Milersättning??
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Anonym
    #1

    Milersättning??

    Står det verkligen rätt i deklarationsbroschyren? 17 kr/mil?? Har för mig att det höjdes till 18 kr? Det är iallafall vad arbetet har ersatt mig med, plus några kr med skatt. Vad är det som gäller egentligen???
  2. 1
    Milersättning?? Står det verkligen rätt i deklarationsbroschyren? 17 kr/mil?? Har för mig att det höjdes till 18 kr? Det är iallafall vad arbetet har ersatt mig med, plus några kr med skatt. Vad är det som gäller egentligen???
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2

    olika saker

    det arbetet ersätter dig för är ju resor i tjänsten och hur mycket det är (skattefritt + beskattningspliktigt) är olika från företag till företag.
    Det du drar av i deklarationen är för resor till och från jobbet (inte _i_ tjänsten) och där är det 17 kr/mil som gäller (höjdes för nåt år sedan från 16)
  4. 2
    olika saker det arbetet ersätter dig för är ju resor i tjänsten och hur mycket det är (skattefritt + beskattningspliktigt) är olika från företag till företag.
    Det du drar av i deklarationen är för resor till och från jobbet (inte _i_ tjänsten) och där är det 17 kr/mil som gäller (höjdes för nåt år sedan från 16)

Liknande trådar

  1. Milersättning i årsinkomst?
    By -Helena m AoM- in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-22, 08:04
  2. Praktik - får man milersättning?
    By blivande USK in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 22:08
  3. Milersättning??
    By amia in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 19:21
  4. Milersättning
    By Jessica N in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 18:27
  5. Milersättning?
    By Hosanna in forum Utsatta barn & familjehem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-03, 19:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar