Sonen är en...
Flerhandikapp
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Sonen är en...

    dregel-mästare :)! Har ni något bra tips på hur man får bort surdisktraselukt från hans tröjor?! Det är som om vissa tröjor drar åt sig lukten mer och försvinner inte ens efter tvätt! Tråkigt att behöva slänga tröjor för att de luktar så illa :/! Några bra tips?
  2. 1
    Sonen är en... dregel-mästare :)! Har ni något bra tips på hur man får bort surdisktraselukt från hans tröjor?! Det är som om vissa tröjor drar åt sig lukten mer och försvinner inte ens efter tvätt! Tråkigt att behöva slänga tröjor för att de luktar så illa :/! Några bra tips?
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Hihi en till här!

    Men nu har vi fått ett åksjukeplåster som faktiskt reducerat dreglet till minimun! Himla bra och inga andra biverkningar som trötthet har vi märkt heller. Scopoderm heter det, något att testa kanske?
  4. 2
    Hihi en till här! Men nu har vi fått ett åksjukeplåster som faktiskt reducerat dreglet till minimun! Himla bra och inga andra biverkningar som trötthet har vi märkt heller. Scopoderm heter det, något att testa kanske?
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3

    Absolut värt att kolla upp!

    Scopoderm *skriver upp* Det är så tråkigt att behöva byta blöta tröjor 5-6 ggr om dagen så tipset är mycket välkommet :)!
    Tack och bock :)!
  6. 3
    Absolut värt att kolla upp! Scopoderm *skriver upp* Det är så tråkigt att behöva byta blöta tröjor 5-6 ggr om dagen så tipset är mycket välkommet :)!
    Tack och bock :)!
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Dregelduk - bandana - snusis

    EN snusnäsduk runt halsen kan ta emot mycket ev dreglet.
  8. 4
    Dregelduk - bandana - snusis EN snusnäsduk runt halsen kan ta emot mycket ev dreglet.
  9. Medlem sedan
    Apr 2004
    #5

    Bosse har haft...

    snusnäsduk någon enstaka gång, men tycker att det ser så tråkigt ut, nästan som en haklapp. Men jag tackar för ditt tips :)!
  10. 5
    Bosse har haft... snusnäsduk någon enstaka gång, men tycker att det ser så tråkigt ut, nästan som en haklapp. Men jag tackar för ditt tips :)!
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    om det är riktigt illa..

    kan man operera körtlarna bakåt så att saliven rinner bakåt istället för ut. Jag jobbar som personlig assistent åt en kille med CP-skada och han har gjort det, det bästa som hänt dom enl. föräldrarna.
    Det är ju ett ingrepp under narkos, men kan ju kanske vara värt det.
  12. 6
    om det är riktigt illa.. kan man operera körtlarna bakåt så att saliven rinner bakåt istället för ut. Jag jobbar som personlig assistent åt en kille med CP-skada och han har gjort det, det bästa som hänt dom enl. föräldrarna.
    Det är ju ett ingrepp under narkos, men kan ju kanske vara värt det.
  13. Medlem sedan
    Apr 2004
    #7

    Vilka grejor det finns!

    En operation känns ju som en sista utväg, men det är ju helt otroligt vad de kan hitta på bra grejor :)!
  14. 7
    Vilka grejor det finns! En operation känns ju som en sista utväg, men det är ju helt otroligt vad de kan hitta på bra grejor :)!
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Eller hur,

    och det var visst en enkel operation. Nu har jag ingen egen erfarenhet av detta, men som sagt som en sista utväg. Kan ju aktualiseras när barnen blir äldre kanske.
  16. 8
    Eller hur, och det var visst en enkel operation. Nu har jag ingen egen erfarenhet av detta, men som sagt som en sista utväg. Kan ju aktualiseras när barnen blir äldre kanske.

Liknande trådar

  1. Nåt är fel med sonen..
    By Lejonet-57 in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 21:40
  2. Nu åt sonen
    By alissa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 01:43
  3. Sonen
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 20:46
  4. Sonen har
    By m00n in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 19:01
  5. Sonen har ont..
    By Tvilum in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 06:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar