Nu ska vi bygga ut huset och har fått tag på två snickare från trakten. Undrar hur man gör rent \"pappermässigt\". Alltså skriver man nån typ av avtal eller så ? Och isåfall vart får man tag på ett sådant ? Man vill ju ha bygget på papper så att säga om det skulle bli nått tok i framtiden eller så.
Tack på förhand
1
Vi ska bygga ut (frågor) Nu ska vi bygga ut huset och har fått tag på två snickare från trakten. Undrar hur man gör rent \"pappermässigt\". Alltså skriver man nån typ av avtal eller så ? Och isåfall vart får man tag på ett sådant ? Man vill ju ha bygget på papper så att säga om det skulle bli nått tok i framtiden eller så.
att ni ska skriva någon typ av kontrakt. I synnerhet när det gäller priset. Bygger de till ett fast pris eller på en löpande nota och hur ofta ska ni stämma av kostnaderna i så fall? Det finns säkert flera saker att tänka på. Jag vet inte vart man kan få tag på någon sorts förtryckt kontrakt men du kan ju höra med snickarna. Det kan vara värt att kolla om du hittar något på byggahus.se, där finns det mycket matnyttigt om byggande.
2
Tycker absolut att ni ska skriva någon typ av kontrakt. I synnerhet när det gäller priset. Bygger de till ett fast pris eller på en löpande nota och hur ofta ska ni stämma av kostnaderna i så fall? Det finns säkert flera saker att tänka på. Jag vet inte vart man kan få tag på någon sorts förtryckt kontrakt men du kan ju höra med snickarna. Det kan vara värt att kolla om du hittar något på byggahus.se, där finns det mycket matnyttigt om byggande.
om de har konsumentrådgivare. Där kan du nog få råd. Jag skulle absolut rekommendera att skriva kontrakt innan, det har varit väldigt mycket diskussioner just om hantverkare på sista tiden. Att det blir mycket dyrare än det var tänkt från början osv.
3
Hör med din kommun om de har konsumentrådgivare. Där kan du nog få råd. Jag skulle absolut rekommendera att skriva kontrakt innan, det har varit väldigt mycket diskussioner just om hantverkare på sista tiden. Att det blir mycket dyrare än det var tänkt från början osv.
Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.
Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.