Symfys-fundus mått v. 25
Flera barn - tvillingar & fler
  1. Cattis
    #1

    Symfys-fundus mått v. 25

    Jag undrar vad ni har/hade för sf-mått i v.25. I vecka 25+0 hade jag 34. Barnmorskan tror att det blir stora barn. Har 3 barn innan och alla var lite större än medel. På torsdag ska jag och väga dem små. Säger dem om det är normalvikt eller får man vänta till barmmoskebesöket? Hur ofta väger man dem när man har 2 äggs?
  2. 1
    Symfys-fundus mått v. 25 Jag undrar vad ni har/hade för sf-mått i v.25. I vecka 25+0 hade jag 34. Barnmorskan tror att det blir stora barn. Har 3 barn innan och alla var lite större än medel. På torsdag ska jag och väga dem små. Säger dem om det är normalvikt eller får man vänta till barmmoskebesöket? Hur ofta väger man dem när man har 2 äggs?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    28 *imt*

    z
  4. 2
    28 *imt* z
  5. missparker
    #3

    Det hade jag med :)

    Exakt.
    Har mina \"magmått\" på mina barns hemsida om du vill kolla. http://www.babyfriends.nu/medlem/tildeonora/ Under \"mammas magmått\".

    Du menar ultraljudet? Jo dom viktskattas då och igenomsnitt (iaf när jag var gravid) vid tvåäggs (ochlågrisk) så gjordes det väl 3-4 ggr.
  6. 3
    Det hade jag med :) Exakt.
    Har mina \"magmått\" på mina barns hemsida om du vill kolla. http://www.babyfriends.nu/medlem/tildeonora/ Under \"mammas magmått\".

    Du menar ultraljudet? Jo dom viktskattas då och igenomsnitt (iaf när jag var gravid) vid tvåäggs (ochlågrisk) så gjordes det väl 3-4 ggr.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    I v.23

    hade jag ett mått på 34 och i v.27 var måttet 37.
  8. 4
    I v.23 hade jag ett mått på 34 och i v.27 var måttet 37.
  9. Cattis
    #5

    Hej Malin, Tilde & Nora

    Vilken bra sida ni har. Den kommer jag att titta in på emellanåt
  10. 5
    Hej Malin, Tilde & Nora Vilken bra sida ni har. Den kommer jag att titta in på emellanåt
  11. Titti
    #6

    Oj, vad stora alla...

    verkar ha varit ;) Har själv inga mätningar från vecka 25, men v29 var Sf33, v33 Sf36 och v35 Sf42. Vecka 36 föddes barnen och då vägde de ~2500g.
  12. 6
    Oj, vad stora alla... verkar ha varit ;) Har själv inga mätningar från vecka 25, men v29 var Sf33, v33 Sf36 och v35 Sf42. Vecka 36 föddes barnen och då vägde de ~2500g.
  13. Snowflake m 2 pojkar -05
    #7

    Mitt SF-mått

    var 36 i v 25.

    Jag har tvåäggs och vi gjorde 5 viktuppskattningar. Men då var en gång extra då de tyckte att det skiljde lite väl mycket mellan barnen. Å varje gång fick vi reda på hur de låg till på viktkurvan.

    Hoppas allt gick bra i går!
  14. 7
    Mitt SF-mått var 36 i v 25.

    Jag har tvåäggs och vi gjorde 5 viktuppskattningar. Men då var en gång extra då de tyckte att det skiljde lite väl mycket mellan barnen. Å varje gång fick vi reda på hur de låg till på viktkurvan.

    Hoppas allt gick bra i går!
  15. Lappis m A, A & F
    #8

    30 imt

    lkjtlwa
  16. 8
    30 imt lkjtlwa
  17. Medlem sedan
    Apr 2006
    #9

    sf mått svar

    Nu i vecka 26 så var mitt sf mått 29 cm.
    Väntar mina första barn (tvåäggstvillingar)en flicka och en pojke.
  18. 9
    sf mått svar Nu i vecka 26 så var mitt sf mått 29 cm.
    Väntar mina första barn (tvåäggstvillingar)en flicka och en pojke.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    28 cm i v 25+5 (imt)

    .
  20. 10
    28 cm i v 25+5 (imt) .
  21. M m två i magen
    #11

    Här mäter dom inte!?!

    Är íofs bara i vecka 21 ännu, men min BM sade att dom inte mäter magen när man väntar tvillingar????!!!!Tyckte att det lät konstigt och undrade varför, men då sade hon bara att det inte var någon idé eftersom man alltid kommer att ligga lite över kurvan, men det måste väl finnas kurvor för tvillingmagar med eller?
  22. 11
    Här mäter dom inte!?! Är íofs bara i vecka 21 ännu, men min BM sade att dom inte mäter magen när man väntar tvillingar????!!!!Tyckte att det lät konstigt och undrade varför, men då sade hon bara att det inte var någon idé eftersom man alltid kommer att ligga lite över kurvan, men det måste väl finnas kurvor för tvillingmagar med eller?
  23. Medlem sedan
    Sep 2000
    #12

    På mig mätte hon bara för kul

    Det går inte att utläsa något från måtten på en tvillingmage, så som man kan göra på en enlingmage. Det är därför man använder ultraljud på tvillingmagar.
    Men min bm mätte magen och förde in i enling-kurvan ändå och det var rätt kul att se att man låg jättehögt över kurvan :-) Hon hade ingen tvillingkurva men jag vet att det finns det i en av böckerna jag lånade på biblioteket när jag var gravid. Det går dock inte att tolka det måttet på samma sätt som för enlingar. Eftersom det inte säger något om det enskilda barnet utan bara totalmåttet.
  24. 12
    På mig mätte hon bara för kul Det går inte att utläsa något från måtten på en tvillingmage, så som man kan göra på en enlingmage. Det är därför man använder ultraljud på tvillingmagar.
    Men min bm mätte magen och förde in i enling-kurvan ändå och det var rätt kul att se att man låg jättehögt över kurvan :-) Hon hade ingen tvillingkurva men jag vet att det finns det i en av böckerna jag lånade på biblioteket när jag var gravid. Det går dock inte att tolka det måttet på samma sätt som för enlingar. Eftersom det inte säger något om det enskilda barnet utan bara totalmåttet.
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    Min BM mäter också...

    och hon hittade en kurva för tvillingmagar någonstans, vet ej var! Så hon lägger in måttet på både den vanliga kurvan och i tvillinkurvan :-)
  26. 13
    Min BM mäter också... och hon hittade en kurva för tvillingmagar någonstans, vet ej var! Så hon lägger in måttet på både den vanliga kurvan och i tvillinkurvan :-)
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    V24: 28 cm och V26: 30 cm *imt*

    *
  28. 14
    V24: 28 cm och V26: 30 cm *imt* *

Liknande trådar

  1. Ang SF-mått
    By mamma T in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 20:57
  2. symfys-fundus mått!
    By Big_belly in forum _0807 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 16:35
  3. Symfys -fundus på 38(!) cm...
    By Småtrollsmamman in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 11:43
  4. Symfys Fundus mått...
    By Sussus in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 07:58
  5. Dagis, symfys och barnvakter
    By -Tessie- in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 15:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar