Hur ansökte ni till friskola...
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Hur ansökte ni till friskola...

    Konstig fråga kanske. Men vi fick ju nej förra året, pga att dom ansåg sig inte ha resurser till att kunna ge min son den hjälp han behöver.

    Nu har jag pratat med skolverket, och enligt kap 9 § 2 så kan friskolor neka om det medför organisatoriska och ekonomiska problem för skolan.
    Nu ska jag träffa rektorn på denna skola på torsdag, och jag vet inte vad jag ska säga. Jag kan ju inte ljuga o säga att det går jättebra, och säger jag som det är så blir det förmodligen nej igen.

    Känns som jag hamnat i en återvändsgränd. Ska ju i första hand söka SU-grupp, men där ska han ju inte gå resten av grundskolan. Det är liksom slut på alternativ. VAR gör jag av mitt barn sen???? Internat??

    Usch jag vill inte va me längre....
  2. 1
    Hur ansökte ni till friskola... Konstig fråga kanske. Men vi fick ju nej förra året, pga att dom ansåg sig inte ha resurser till att kunna ge min son den hjälp han behöver.

    Nu har jag pratat med skolverket, och enligt kap 9 § 2 så kan friskolor neka om det medför organisatoriska och ekonomiska problem för skolan.
    Nu ska jag träffa rektorn på denna skola på torsdag, och jag vet inte vad jag ska säga. Jag kan ju inte ljuga o säga att det går jättebra, och säger jag som det är så blir det förmodligen nej igen.

    Känns som jag hamnat i en återvändsgränd. Ska ju i första hand söka SU-grupp, men där ska han ju inte gå resten av grundskolan. Det är liksom slut på alternativ. VAR gör jag av mitt barn sen???? Internat??

    Usch jag vill inte va me längre....
  3. Medlem sedan
    Jun 1998
    #2

    vad är SU-skola....

    kan du berätta?
  4. 2
    vad är SU-skola.... kan du berätta?
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    det är...

    speciella undervisningsgruppen som specialpedagogiskt centrum handhar här i kommunen.
    Det är olika grupper på 4-6 elever, som av olika anledning behöver en lugnare miljö. Det är mycket social träning och struktur på dagarna. Just nu känns det som det bästa alternativet för sonen... men det är ju senare som det blir problem...

    Hoppas du fick svar på din fråga ;)
  6. 3
    det är... speciella undervisningsgruppen som specialpedagogiskt centrum handhar här i kommunen.
    Det är olika grupper på 4-6 elever, som av olika anledning behöver en lugnare miljö. Det är mycket social träning och struktur på dagarna. Just nu känns det som det bästa alternativet för sonen... men det är ju senare som det blir problem...

    Hoppas du fick svar på din fråga ;)
  7. Medlem sedan
    Jun 1998
    #4

    sånt finns inte här.....

    där jag bor....
  8. 4
    sånt finns inte här..... där jag bor....

Liknande trådar

  1. Busskort för att åka till friskola?
    By Anonym in forum Skolbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-20, 17:01
  2. Friskola
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 02:32
  3. Friskola - hur bra är det?
    By orolig mamma in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 16:41
  4. Kommunal skola till friskola
    By mariamed4 in forum Barn som yrke
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 15:03
  5. om friskola
    By Demeter in forum Skolbarn
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 18:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar