Flyttat...
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Flyttat...

    med feber och förkylning. Så lagom kul. Inte för att jag burit så mycket, men ändå. Så nu är andra flytten på nio månader avklarad. Om vi flyttar snart igen får vi välja andra personer att hjälpa oss, familjerna har tröttnat...! Lägenheten är jättefin, lite opraktiskt planerad men allt är nytt- tapeter, parkett, spis, vitvaror- och en öppen spis. Dessutom kommer DISKMASKINEN i morgon halleluja! Nackdelen är att den ligger lite dåligt till, bredvid E18, så det blir till att soca med öronproppar. På dagen tänker man inte på trafikbullret så mycket, men eftersom jag har svårt att somna så... Tyvärr är inte gamla lägenheten städad än och det är det värsta jag vet, ska bli skönt när det är färdigt. Nu ska jag läsa ikapp!
  2. 1
    Flyttat... med feber och förkylning. Så lagom kul. Inte för att jag burit så mycket, men ändå. Så nu är andra flytten på nio månader avklarad. Om vi flyttar snart igen får vi välja andra personer att hjälpa oss, familjerna har tröttnat...! Lägenheten är jättefin, lite opraktiskt planerad men allt är nytt- tapeter, parkett, spis, vitvaror- och en öppen spis. Dessutom kommer DISKMASKINEN i morgon halleluja! Nackdelen är att den ligger lite dåligt till, bredvid E18, så det blir till att soca med öronproppar. På dagen tänker man inte på trafikbullret så mycket, men eftersom jag har svårt att somna så... Tyvärr är inte gamla lägenheten städad än och det är det värsta jag vet, ska bli skönt när det är färdigt. Nu ska jag läsa ikapp!
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    blä

    ingen höjdare att flytta med feber o förkylning. Men skönt att ni har det gjort. Iof har ni ju det tråkigaste kvar.

    Ang bullret så vänjer man sig ganska snart... (säger jag som bor på landet.) Men mamma o pappa flyttade till ett hus _väldigt_ nära järnvägen o man vaknade av _alla_ tåg de första två/tre veckorna men sen var det lugnt.
  4. 2
    blä ingen höjdare att flytta med feber o förkylning. Men skönt att ni har det gjort. Iof har ni ju det tråkigaste kvar.

    Ang bullret så vänjer man sig ganska snart... (säger jag som bor på landet.) Men mamma o pappa flyttade till ett hus _väldigt_ nära järnvägen o man vaknade av _alla_ tåg de första två/tre veckorna men sen var det lugnt.
  5. lessen ulle med sprattlet
    #3

    hallå! +örebroträff snart?

    Missat att det var NU ni flyttade, snart är det Marias tur...själv har jag gråtit och varit arg på familjen HELA långhelgen, dåligt samvete för det nu när jag är på jobbet- så dags...men maj ÄR en skitmånad att vara gravid i \"igen\" det var förra året vi pendlade mellan hopp och förtvivlan med lilltjejan...och nu är det så likt, men jag måste hålla´isär. Ska till kuratorn samt på aurorasamtal...vill mest bara gömma mig under en filt...vill träffa er snart igen, missade ju er sist! Ta det lugnt med städet!
  6. 3
    hallå! +örebroträff snart? Missat att det var NU ni flyttade, snart är det Marias tur...själv har jag gråtit och varit arg på familjen HELA långhelgen, dåligt samvete för det nu när jag är på jobbet- så dags...men maj ÄR en skitmånad att vara gravid i \"igen\" det var förra året vi pendlade mellan hopp och förtvivlan med lilltjejan...och nu är det så likt, men jag måste hålla´isär. Ska till kuratorn samt på aurorasamtal...vill mest bara gömma mig under en filt...vill träffa er snart igen, missade ju er sist! Ta det lugnt med städet!
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4

    Härligt att flytten är avklarad!

    Stackars dig som varit dålig, inte kul! Har ni större lägenhet nu än förut? Ja, flyttstädning är INTE kul. Vi flyttade in i vårt hus när Lova var nyfödd, hon och jag kom direkt från BB. Sen hade vi BARA flyttstädningen kvar, blä. Men, vi fick en hel del hjälp med den av snälla kompisar och föräldrar. Men, det kändes som den ALDRIG tog slut.
    Hoppas ni kommer trivas i nya lyan!
    Kram
  8. 4
    Härligt att flytten är avklarad! Stackars dig som varit dålig, inte kul! Har ni större lägenhet nu än förut? Ja, flyttstädning är INTE kul. Vi flyttade in i vårt hus när Lova var nyfödd, hon och jag kom direkt från BB. Sen hade vi BARA flyttstädningen kvar, blä. Men, vi fick en hel del hjälp med den av snälla kompisar och föräldrar. Men, det kändes som den ALDRIG tog slut.
    Hoppas ni kommer trivas i nya lyan!
    Kram
  9. Medlem sedan
    May 2018
    #5
    Fast i slutändan kostar det oss 1562 kr eftersom vi får 50 % skatteavdrag. Utan skatteavdraget skulle vi inte ha anlitat en städfirma flyttstädning .
  10. 5
    Fast i slutändan kostar det oss 1562 kr eftersom vi får 50 % skatteavdrag. Utan skatteavdraget skulle vi inte ha anlitat en städfirma flyttstädning .

Liknande trådar

  1. Flyttat
    By fru ragge in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 20:12
  2. Flyttat BF?
    By eelina in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 11:31
  3. Nu har vi flyttat
    By Monkan_M in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 10:44
  4. Flyttat!
    By anonymt namn in forum Sex & erotik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 20:04
  5. Vi har flyttat!!
    By Dina_KL in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 15:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar