din beskrivning.

    Flanellskjorta och hatt med ev fjäder. That\'s it. Ja osså kvast med kaffe panna oxå då för godiset *L*
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5

    Tack alla...

    skönt att få lite bekräftat att vi var på \"rätt\" väg. Påskgubbe var det första jag kom att tänka på när de skulle vara utklädda. Man tager vad man haver, det blir nog bra! Fast det där med påskhare lät ju också som en jättebra idé...

    Ska bli kul att fixa lite hur som helst. Han gillar att klä ut sig. Det blir nog en kul dag för som också. Det blir påsklunch och äggjakt i trädgården!
  10. 5
    Tack alla... skönt att få lite bekräftat att vi var på \"rätt\" väg. Påskgubbe var det första jag kom att tänka på när de skulle vara utklädda. Man tager vad man haver, det blir nog bra! Fast det där med påskhare lät ju också som en jättebra idé...

    Ska bli kul att fixa lite hur som helst. Han gillar att klä ut sig. Det blir nog en kul dag för som också. Det blir påsklunch och äggjakt i trädgården!
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6

    Påskgumma??

    Adde var påskgumma förra året på dagis, med sjalett, en gammal blommig kjol o ett huckle på huvudet... osså prickar o rosor på kinderna o rött läppstift...

    supersöt va han..
  12. 6
    Påskgumma?? Adde var påskgumma förra året på dagis, med sjalett, en gammal blommig kjol o ett huckle på huvudet... osså prickar o rosor på kinderna o rött läppstift...

    supersöt va han..

Liknande trådar

  1. Påskgubbe??
    By ~Susanna~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 20:27
  2. Påskgubbe?
    By Britz in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-06, 06:09
  3. påskgubbe...
    By Madde m Casper & v 36+2 in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 10:32
  4. påskgubbe?
    By wina in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 12:39
  5. Hur ser en påskgubbe ut?
    By Gloria m 3 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 11:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar