läcker fostervatten... = OK?
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    läcker fostervatten... = OK?

    Jag var ju inlagd på avd för en vecka sedan, då jag hade värkar och fick bricanyl mm
    Slemproppen hade gått samma morgon som värkarna satte igång.
    Jag har fortfarande vansinnigt mycket värkar, måste i princip ligga ner för att det ska var någorlunda lungt.
    Nu funderar jag på om jag kan läcka fostervatten... sedan slemmisen gick så har jag varit konstant fuktig nästan och det luktar lite skumt.. typ som sperma nästan - och DET har jag inte haft i mig på evigheter ;-)
    Jag har hört att fostervatten kan lukta som det.. någon som vet? Är det OK att läcka FV??
  2. 1
    läcker fostervatten... = OK? Jag var ju inlagd på avd för en vecka sedan, då jag hade värkar och fick bricanyl mm
    Slemproppen hade gått samma morgon som värkarna satte igång.
    Jag har fortfarande vansinnigt mycket värkar, måste i princip ligga ner för att det ska var någorlunda lungt.
    Nu funderar jag på om jag kan läcka fostervatten... sedan slemmisen gick så har jag varit konstant fuktig nästan och det luktar lite skumt.. typ som sperma nästan - och DET har jag inte haft i mig på evigheter ;-)
    Jag har hört att fostervatten kan lukta som det.. någon som vet? Är det OK att läcka FV??
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2

    Det bildas nytt

    hela tiden, säger dem, men jag tycker att du ska ringa förlossningen för man ska ju inte gå och läcka vatten i evigheter. Ring på en gång!
  4. 2
    Det bildas nytt hela tiden, säger dem, men jag tycker att du ska ringa förlossningen för man ska ju inte gå och läcka vatten i evigheter. Ring på en gång!
  5. Ida m Jennie, skruttis -5
    #3

    Det luktar sperma

    Fostervatten luktar som en blandning av sperma och havsvatten och det bildas nytt hela tiden. Dock är ju infektionsrisken förhöjd om vattnet gått så jag håller med Tove, ring förlossningen.
  6. 3
    Det luktar sperma Fostervatten luktar som en blandning av sperma och havsvatten och det bildas nytt hela tiden. Dock är ju infektionsrisken förhöjd om vattnet gått så jag håller med Tove, ring förlossningen.
  7. Maria och Ellen
    #4

    Ja visst!

    Ja, ett tidigare inlägg här avhandlade just fostervattnets doft och då sa någon att det luktar lite som sperma.

    Har slemproppen gått kan du läcka lite fostervatten. Vore jag du skulle jag ringa förlossningen.

    Lycka till!
  8. 4
    Ja visst! Ja, ett tidigare inlägg här avhandlade just fostervattnets doft och då sa någon att det luktar lite som sperma.

    Har slemproppen gått kan du läcka lite fostervatten. Vore jag du skulle jag ringa förlossningen.

    Lycka till!
  9. Anonym
    #5

    ring och fråga

    alltid bättre att fråga proffsen, dessutom skall ju du snittas så det är nog bäst att kolla upp det.
  10. 5
    ring och fråga alltid bättre att fråga proffsen, dessutom skall ju du snittas så det är nog bäst att kolla upp det.

Liknande trådar

  1. Läcker jag fostervatten???
    By anonymt namn in forum _0807 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 12:30
  2. fostervatten som läcker..
    By mohlina in forum Komplikationer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 13:58
  3. Läcker jag fostervatten..?
    By tina m filip + bf 22/8 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 11:31
  4. Läcker fostervatten?
    By annahconda in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-24, 17:50
  5. Läcker jag fostervatten??
    By Eowyn in forum Förlossning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 23:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar