vad ska ni ha på påskbordet?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Oct 2005

vad ska ni ha på påskbordet?

Ska själv ha släkten här idag ska bjuda på Janssons frestelse,ägghalvor med majonäs och räkor,köttbullar,prinskorv,sil l,purjolåda och helgskinka med hemgjord stark söt senap till.
    glada påskkramar till alla
  2. 1
    vad ska ni ha på påskbordet? Ska själv ha släkten här idag ska bjuda på Janssons frestelse,ägghalvor med majonäs och räkor,köttbullar,prinskorv,sil l,purjolåda och helgskinka med hemgjord stark söt senap till.
    glada påskkramar till alla
  3. Medlem sedan
    Dec 2000

Xenia ska ha

Ägghalvor typ som dina, prinskorvar, sill, gubbröra, helgskinka, tjälknöl, gravad lax å potatis så klart. Ja det var nog allt. Så nu borde jag gå å röra ihop det som röras ska. Glad Påsk på er alla!!
  4. 2
    Xenia ska ha Ägghalvor typ som dina, prinskorvar, sill, gubbröra, helgskinka, tjälknöl, gravad lax å potatis så klart. Ja det var nog allt. Så nu borde jag gå å röra ihop det som röras ska. Glad Påsk på er alla!!
  5. Medlem sedan
    Jul 2004

Jenn skall ha...

...lite klassiker o en del nyheter (för vår del) på bordet:
    **Romrulle (tror jag den hette.. gäster skulle ta med)
    **Kålrotskaka (EJ att förknippa med kålrotslådan!!)
    **Ägghalvor med rom o kräftstjärtar
    **Jansons frestelse
    **Sill (2 köpta sorter)
    **Potatis
    **Hemmagjorda köttbullar
    **bröd å ost

Till efterrätt blir det kladdkaka m grädde

6. 3
    Jenn skall ha... ...lite klassiker o en del nyheter (för vår del) på bordet:
    **Romrulle (tror jag den hette.. gäster skulle ta med)
    **Kålrotskaka (EJ att förknippa med kålrotslådan!!)
    **Ägghalvor med rom o kräftstjärtar
    **Jansons frestelse
    **Sill (2 köpta sorter)
    **Potatis
    **Hemmagjorda köttbullar
    **bröd å ost

Till efterrätt blir det kladdkaka m grädde

7. Medlem sedan
    Jan 1999

Har rört ihop

tre sorters sill. Vit sill, citronsill och senapssill.
    Kötbuller, prinskorv, sparrisomelett, rödbetssallad, ägg såklart:) som barnen målat, olika salladstillbehör, bröd, crustad m ishavssallad i,kaviar, rökt korv, ost
  8. 4
    Har rört ihop tre sorters sill. Vit sill, citronsill och senapssill.
    Kötbuller, prinskorv, sparrisomelett, rödbetssallad, ägg såklart:) som barnen målat, olika salladstillbehör, bröd, crustad m ishavssallad i,kaviar, rökt korv, ost
  9. Medlem sedan
    Apr 2000

Tomt!

Jag ska ha helt tomt på mitt påskbord! Och jag är såå nöjd med det. För det första är jag inte så förtjust i påskmat, för det andra är jag hemma helt själv och ska njuta av att äta kalla köttbullar i badkaret. *s*
  10. 5
    Tomt! Jag ska ha helt tomt på mitt påskbord! Och jag är såå nöjd med det. För det första är jag inte så förtjust i påskmat, för det andra är jag hemma helt själv och ska njuta av att äta kalla köttbullar i badkaret. *s*

Potatismos och stekt falukorv *imt*

12. 6
    Potatismos och stekt falukorv *imt*
  13. Medlem sedan
    Jul 2003

Hävregrynsgröt

Sambon är bortrest i jobbet. Sonen och jag var bortbjudna hela helgen men eftersom han har fått influensa få vi vackert stanna hemma.
    Han är inte hungrig och jag orkar inte laga mat- därmed havregryngröt. Jag kanske ska festa till det lite med en ostmacka sen (:-(
  14. 7
    Hävregrynsgröt Sambon är bortrest i jobbet. Sonen och jag var bortbjudna hela helgen men eftersom han har fått influensa få vi vackert stanna hemma.
    Han är inte hungrig och jag orkar inte laga mat- därmed havregryngröt. Jag kanske ska festa till det lite med en ostmacka sen (:-(
  15. tjockis-anna

vi hade..

omelett med gräddkokt färskpotatis o smulad bacon
    ägghalvor med majjo o räkor
    påskskinka
    köttbullar
    prinskorv
    jansson
    skinkjansson
    sill
    rostbiff
    potatissallad
    grönsallad
    räkor
    chevreröra o bröd
  16. 8
    vi hade.. omelett med gräddkokt färskpotatis o smulad bacon
    ägghalvor med majjo o räkor
    påskskinka
    köttbullar
    prinskorv
    jansson
    skinkjansson
    sill
    rostbiff
    potatissallad
    grönsallad
    räkor
    chevreröra o bröd
  17. Kajsa med D

Vår påskbuffé bestod av...

...följande:

vitlöksgravad strömming
    ägghalvor med kaviarröra och räkor
    grön sparris med nötbrynt smör och parmesan
    tomat- och mozarellasallad med sardeller och rödlök
    kryddiga köttbullar
    krämig lökpaj med kallrökt lax
    kokt potatis.

Nu till kvällen blir det brie och gorgonzola med en kompott på päron och portvin.

18. 9
    Vår påskbuffé bestod av... ...följande:

vitlöksgravad strömming
    ägghalvor med kaviarröra och räkor
    grön sparris med nötbrynt smör och parmesan
    tomat- och mozarellasallad med sardeller och rödlök
    kryddiga köttbullar
    krämig lökpaj med kallrökt lax
    kokt potatis.

Nu till kvällen blir det brie och gorgonzola med en kompott på päron och portvin.

19. Medlem sedan
    Dec 2000

stark oxfilé

med potatis hette receptet och det var urgott! Till efterrätt åt vi en krämig mangobrûlee ur samma kokbok och den var såååå god den med.
    Kan inte förstå hur man vare sig vid jul, påsk eller midsommar kan äta korv och köttbullar mm. Man ska väl äta GOD mat!? men det är ju jag det:-)
  20. 10
    stark oxfilé med potatis hette receptet och det var urgott! Till efterrätt åt vi en krämig mangobrûlee ur samma kokbok och den var såååå god den med.
    Kan inte förstå hur man vare sig vid jul, påsk eller midsommar kan äta korv och köttbullar mm. Man ska väl äta GOD mat!? men det är ju jag det:-)
  21. Medlem sedan
    Aug 2000

Vi har hittills under påsken ätit..

* Gyllene paj med sparris och ärter (och insåg just att jag glömde plocka ur resterna ur micron efter värmning till lunchen, nåja... Vi hade mat så det räckte och blev över)
    * Kumminbakad lax med sparris och nobissås och vildrisblandning. Glass, maränger, chokladsås & jordgubbar
    * citronsill, senapssill, gubbröra, gravad lax, matjess, ägghalvor med olika saker på (här skulle pajresterna ha ätits)
    * helstekt fruktkyckling med matvete och en sås på turkisk yoghurt och thai sweet chili-sås

Under resten av påsken blir det
    * ugnsomelett med tomatsallad och proscutti
    * lammstek, ugnsrostade grönsaker, gräddsås, gelé. Saffranspannkaka.
    * <vet ej>
    * Citron- och apelsinbakad lax med en potatissallad

Det blir mycket fisk den här helgen... :)
  22. 11
    Vi har hittills under påsken ätit..
    * Gyllene paj med sparris och ärter (och insåg just att jag glömde plocka ur resterna ur micron efter värmning till lunchen, nåja... Vi hade mat så det räckte och blev över)
    * Kumminbakad lax med sparris och nobissås och vildrisblandning. Glass, maränger, chokladsås & jordgubbar
    * citronsill, senapssill, gubbröra, gravad lax, matjess, ägghalvor med olika saker på (här skulle pajresterna ha ätits)
    * helstekt fruktkyckling med matvete och en sås på turkisk yoghurt och thai sweet chili-sås

Under resten av påsken blir det
    * ugnsomelett med tomatsallad och proscutti
    * lammstek, ugnsrostade grönsaker, gräddsås, gelé. Saffranspannkaka.
    * <vet ej>
    * Citron- och apelsinbakad lax med en potatissallad

Det blir mycket fisk den här helgen... :)
  23. Medlem sedan
    May 2004

Grekisk påskmat

hade vi och det var himmelskt gott! (gift med en halvgrek)
  24. 12
    Grekisk påskmat hade vi och det var himmelskt gott! (gift med en halvgrek)
  25. Budgetliv

Vi ska ha

grovt bröd, smör, sill, ägg och skinka. Tänka sig, jag fick dåligt samvete när jag köpte detta och tyckte att jag slösade... Så är det att ha sjukersättning. Längtar efter att kunna jobba heltid igen och ha råd med den mat man vill ha utan att få ångest vid kassan.
  26. 13
    Vi ska ha grovt bröd, smör, sill, ägg och skinka. Tänka sig, jag fick dåligt samvete när jag köpte detta och tyckte att jag slösade... Så är det att ha sjukersättning. Längtar efter att kunna jobba heltid igen och ha råd med den mat man vill ha utan att få ångest vid kassan.

Liknande trådar

1. På Påskbordet?
    By SanktaCecilia in forum Mat & dryck
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-04-16, 23:48
  2. Vad har ni på påskbordet?
    By Mollsan in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 17:55
  3. Vad ska vi ha på påskbordet
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 11:40
  4. Påskbordet?
    By challanb in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 12:17
  5. Kräftpaj på påskbordet..?
    By Lena in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-13, 11:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar