Sjukligt trött - gravid v 31
Komplikationer
  1. Li m fjärde bf 21/6
    #1

    Sjukligt trött - gravid v 31

    Jag har sedan i förrgår varit sjukligt trött. Orkar knappt vara uppe alls, vill helst ligga hela tiden. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Varför är det så här?
    Det påminner om hur jag mådde efter min andra förlossning då jag hade en infektion i kroppen, men det har jag inte nu. Jag är frisk, klar i huvudet, bara så fruktansvärt trött...
    Är det någon som har någon idé om vad det här kan vara? Inte ska jag ha det så här i tio veckor till?!?!
  2. 1
    Sjukligt trött - gravid v 31 Jag har sedan i förrgår varit sjukligt trött. Orkar knappt vara uppe alls, vill helst ligga hela tiden. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Varför är det så här?
    Det påminner om hur jag mådde efter min andra förlossning då jag hade en infektion i kroppen, men det har jag inte nu. Jag är frisk, klar i huvudet, bara så fruktansvärt trött...
    Är det någon som har någon idé om vad det här kan vara? Inte ska jag ha det så här i tio veckor till?!?!
  3. lill v.33
    #2

    hur är det med järnvärdet?

    har du kollat det nyss? annars kan det ju vara virus/infektion på g.... hoppas det ordnar sig. Jag kände mig också väldigt trött o hängig för några veckor sedan o det visade mig att mitt järnvärde sjunkigt lite, började med niferex o är piggare igen även om man ändå är trött, vi är ju trots allt gravida!
  4. 2
    hur är det med järnvärdet? har du kollat det nyss? annars kan det ju vara virus/infektion på g.... hoppas det ordnar sig. Jag kände mig också väldigt trött o hängig för några veckor sedan o det visade mig att mitt järnvärde sjunkigt lite, började med niferex o är piggare igen även om man ändå är trött, vi är ju trots allt gravida!
  5. Sonja
    #3

    kolla bt

    kolla dit blodtryck! Om det är mycket lågt kan det ge sådana symtom
  6. 3
    kolla bt kolla dit blodtryck! Om det är mycket lågt kan det ge sådana symtom
  7. Li m fjärde bf 21/6
    #4

    Tack för era svar!

    Jo, mitt hb är rätt lågt... Var hos bm förra tisdagen och hade då 107, började genast med järntabletter. Tröttheten kom först på fredagen/lördagen och kopplade inte ihop det riktigt på grund av det. Tycker jag borde ha varit trött redan tidigare i så fall.
    Har i alla fall pratat med bm idag och hon sa att det kan ta flera veckor innan värdet stiger igen... :(
    Idag har jag varit på jobbet och det har gjort att jag känt mig lite piggare. Det beror väl på att jag slappnar av på ett annat sätt hemma antar jag.

    Mitt blodtryck har alltid varit lågt 90-105/55-65 och det har jag lärt mig att leva med.
    Bättre det än för högt i alla fall! :)

    Stort tack för era svar!
    Bara att härda ut verkar det som!
  8. 4
    Tack för era svar! Jo, mitt hb är rätt lågt... Var hos bm förra tisdagen och hade då 107, började genast med järntabletter. Tröttheten kom först på fredagen/lördagen och kopplade inte ihop det riktigt på grund av det. Tycker jag borde ha varit trött redan tidigare i så fall.
    Har i alla fall pratat med bm idag och hon sa att det kan ta flera veckor innan värdet stiger igen... :(
    Idag har jag varit på jobbet och det har gjort att jag känt mig lite piggare. Det beror väl på att jag slappnar av på ett annat sätt hemma antar jag.

    Mitt blodtryck har alltid varit lågt 90-105/55-65 och det har jag lärt mig att leva med.
    Bättre det än för högt i alla fall! :)

    Stort tack för era svar!
    Bara att härda ut verkar det som!
  9. Sonja
    #5

    några tips

    vid lågt blodtryck: salta lite extra på maten samt försök att gå promenader varje dag. När jag var gravid var jag extremt trött pga mitt låga blodtryck men med hjälp av salt och motion piggnade jag till betydligt. Trodde först att tröttheten berodde på järnbrist men det var blodtrycket som var orsaken. Tipsen fick jag från min barnmorska.
  10. 5
    några tips vid lågt blodtryck: salta lite extra på maten samt försök att gå promenader varje dag. När jag var gravid var jag extremt trött pga mitt låga blodtryck men med hjälp av salt och motion piggnade jag till betydligt. Trodde först att tröttheten berodde på järnbrist men det var blodtrycket som var orsaken. Tipsen fick jag från min barnmorska.
  11. Marre!
    #6

    Tag två niferex

    jag hade också mycket lågt järnvärde precis som du. Mit tips som jag fick är att ta två niferex om dagen ett tag. Då ökar blodvärdet betydligt snabbare på ca en vecka mår du bättre. Drick inget kaffe eller te eller mjölkprodukter till maten. Dessa minskar järnupptaget. tag en kopp te ca 2 timmar efter tablettintag istället om du önskar.

    har haft lågt blodtryck precis som du i hela mitt liv och även nu, men lågt järnvärde kan man må riktigt dåligt av och få konstiga symptom inte bara trötthet. Kände exakt som du att jisses, så här trött och slut kände jag ig efter förra förlossningen med en infektion i kroppen. Men det är bättre igen nu.
  12. 6
    Tag två niferex jag hade också mycket lågt järnvärde precis som du. Mit tips som jag fick är att ta två niferex om dagen ett tag. Då ökar blodvärdet betydligt snabbare på ca en vecka mår du bättre. Drick inget kaffe eller te eller mjölkprodukter till maten. Dessa minskar järnupptaget. tag en kopp te ca 2 timmar efter tablettintag istället om du önskar.

    har haft lågt blodtryck precis som du i hela mitt liv och även nu, men lågt järnvärde kan man må riktigt dåligt av och få konstiga symptom inte bara trötthet. Kände exakt som du att jisses, så här trött och slut kände jag ig efter förra förlossningen med en infektion i kroppen. Men det är bättre igen nu.
  13. Marre!
    #7

    Socker

    Det kan också vara en minskad tolerans för socker, det uppkommer vanligen runt vecka 33 då moderkakan producerar insulinhämmande hormon, för att bebisen ska få i sig mer näring. Detta går att reglera med kost. Be att få göra en glukosbelastning.
  14. 7
    Socker Det kan också vara en minskad tolerans för socker, det uppkommer vanligen runt vecka 33 då moderkakan producerar insulinhämmande hormon, för att bebisen ska få i sig mer näring. Detta går att reglera med kost. Be att få göra en glukosbelastning.

Liknande trådar

  1. Sjukligt trött?
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 12:44
  2. Sjukligt trött..
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 18:01
  3. Sjukligt trött.
    By Marica in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 14:07
  4. Sjukligt trött - gravid v 31
    By Li m fjärde bf 21/6 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-16, 20:08
  5. Sjukligt trött!
    By Alyssa m adie+Bebis v.34 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 12:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar