Blöjor?
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Blöjor?

    Nu har jag köpt Libro´s Maxi, 7-14 kg....!!! Tre ggr på två dagar har det kommit bredvid både av det ena och andra när jag använt Midi. Nu ska ju de passa fortfarande (5-8 kg) och han väger ju 7 kg. Lillkillen blir stor alldeles för fort!!

    Någon som har liknande blöjproblem eller kan rekommendera en annan sort som passar bastanta killar i 7 kg klassen?
  2. 1
    Blöjor? Nu har jag köpt Libro´s Maxi, 7-14 kg....!!! Tre ggr på två dagar har det kommit bredvid både av det ena och andra när jag använt Midi. Nu ska ju de passa fortfarande (5-8 kg) och han väger ju 7 kg. Lillkillen blir stor alldeles för fort!!

    Någon som har liknande blöjproblem eller kan rekommendera en annan sort som passar bastanta killar i 7 kg klassen?
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Här e en till!!!

    Kian väger runt 7 tror jag, vägde 6170 för en månad sen.
    Köpte blöjor igår och stod o velade på storlek men köpte midi för jag tyckte maxi lät så stort :)
    Men jag skulle nog ha köpt modell större känner jag nu. Det läcker visserligen inte men dom ser lite små ut.
  4. 2
    Här e en till!!! Kian väger runt 7 tror jag, vägde 6170 för en månad sen.
    Köpte blöjor igår och stod o velade på storlek men köpte midi för jag tyckte maxi lät så stort :)
    Men jag skulle nog ha köpt modell större känner jag nu. Det läcker visserligen inte men dom ser lite små ut.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Jag tyckte...

    att Liberos blöjor passade sämre på min stora son när han blev lite större och fick tjockare mage...de satt liksom för tight över magen och den större storleken satt lite för löst eller slappt kring låren.

    Då bytte jag till Pampers Active fit, och de satt som en smäck! De är liksom stretchiga kring midjan och passar barn som har lite tjockare mage, och är dessutom bättre lämpade för barn som rör sig mycket, som min son gjorde. Blöjan satt på plats ändå och halkade aldrig snett.
  6. 3
    Jag tyckte... att Liberos blöjor passade sämre på min stora son när han blev lite större och fick tjockare mage...de satt liksom för tight över magen och den större storleken satt lite för löst eller slappt kring låren.

    Då bytte jag till Pampers Active fit, och de satt som en smäck! De är liksom stretchiga kring midjan och passar barn som har lite tjockare mage, och är dessutom bättre lämpade för barn som rör sig mycket, som min son gjorde. Blöjan satt på plats ändå och halkade aldrig snett.
  7. Lena m Hugo & Ludvig 7/1
    #4

    De hade

    Hugo också. Active fit alltså, och de satt väldigt bra även han väldigt rörlig men utan mage utan har alltid varit lång och smal. Så de blöjorna är bra även på pinnar =)
  8. 4
    De hade Hugo också. Active fit alltså, och de satt väldigt bra även han väldigt rörlig men utan mage utan har alltid varit lång och smal. Så de blöjorna är bra även på pinnar =)
  9. Lena m Hugo & Ludvig 7/1
    #5

    Oj, vilken

    lång och konstig mening jag fick till där.. Hoppas att ni förstår i alla fall =)
  10. 5
    Oj, vilken lång och konstig mening jag fick till där.. Hoppas att ni förstår i alla fall =)
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    hej hej!

    Jag har en tjej på 7kilo! stor dam *s*
  12. 6
    hej hej! Jag har en tjej på 7kilo! stor dam *s*
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    Jag säger som Dina

    Pampers active fit - bästa blöjan helt klart! På både Tilde och Jonna sitter de otroligt bra. Helt oslagbar passform och läcker väldigt väldigt sällan. De sluter liksom tätt på ett annat sätt än många andra blöjor. Testa! :)
  14. 7
    Jag säger som Dina Pampers active fit - bästa blöjan helt klart! På både Tilde och Jonna sitter de otroligt bra. Helt oslagbar passform och läcker väldigt väldigt sällan. De sluter liksom tätt på ett annat sätt än många andra blöjor. Testa! :)
  15. Medlem sedan
    Jul 2005
    #8

    Jag

    håller på att bli tokig på blöjor:-( Min son är ett riktigt *bajsbarn* om man nu får säga så om sitt barn:-) Alla blöjor läcker som vi har provat:-/ Är så trött på bajsiga ryggar och att det läcker i ljumskarna:-( Men vi har INTE provat Active fit måste köpa det i morgon och prova:-) Tack för tipset!
  16. 8
    Jag håller på att bli tokig på blöjor:-( Min son är ett riktigt *bajsbarn* om man nu får säga så om sitt barn:-) Alla blöjor läcker som vi har provat:-/ Är så trött på bajsiga ryggar och att det läcker i ljumskarna:-( Men vi har INTE provat Active fit måste köpa det i morgon och prova:-) Tack för tipset!
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9

    Tack!

    Köpte ju maxi och likafullt kom det bredvid. Så nu blir det shopping enligt era rekommendationer. Jag tycker att man tvättar nog ändå *ler*.

    Ha en bra helg!
  18. 9
    Tack! Köpte ju maxi och likafullt kom det bredvid. Så nu blir det shopping enligt era rekommendationer. Jag tycker att man tvättar nog ändå *ler*.

    Ha en bra helg!
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10

    oj

    jag har faktiskt ingen aning, Linnea använder Libro 3-6 kilo nu och dom är lite stora så det dröjer nog ett tag till innan vi byter till midi.

    hoppas ni hittar en annan blöja som passar bättre, jobbigt när de är mitt emellan 2 storlekar.
  20. 10
    oj jag har faktiskt ingen aning, Linnea använder Libro 3-6 kilo nu och dom är lite stora så det dröjer nog ett tag till innan vi byter till midi.

    hoppas ni hittar en annan blöja som passar bättre, jobbigt när de är mitt emellan 2 storlekar.

Liknande trådar

  1. blöjor
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 11:05
  2. Blöjor och
    By Jojjo v 38 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 06:39
  3. blöjor??
    By Felix 24/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 19:15
  4. blöjor på bb
    By allora in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 21:41
  5. Blöjor
    By ejjvi in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-05-08, 20:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar