Hej från en nygamling!
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Hej från en nygamling!

    Vet ej om så många av er kommer ihåg mig. Hängde här under 2002 ett tag, när jag väntade barn \"tillsammans\" med er, beräknat till nov-02 (fick min dotter Míriel 2 december 2002). Jag bodde då i Tierp, men bor sedan 2003 i värmland. Jag kommer inte ihåg hur länge jag skrev här - ha en känsla av att jag inte var här så frekvent när jag väl blivit aktiv på en november-02-mail-lista istället.

    Träffade Nita, Helena, Lina, Sanna (m Jolina&Juni) och någon mer (?) en vacker sommardag i Sthlm 2002, där vi stolt spatserade fram i bredd med maggarna i vädret! :)
    Sanna och jag har hållit tät kontakt sedan dess. Marija m Sofia&Ingrid känner jag från maillistan - kanske någon mer \"kändis\" huserar här?

    Iaf hörde Helena av sig häromdagen och nu fick jag en sådan ryslig lust att höra hur det är med er alla igen - vad ni haft för er de senaste dryga 3 åren, om någon minns mig etc! *ler brett*

    Skriver en mer utförlig story om mitt liv en annan gång - nu väntar sängen! :)

    Ha det så gott alla nov-02-mammor och barn!
  2. 1
    Hej från en nygamling! Vet ej om så många av er kommer ihåg mig. Hängde här under 2002 ett tag, när jag väntade barn \"tillsammans\" med er, beräknat till nov-02 (fick min dotter Míriel 2 december 2002). Jag bodde då i Tierp, men bor sedan 2003 i värmland. Jag kommer inte ihåg hur länge jag skrev här - ha en känsla av att jag inte var här så frekvent när jag väl blivit aktiv på en november-02-mail-lista istället.

    Träffade Nita, Helena, Lina, Sanna (m Jolina&Juni) och någon mer (?) en vacker sommardag i Sthlm 2002, där vi stolt spatserade fram i bredd med maggarna i vädret! :)
    Sanna och jag har hållit tät kontakt sedan dess. Marija m Sofia&Ingrid känner jag från maillistan - kanske någon mer \"kändis\" huserar här?

    Iaf hörde Helena av sig häromdagen och nu fick jag en sådan ryslig lust att höra hur det är med er alla igen - vad ni haft för er de senaste dryga 3 åren, om någon minns mig etc! *ler brett*

    Skriver en mer utförlig story om mitt liv en annan gång - nu väntar sängen! :)

    Ha det så gott alla nov-02-mammor och barn!
  3. Cecilia
    #2

    Hej hej!

    Vi har inte träffats men jag känner igen ditt nick hursomhelst, och det är ju alltid kul när fler börjar skriva här inne, oftast är det väl så mammorna faller av istället.

    Jag är jättesugen på att höra en utförlig story om ditt liv, så upp ur sängen och knåpa! *garvar*
  4. 2
    Hej hej! Vi har inte träffats men jag känner igen ditt nick hursomhelst, och det är ju alltid kul när fler börjar skriva här inne, oftast är det väl så mammorna faller av istället.

    Jag är jättesugen på att höra en utförlig story om ditt liv, så upp ur sängen och knåpa! *garvar*
  5. Åsa m A&E
    #3

    Jag minns dig, tror jag

    Har ett vagt minne att vi pratat \"startrek\" någongång här eller om det var i samma veva på Namnsnack? Vet att du är där nu en del. Jag går in ibland men var som mest aktiv i paniken att välja namn till Emrik. Får smyga in och kolla på \"din sida\" (det är jag som är Guinan). Hur som så känner jag igen ditt nick från bl.a. Namnsnack nu

    Har också ett minne av att du var en av dem som diskuterande en del men det är ju såååå länge sedan.
  6. 3
    Jag minns dig, tror jag Har ett vagt minne att vi pratat \"startrek\" någongång här eller om det var i samma veva på Namnsnack? Vet att du är där nu en del. Jag går in ibland men var som mest aktiv i paniken att välja namn till Emrik. Får smyga in och kolla på \"din sida\" (det är jag som är Guinan). Hur som så känner jag igen ditt nick från bl.a. Namnsnack nu

    Har också ett minne av att du var en av dem som diskuterande en del men det är ju såååå länge sedan.
  7. Nita m André & Angelo
    #4

    jojag kommer ihåg..=)

    Självklart att jag kommer ihåg, det var ju våran första träff (förutom jag och helena ensamna en dag).

    Det jag har haft för mig är ännu en graviditet med illamående och problem.. =) för att få en liten underbar huligan till lillebror. Nu är han 1,5 år så det är ju ett tag sedan. JAg har bara varit mamma sedan vi sågs, är helt less på det,,=)

    Kul att du kommer hit igen..=)
  8. 4
    jojag kommer ihåg..=) Självklart att jag kommer ihåg, det var ju våran första träff (förutom jag och helena ensamna en dag).

    Det jag har haft för mig är ännu en graviditet med illamående och problem.. =) för att få en liten underbar huligan till lillebror. Nu är han 1,5 år så det är ju ett tag sedan. JAg har bara varit mamma sedan vi sågs, är helt less på det,,=)

    Kul att du kommer hit igen..=)
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Japp, kommer ihåg!

    Kul att se dig igen!
    Det är så många som har försvunnit under resans gång.

    Hur är livet nu?

    Ha det!
  10. 5
    Japp, kommer ihåg! Kul att se dig igen!
    Det är så många som har försvunnit under resans gång.

    Hur är livet nu?

    Ha det!
  11. Cecilia
    #6

    lever du?

    resten av familjen också? Hur gick det för er med magjsukan?
  12. 6
    lever du? resten av familjen också? Hur gick det för er med magjsukan?
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Jag är här ibland.

    Men är inte alls så aktiv längre.
    Och vi \'känner\' ju varann.

    kram
  14. 7
    Jag är här ibland. Men är inte alls så aktiv längre.
    Och vi \'känner\' ju varann.

    kram
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8

    Hallo!

    Vad kul att se dig här. Kollade just på bilderna från träffarna med nov02-snacket och såg att du finns med på en av dem:
    http://hem.passagen.se/november2002/bildergamla.htm
  16. 8
    Hallo! Vad kul att se dig här. Kollade just på bilderna från träffarna med nov02-snacket och såg att du finns med på en av dem:
    http://hem.passagen.se/november2002/bildergamla.htm
  17. Medlem sedan
    Apr 2002
    #9

    Hejhej!

    Sonen Ivar finns här genom mig lite sporadiskt, när andan faller på och det känns som om jag har något att tillföra. Vi bor ju i Örebrotrakten och långt från de flesta andra här.

    Ivar är familjens sladdis (storebröderna blir 13 och 15 i år) och är en kramig, humoristisk liten kärleksapa. Vi har det bra och känner oss nöjda med antalet barn och livet i allmänhet... jag jobbar 75% som pedagog på en särskola, och ser fam emot sommaren.
    Kul att du tittade in!
  18. 9
    Hejhej! Sonen Ivar finns här genom mig lite sporadiskt, när andan faller på och det känns som om jag har något att tillföra. Vi bor ju i Örebrotrakten och långt från de flesta andra här.

    Ivar är familjens sladdis (storebröderna blir 13 och 15 i år) och är en kramig, humoristisk liten kärleksapa. Vi har det bra och känner oss nöjda med antalet barn och livet i allmänhet... jag jobbar 75% som pedagog på en särskola, och ser fam emot sommaren.
    Kul att du tittade in!
  19. Medlem sedan
    Jun 2002
    #10

    Kul att få höra..

    ...lite om dig och Ivar - ni bor f.ö. \"nära\" oss då, eftersom vi idag bor i Arvika och i sommar flyttar till Karlstad - då blir vi ju nästan grannar! ;)
  20. 10
    Kul att få höra.. ...lite om dig och Ivar - ni bor f.ö. \"nära\" oss då, eftersom vi idag bor i Arvika och i sommar flyttar till Karlstad - då blir vi ju nästan grannar! ;)
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11

    Hej, Marija!

    Skoj att hitta hit igen, tycker jag - vet ju att du och Sanna huserar här så då måste det ju vara trevligt! :)))

    Skoj att få ett så trevligt välkomnande också! :)

    Kollade på bilderna - hjälp vad häftigt! Hade glömt hur jag såg ut och nu mindes jag den dagen helt och hållet. Det var en jättetrevlig träff!
  22. 11
    Hej, Marija! Skoj att hitta hit igen, tycker jag - vet ju att du och Sanna huserar här så då måste det ju vara trevligt! :)))

    Skoj att få ett så trevligt välkomnande också! :)

    Kollade på bilderna - hjälp vad häftigt! Hade glömt hur jag såg ut och nu mindes jag den dagen helt och hållet. Det var en jättetrevlig träff!
  23. Medlem sedan
    Jun 2002
    #12

    Jadå...det gör vi! :)

    Kul att se dig här också!
  24. 12
    Jadå...det gör vi! :) Kul att se dig här också!
  25. Medlem sedan
    Jun 2002
    #13

    Vad härligt...

    ....att du kommer ihåg mig - och tycker det är kul att se mig. Säger detsamma jag minns faktiskt dig också! :)

    Jag skriver lite mer i ett nytt inlägg om mitt liv och en uppdatering.

    Hur har du det - berätta gärna! Ser på ditt nick att det blidde en liten Hjalmar - några syskon? Härligt namn btw!
  26. 13
    Vad härligt... ....att du kommer ihåg mig - och tycker det är kul att se mig. Säger detsamma jag minns faktiskt dig också! :)

    Jag skriver lite mer i ett nytt inlägg om mitt liv och en uppdatering.

    Hur har du det - berätta gärna! Ser på ditt nick att det blidde en liten Hjalmar - några syskon? Härligt namn btw!
  27. Medlem sedan
    Jun 2002
    #14

    Hej, Nita!

    Härligt att \"se\" dig\" Jag har tänkt många gånger på er som var med på denna träff! Ja, Sanna har jag ju haft kontakt med också, men er andra.

    Kul att höra om André och Angelo, mindre kul att du mådde dåligt 2:a varvet också. Vi delar detta du och jag. Jag mådde också superilla med min 2_a, precis som första gången. Däremot är jag inte det minsta less på att vara mamma - kan man bli det alltså? *ler brett*

    Jag skriver mer utförligt i ett eget inlägg - en uppdatering.
  28. 14
    Hej, Nita! Härligt att \"se\" dig\" Jag har tänkt många gånger på er som var med på denna träff! Ja, Sanna har jag ju haft kontakt med också, men er andra.

    Kul att höra om André och Angelo, mindre kul att du mådde dåligt 2:a varvet också. Vi delar detta du och jag. Jag mådde också superilla med min 2_a, precis som första gången. Däremot är jag inte det minsta less på att vara mamma - kan man bli det alltså? *ler brett*

    Jag skriver mer utförligt i ett eget inlägg - en uppdatering.
  29. Medlem sedan
    Jun 2002
    #15

    Hej Åsa!

    Jaha, du är Guinan med Emrik - skoj! :) Säger det igen - fint val av namn! Vad heter din förstfödda?

    Jag minns att vi diskuterade Star Trek, så jag minns dig också - är ju obotlig trekkie jag med! ;P Men det var nog här, för Namnsnack har jag börjat med på sista tiden - på den tiden var det bara vår ankomstgrupp jag var inne på - det är först nu jag är helt Aff-galen.....;))

    Ja, jag var säkert en av dem som diskuterade en del - gillar sådant! :)
  30. 15
    Hej Åsa! Jaha, du är Guinan med Emrik - skoj! :) Säger det igen - fint val av namn! Vad heter din förstfödda?

    Jag minns att vi diskuterade Star Trek, så jag minns dig också - är ju obotlig trekkie jag med! ;P Men det var nog här, för Namnsnack har jag börjat med på sista tiden - på den tiden var det bara vår ankomstgrupp jag var inne på - det är först nu jag är helt Aff-galen.....;))

    Ja, jag var säkert en av dem som diskuterade en del - gillar sådant! :)
  31. Medlem sedan
    Jun 2002
    #16

    Hej!

    Ska jag ta det positivt eller negativt att bli igenkänd....*flin*

    Ska knåpa ihop en lite uppdatering och skicka nu - på order! ;)
  32. 16
    Hej! Ska jag ta det positivt eller negativt att bli igenkänd....*flin*

    Ska knåpa ihop en lite uppdatering och skicka nu - på order! ;)
  33. Nita m André & Angelo
    #17

    ja

    jag överlevde, tänka sig... Och det var ganska smärtfritt när det väl var över. I julas var jag helt slut i 3 dagar. Nu var jag pigg dagen efter, smalare men pigg.
    om det fortsätter så här så slipper jag tänka på att kjolen kanske blir liten med tanke på allt godis jag smäller i mig..*hehhe*

    TAck för erbjudandet att handla, men mamma är i sthlm så hon gick och handlade till oss (åkte från hässelby*s*)

    KRAM
  34. 17
    ja jag överlevde, tänka sig... Och det var ganska smärtfritt när det väl var över. I julas var jag helt slut i 3 dagar. Nu var jag pigg dagen efter, smalare men pigg.
    om det fortsätter så här så slipper jag tänka på att kjolen kanske blir liten med tanke på allt godis jag smäller i mig..*hehhe*

    TAck för erbjudandet att handla, men mamma är i sthlm så hon gick och handlade till oss (åkte från hässelby*s*)

    KRAM
  35. Nita m André & Angelo
    #18

    ja

    jag överlevde, tänka sig... Och det var ganska smärtfritt när det väl var över. I julas var jag helt slut i 3 dagar. Nu var jag pigg dagen efter, smalare men pigg.
    om det fortsätter så här så slipper jag tänka på att kjolen kanske blir liten med tanke på allt godis jag smäller i mig..*hehhe*

    TAck för erbjudandet att handla, men mamma var i sthlm så hon gick och handlade åt oss (åkte från hässelby*s*)
  36. 18
    ja jag överlevde, tänka sig... Och det var ganska smärtfritt när det väl var över. I julas var jag helt slut i 3 dagar. Nu var jag pigg dagen efter, smalare men pigg.
    om det fortsätter så här så slipper jag tänka på att kjolen kanske blir liten med tanke på allt godis jag smäller i mig..*hehhe*

    TAck för erbjudandet att handla, men mamma var i sthlm så hon gick och handlade åt oss (åkte från hässelby*s*)
  37. Viktoria m F&E
    #19

    Kommer ihåg dig

    Kul att höra från dig igen! Min Emilia föddes 3 december, så det var dagen efter din bebis då!
  38. 19
    Kommer ihåg dig Kul att höra från dig igen! Min Emilia föddes 3 december, så det var dagen efter din bebis då!
  39. Medlem sedan
    Oct 2001
    #20

    Hej!

    Kul att se dig här! Jag läser men det blir inte så mycket skrivande just nu...
    Ja, mig känner du ju redan som sagt :P
  40. 20
    Hej! Kul att se dig här! Jag läser men det blir inte så mycket skrivande just nu...
    Ja, mig känner du ju redan som sagt :P
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. En nygamling tittar in
    By asolo in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 13:57
  2. Nygamling kryper till korset..(långt)
    By FruFet in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 09:16
  3. Hej, nygamling kliver in igen.
    By FruFet in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 18:30
  4. En nygamling till...
    By _Busmamman_ in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 14:21
  5. Män är från mars och kvinnor från Venus
    By Buscilla in forum _0506 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 12:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar