Hål i öronen
Stora barn
  1. Loppan
    #1

    Hål i öronen

    Min dotter tog hål i öronen för ca 3 månader sedan. Det ena hålet är helt läkt men det andra hålet varar sig ganska så mycket. Vi tvättar med klorhexidin och hon a\'nvänder titan öronhängen. Har någon några andra tipps.
  2. 1
    Hål i öronen Min dotter tog hål i öronen för ca 3 månader sedan. Det ena hålet är helt läkt men det andra hålet varar sig ganska så mycket. Vi tvättar med klorhexidin och hon a\'nvänder titan öronhängen. Har någon några andra tipps.
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2

    kanske

    Snurra på örhängena och ha små örhängen ett tag framöver.
  4. 2
    kanske Snurra på örhängena och ha små örhängen ett tag framöver.
  5. Asterix
    #3

    Spruta?

    Vi räddade vår dotters ena öra genom att fylla en spruta med Klorhexidin. Jag menar en sån där spruta som man får när man ska ge bäbisar Alvedon typ. Vi tryckte den mot hålet i örat och såg till att Klorhexidinet verkligen spolade igenom hålet. Under den tiden hade min dotter _bara_ läkörhängena på sig som vi givetvis också tvättade i Klorhexedin. Så höll vi på varge kväll i 2 veckor och sen blev det bra.

    Jag vet inte vad en vårdcentral skulle tycka om vårt tilltag men på min dotter fungerade det.
  6. 3
    Spruta? Vi räddade vår dotters ena öra genom att fylla en spruta med Klorhexidin. Jag menar en sån där spruta som man får när man ska ge bäbisar Alvedon typ. Vi tryckte den mot hålet i örat och såg till att Klorhexidinet verkligen spolade igenom hålet. Under den tiden hade min dotter _bara_ läkörhängena på sig som vi givetvis också tvättade i Klorhexedin. Så höll vi på varge kväll i 2 veckor och sen blev det bra.

    Jag vet inte vad en vårdcentral skulle tycka om vårt tilltag men på min dotter fungerade det.

Liknande trådar

  1. Rör i öronen
    By Jannan in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 12:24
  2. Ta hål i öronen
    By Maria L in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 09:41
  3. När tar man hål i öronen?
    By Vixen in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 11:11
  4. Hål i öronen? Var?
    By marie-72 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 15:12
  5. Hål i öronen
    By eli70 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 20:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar