Vår Johannes André säger ofta att han heter Isaac (jag antar att han stavar det så *s*) istället för Johannes André. Hela hans namn är ju Isaac Theo Johannes André....men Theo bryr han sig inte om så mycket. Förmodligen är det för att en av kompisarna heter Isak...för han vill även heta Adrian, som andra bästa kompisen. Vissa dagar heter han bara Lillebror, som i karlsson på Taket=) Eller Emil, som i Emil i Lönneberga=) Har Era barn några \"andra namn\" de använder?
1
Brukar Era barn vilja byta namn? Vår Johannes André säger ofta att han heter Isaac (jag antar att han stavar det så *s*) istället för Johannes André. Hela hans namn är ju Isaac Theo Johannes André....men Theo bryr han sig inte om så mycket. Förmodligen är det för att en av kompisarna heter Isak...för han vill även heta Adrian, som andra bästa kompisen. Vissa dagar heter han bara Lillebror, som i karlsson på Taket=) Eller Emil, som i Emil i Lönneberga=) Har Era barn några \"andra namn\" de använder?
Vår son som blir 3 i juli svarar när man frågar honom vad han heter: Larsson (efternamnet) och när man då frågar vad han heter i förnamn så svarar han Björne. Låter ju väldigt lustigt och jag har ingen aning om varför han säger så.
2
Malte=Björne Vår son som blir 3 i juli svarar när man frågar honom vad han heter: Larsson (efternamnet) och när man då frågar vad han heter i förnamn så svarar han Björne. Låter ju väldigt lustigt och jag har ingen aning om varför han säger så.
sig själv för Inna tills hon var ungefär 3 år. Totalvägrade att säga Tilde fast att hon kunde! Vet inte varför!
Nu säger hon dock alltid Tilde när man frågar henne.
Funderade ett tag på att ge henne namnet Inna som andranamn men det blev aldrig av
4
Tilde kallade sig själv för Inna tills hon var ungefär 3 år. Totalvägrade att säga Tilde fast att hon kunde! Vet inte varför!
Nu säger hon dock alltid Tilde när man frågar henne.
Funderade ett tag på att ge henne namnet Inna som andranamn men det blev aldrig av
sig själv Zozo, och det gör även vi ibland. Det beror på att en av våra vänner började kalla honom så när han var nyfödd, eftersom Zozo är ett smeknamn för Josef i hans hemland.
7
Joseph kallar sig själv Zozo, och det gör även vi ibland. Det beror på att en av våra vänner började kalla honom så när han var nyfödd, eftersom Zozo är ett smeknamn för Josef i hans hemland.
ville heta Ida när hon var liten, ca 4 år. Hon heter Josefine men när hon skulle lära sig skriva(hon skrev tidigt) så fick hon inte rätt på sina S. Då valde hon att heta Ida för det namnet har ju inga S.
9
Min dotter ville heta Ida när hon var liten, ca 4 år. Hon heter Josefine men när hon skulle lära sig skriva(hon skrev tidigt) så fick hon inte rätt på sina S. Då valde hon att heta Ida för det namnet har ju inga S.
Lill killen har velat heta:
Snabb blixten, spiderman, olika pokemon namn, samt \"något annat\".
Jag har sagt att när han är 18 år kan man byta namn och att det kostar 1000 kr.
Någon \"smart\" människa har sagt till han att hans namn är bara ett fint barnnamn och att man inte kan heta som han gör när man är vuxen.Att det inte finns någon vuxen som passar att heta som han gör.. Lill killen är 7 år och heter Hampus. Han tänker väldigt mycket på detta.
vovv
10
ja. Lill killen har velat heta:
Snabb blixten, spiderman, olika pokemon namn, samt \"något annat\".
Jag har sagt att när han är 18 år kan man byta namn och att det kostar 1000 kr.
Någon \"smart\" människa har sagt till han att hans namn är bara ett fint barnnamn och att man inte kan heta som han gör när man är vuxen.Att det inte finns någon vuxen som passar att heta som han gör.. Lill killen är 7 år och heter Hampus. Han tänker väldigt mycket på detta.
blir ilsk om vi säger freddi så vi kallar henne Greta som hon själv valt (hon heter det i andra namn), får se om vi byter helt när vi flyttar...
11
ja ett av dem blir ilsk om vi säger freddi så vi kallar henne Greta som hon själv valt (hon heter det i andra namn), får se om vi byter helt när vi flyttar...
Rosa (När gon blir stor och blir en prinsessa ska hon lägga till Törn före =) eller Ängla för tillfället. Tidigare ville hon heta Madicken. Dottern heter Tilda egentligen men är inte speciellt förtjust i namnet, tydligen ;) Vilket hon ofta talar om för oss... Får väll hoppas att det ändrar sig..
12
Min dottter viil byta till Rosa (När gon blir stor och blir en prinsessa ska hon lägga till Törn före =) eller Ängla för tillfället. Tidigare ville hon heta Madicken. Dottern heter Tilda egentligen men är inte speciellt förtjust i namnet, tydligen ;) Vilket hon ofta talar om för oss... Får väll hoppas att det ändrar sig..
är ju bara dryga 10 månader så hon har inte börjat klaga på sitt namn än *ler*
men när jag va liten ville jag heta My eller Mommo (ja kallades ifs mommo ibland) Michelle var oxå ett alternativ! *ler*
13
min dotter.. är ju bara dryga 10 månader så hon har inte börjat klaga på sitt namn än *ler*
men när jag va liten ville jag heta My eller Mommo (ja kallades ifs mommo ibland) Michelle var oxå ett alternativ! *ler*
Sonen är ju inte tillräckligt gammal för att kunna prata än,men jag kommer ihåg att jag ville byta namn när jag var mindre,och det ville även min lillebror(simon)
Jag ville heta Viktoria och brorsan ville heta Marwin eller Zack.
Kan säga att jag inte alls gillar Viktoria längre..
14
nja.. Sonen är ju inte tillräckligt gammal för att kunna prata än,men jag kommer ihåg att jag ville byta namn när jag var mindre,och det ville även min lillebror(simon)
Jag ville heta Viktoria och brorsan ville heta Marwin eller Zack.
Kan säga att jag inte alls gillar Viktoria längre..
är än så länge lite små för att tänka på det där med namn. Min 1,5 åring kallar sig själv Ior men det beror nog på att Vigor är lite sårt att säga. Men bonusdottern som heter Mirelle vill hemskt gärna heta Sofie eller Zita. Hon som har ett så fint namn!
Själv ville jag heta Ann-Charlotte som liten... min \"gullfröken\" hette så på lågstadiet! Anna är ju så tråkigt tyckte jag då... men nu är jag väldigt nöjd med mitt namn!
16
Mina pojkar... är än så länge lite små för att tänka på det där med namn. Min 1,5 åring kallar sig själv Ior men det beror nog på att Vigor är lite sårt att säga. Men bonusdottern som heter Mirelle vill hemskt gärna heta Sofie eller Zita. Hon som har ett så fint namn!
Själv ville jag heta Ann-Charlotte som liten... min \"gullfröken\" hette så på lågstadiet! Anna är ju så tråkigt tyckte jag då... men nu är jag väldigt nöjd med mitt namn!
Hon heter ibland Pia och ibland Kajsa och Klara. Fråga mig inte varifrån namnen kommer för det finns inga på dagis med de namnen. Ibland heter hon dock namn som typ Leaklirspdtk och liknande = )
18
Japp Hon heter ibland Pia och ibland Kajsa och Klara. Fråga mig inte varifrån namnen kommer för det finns inga på dagis med de namnen. Ibland heter hon dock namn som typ Leaklirspdtk och liknande = )
Och han har kunnat uttala det själv utan problem sedan han var runt året. Ofta kallar vi honom för olika smeknamn, men då säger han ofta att han misann är bara \"Viggo\" och inget annat. Det tolkar jag som att han gillar sitt namn.
Mvh,
Susanne
19
Viggo älskar sitt namn Och han har kunnat uttala det själv utan problem sedan han var runt året. Ofta kallar vi honom för olika smeknamn, men då säger han ofta att han misann är bara \"Viggo\" och inget annat. Det tolkar jag som att han gillar sitt namn.
By bigmouth med edith in forum Namn, dop & namngivning
Svar: 8
Senaste inlägg: 2006-02-25, 10:13
Kära besökare.
Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.
Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.