Var på extrakoll i dag.
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Var på extrakoll i dag.

    BM tyckte när jag var på inskrivning att vi kunde ta en extra koll innan ul eftersom missfallet ligger så nära bakom mig.
    Så i dag var det dags. De var tänkt att vi skulle lyssna på hjärtat men hon sa att de hörs så dåligt nu och eftersom det är hon som gör UL på MVC så hade jag lite tur. Så vi gjorde ett UL i stället.
    Allt såg jätte bra ut och den växte som den skulle. Min treårige son tyckte de var jätte intressant. Han trodde först att de var pappa han såg på skärmen men sen sa han att de var han. hehe Inte lätt.

    Jag pratade med BM ang att jag sväller uppe i magen precis som jag gjorde med Albin men hon sa att eftersom det är andra barnet så vet min kropp vad som händer och håller på att förbereda plats redan.

    Fick även tips om Nova.. ngt tabletter för sura uppstötningar eftersom mitt illamående bara håller i sig på kvällarna nu.
    Så i stället för att äta när min mage börjar kurra och sura så ska jag ta en sån tablett i stället eftersom jag har en ständigt kurrande mage *ler*
    Har även magkatarr sedan tidigare så det kan vara de som spökar menade hon på.

    Men de känns skönt att veta att lillen mår bra.
    Här skiner solen i dag och de är en underbar dag.
    Snön är nästan borta och krokusarna har börjat titta upp.
    Kram på er alla!!
  2. 1
    Var på extrakoll i dag. BM tyckte när jag var på inskrivning att vi kunde ta en extra koll innan ul eftersom missfallet ligger så nära bakom mig.
    Så i dag var det dags. De var tänkt att vi skulle lyssna på hjärtat men hon sa att de hörs så dåligt nu och eftersom det är hon som gör UL på MVC så hade jag lite tur. Så vi gjorde ett UL i stället.
    Allt såg jätte bra ut och den växte som den skulle. Min treårige son tyckte de var jätte intressant. Han trodde först att de var pappa han såg på skärmen men sen sa han att de var han. hehe Inte lätt.

    Jag pratade med BM ang att jag sväller uppe i magen precis som jag gjorde med Albin men hon sa att eftersom det är andra barnet så vet min kropp vad som händer och håller på att förbereda plats redan.

    Fick även tips om Nova.. ngt tabletter för sura uppstötningar eftersom mitt illamående bara håller i sig på kvällarna nu.
    Så i stället för att äta när min mage börjar kurra och sura så ska jag ta en sån tablett i stället eftersom jag har en ständigt kurrande mage *ler*
    Har även magkatarr sedan tidigare så det kan vara de som spökar menade hon på.

    Men de känns skönt att veta att lillen mår bra.
    Här skiner solen i dag och de är en underbar dag.
    Snön är nästan borta och krokusarna har börjat titta upp.
    Kram på er alla!!
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2

    Härligt gumman!

    Vad skönt att allt ser bra ut med den lill* i magen!
    Härligt att ni fick göra UL!! De är ju bara såå häftigt juh!
    Haha, inte lätt för så små barn att förstå vad som händer...å de kan inte vara lätt att förstå sig på ett UL!! Så sött!! :)

    Kramar
  4. 2
    Härligt gumman! Vad skönt att allt ser bra ut med den lill* i magen!
    Härligt att ni fick göra UL!! De är ju bara såå häftigt juh!
    Haha, inte lätt för så små barn att förstå vad som händer...å de kan inte vara lätt att förstå sig på ett UL!! Så sött!! :)

    Kramar
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3

    SKÖNT...

    ...att allt var bra!
    Ang stor mage har jag fått samma svar då jag undrat. Att kroppen vet vad som gäller och när det är relativt nära mellan barnen så förbereder sig kroppen snabbare.
    Det där tipset med Novalucol (antar jag att du menar) borde jag ta till mig med...äter HELA tiden när magen kurrar och har börjat få svår halsbränna på nätterna. Vore kanske bra mot min viktuppgång med ;-)

    Ha en skön helg! Här skiner solen med och det är helt underbart!
  6. 3
    SKÖNT... ...att allt var bra!
    Ang stor mage har jag fått samma svar då jag undrat. Att kroppen vet vad som gäller och när det är relativt nära mellan barnen så förbereder sig kroppen snabbare.
    Det där tipset med Novalucol (antar jag att du menar) borde jag ta till mig med...äter HELA tiden när magen kurrar och har börjat få svår halsbränna på nätterna. Vore kanske bra mot min viktuppgång med ;-)

    Ha en skön helg! Här skiner solen med och det är helt underbart!
  7. Maria med 3:an bf 11/10
    #4

    Åhh...

    vad härligt att se den lilla och att den mår bra ;-)
  8. 4
    Åhh... vad härligt att se den lilla och att den mår bra ;-)
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    Jo Novalucol är ett tips

    om man är ständigt småhungrig och har en lite sur mage. Så jag ska se nu i ett par dagar om de hjälper. I dag har jag allmänt mått illa så jag hoppas att jag mår lite bättre i kväll.

    Hade gått upp 2 kg sedan inskrivningen och då började jag gissa att de bli nog en kraftig viktuppgång denna gång oxå. Gick upp 25 kg med sonen. Suck... De bli till att kämpa efteråt igen. suck. *ler*
    Men vad gör man inte...

    Prova Novalucol. och hoppas de hjälper

    Ha en skön helg du oxå
    kram
  10. 5
    Jo Novalucol är ett tips om man är ständigt småhungrig och har en lite sur mage. Så jag ska se nu i ett par dagar om de hjälper. I dag har jag allmänt mått illa så jag hoppas att jag mår lite bättre i kväll.

    Hade gått upp 2 kg sedan inskrivningen och då började jag gissa att de bli nog en kraftig viktuppgång denna gång oxå. Gick upp 25 kg med sonen. Suck... De bli till att kämpa efteråt igen. suck. *ler*
    Men vad gör man inte...

    Prova Novalucol. och hoppas de hjälper

    Ha en skön helg du oxå
    kram

Liknande trådar

  1. Extrakoll.se, vad är det för idiot-sajt?
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 15:48
  2. varit på extrakoll nu..
    By M:s mamma in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 14:49
  3. Extrakoll.se
    By nannelina in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 08:00
  4. Extrakoll på BVC idag!
    By Linda med Jonathan in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 23:01
  5. Magen på extrakoll idag
    By Tiger_Lux in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 14:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar