Ofarligt med röd prick i ögat?
_0211 Novemberbarn
  1. Viktoria m F&E
    #1

    Ofarligt med röd prick i ögat?

    När jag vaknade i morse hade jag en röd prick, stor som ett färgat knapphålshuvud i plast, om ni förstår,i ögonvitan. Det är väl ett blodkärl som spruckit eller nåt? Det är väl inte farligt? Har för mig att det kan bli så ibland. Det känns inte. Borde jag söka läkare? Hur lång tid tar det innan det läker? Nån som vet? Ser lite trist ut.
  2. 1
    Ofarligt med röd prick i ögat? När jag vaknade i morse hade jag en röd prick, stor som ett färgat knapphålshuvud i plast, om ni förstår,i ögonvitan. Det är väl ett blodkärl som spruckit eller nåt? Det är väl inte farligt? Har för mig att det kan bli så ibland. Det känns inte. Borde jag söka läkare? Hur lång tid tar det innan det läker? Nån som vet? Ser lite trist ut.
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    paparampa...

    Nu får jag lite användning av mina kunskaper från mitt gamla jobb, det är mest troligt ett blodkärl som spruckit, man kan ha gnuggat sig på ögat, nyst eller så kan det komma bara sådär..

    Tyvärr kan man inte göra såmycket åt det tan det är som ett litet blåmärke kan man säga, det tar väl all ifrån 2-3 dagar upp till en vecka innan det bör vara borta.. Börjar det göra ont, bli större el inte försvinna efter nån vecka bör man kanske kolla upp det..
    Synd att det inte var halloween eller nått sånt passande nu då, då hade du gjort succe...
  4. 2
    paparampa... Nu får jag lite användning av mina kunskaper från mitt gamla jobb, det är mest troligt ett blodkärl som spruckit, man kan ha gnuggat sig på ögat, nyst eller så kan det komma bara sådär..

    Tyvärr kan man inte göra såmycket åt det tan det är som ett litet blåmärke kan man säga, det tar väl all ifrån 2-3 dagar upp till en vecka innan det bör vara borta.. Börjar det göra ont, bli större el inte försvinna efter nån vecka bör man kanske kolla upp det..
    Synd att det inte var halloween eller nått sånt passande nu då, då hade du gjort succe...
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3

    Jag har alltid en fläck i ögat.

    Har hafte en stor röd fläck i ögat pga av ett brustet blodkärl eller något och är uppväxt med det. Detta har inga som helst påverkat synen eller nåt annat än att alla frågar vad det är för nåt.
  6. 3
    Jag har alltid en fläck i ögat. Har hafte en stor röd fläck i ögat pga av ett brustet blodkärl eller något och är uppväxt med det. Detta har inga som helst påverkat synen eller nåt annat än att alla frågar vad det är för nåt.
  7. Viktoria m F&E
    #4

    Det har flutit ut mer

    idag. Igår var det en mer distinkt prick. Så det är väl som ett vanligt blåmärke då, fast lite trist att ha en röd prick i ögat. Tur att man inte är i dejtingvärlden...

    Tack! Återigen - du borde bli pharmaceut eller nåt!
  8. 4
    Det har flutit ut mer idag. Igår var det en mer distinkt prick. Så det är väl som ett vanligt blåmärke då, fast lite trist att ha en röd prick i ögat. Tur att man inte är i dejtingvärlden...

    Tack! Återigen - du borde bli pharmaceut eller nåt!
  9. Viktoria m F&E
    #5

    Känner en till

    En av döttrarnas kompisar har en sån fläck \"för alltid\" också. Förstår att det är irriterande när alla frågar!! Den här är förhoppningsvis av övergående karaktär dock.

    Tack för svaret!
  10. 5
    Känner en till En av döttrarnas kompisar har en sån fläck \"för alltid\" också. Förstår att det är irriterande när alla frågar!! Den här är förhoppningsvis av övergående karaktär dock.

    Tack för svaret!

Liknande trådar

  1. En prick och sedan en prick till och så
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-17, 15:11
  2. Är tösalt ofarligt för....
    By Jenny_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 14:36
  3. Vem sa att kontorsarbete är ofarligt?
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-06-28, 21:38
  4. Cefadroxil ofarligt?
    By Virrvla in forum Komplikationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 19:54
  5. prick i ögat
    By mor till nea och xerxes in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 15:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar