Spånga
Föräldraskap
  1. N C

Spånga

Sundby/Solhem och Nälsta.
    Tycker det verkar mysigt där. Någon som vet hur det är i dessa områden och om skolor och dagis.

2. 1
    Spånga Sundby/Solhem och Nälsta.
    Tycker det verkar mysigt där. Någon som vet hur det är i dessa områden och om skolor och dagis.

3. Isa m Ellen&Gustav

Har bott där

hela min barndom och uppväxt bodde jag i Solhem och det var helt underbart! Jättebra skola (Solhems skolan och sen Spånga gymn fr om åk 9)och massor av barn i hela området. Mina föräldrar bor kvar ochd et har flyttat in massor med barnfamiljer de senaste 10 åren. tyvärr vet jag inget om dagis etc men just Solhem är lugnt med massor av fina gamla villor. Väldigt dyrt tyvärr men det finns en del radhus i Nälsta som är skapliga i priset.

Fråga gärna mer om du undrar något!
  4. 2
    Har bott där hela min barndom och uppväxt bodde jag i Solhem och det var helt underbart! Jättebra skola (Solhems skolan och sen Spånga gymn fr om åk 9)och massor av barn i hela området. Mina föräldrar bor kvar ochd et har flyttat in massor med barnfamiljer de senaste 10 åren. tyvärr vet jag inget om dagis etc men just Solhem är lugnt med massor av fina gamla villor. Väldigt dyrt tyvärr men det finns en del radhus i Nälsta som är skapliga i priset.

Fråga gärna mer om du undrar något!
  5. P med 3

Uppväxt i Sundby

Mina föräldrar bor kvar, precis som Isas föräldrar.
    Det är jättefint där och det är många barnfamiljer som flyttar dit nu.
    En del tycker att Bromma flygplats är störande, men man vänjer sig rätt fort. Och planen är tystare nu än när jag var liten. (vilket iofs var rätt läääänge sedan)
    Skolorna vet jag tyvärr inte så mycket om och inte förskolorna heller.
    Annars tycker jag att Spånga ligger bra till. Mycket fina cykelvägar, ganska nära bad och natur och även nära till stan. Ca en kvart med pendeln till stan.
    Tyvärr ligger ju huspriserna högt i Spånga, men om de börjar sjunka så kanske man flyttar tillbaka någon gång. = )
  6. 3
    Uppväxt i Sundby Mina föräldrar bor kvar, precis som Isas föräldrar.
    Det är jättefint där och det är många barnfamiljer som flyttar dit nu.
    En del tycker att Bromma flygplats är störande, men man vänjer sig rätt fort. Och planen är tystare nu än när jag var liten. (vilket iofs var rätt läääänge sedan)
    Skolorna vet jag tyvärr inte så mycket om och inte förskolorna heller.
    Annars tycker jag att Spånga ligger bra till. Mycket fina cykelvägar, ganska nära bad och natur och även nära till stan. Ca en kvart med pendeln till stan.
    Tyvärr ligger ju huspriserna högt i Spånga, men om de börjar sjunka så kanske man flyttar tillbaka någon gång. = )
  7. Medlem sedan
    Mar 2002

Svarade ovan..

på liknande fåga, du får gärna fråga mig mer om du vill.. bor i sndby nu...
  8. 4
    Svarade ovan.. på liknande fåga, du får gärna fråga mig mer om du vill.. bor i sndby nu...

Liknande trådar

1. Spånga?
    By Simmeblim in forum _1105 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 15:08
  2. Bo i Spånga?
    By bebe_09 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 06:24
  3. Spånga -Solhem
    By Ulrika med 2+1 in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 19:50
  4. Sundby, Spånga??
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 21:53
  5. spånga?
    By Lm03:a och 06:a in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 19:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar