Sommarplaner?
_0401 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Sommarplaner?

    Hur mycket ska era barn vara lediga i sommar? Ska ni åka iväg någonstans?

    Jag har tagit fyra veckors semester och tre veckors föräldraledighet i sommar så Albin är ledig från den 26 juni till den 14 augusti. Det ska bli sååååå skönt att vara långledig.

    Vi inleder semestern med ett tredagarsbesök i Kolmården, åker vidare till Västervik och kompisar där och sedan hem för att gå på bröllop.
    Resten av semestern ska vi vara hemma och njuta av hus, trädgård och havet som faktiskt bara ligger 8 minuters cykelväg från vårt hus. Ett eller två besök i Jämtland hinner vi nog också med.
  2. 1
    Sommarplaner? Hur mycket ska era barn vara lediga i sommar? Ska ni åka iväg någonstans?

    Jag har tagit fyra veckors semester och tre veckors föräldraledighet i sommar så Albin är ledig från den 26 juni till den 14 augusti. Det ska bli sååååå skönt att vara långledig.

    Vi inleder semestern med ett tredagarsbesök i Kolmården, åker vidare till Västervik och kompisar där och sedan hem för att gå på bröllop.
    Resten av semestern ska vi vara hemma och njuta av hus, trädgård och havet som faktiskt bara ligger 8 minuters cykelväg från vårt hus. Ett eller två besök i Jämtland hinner vi nog också med.
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2

    Jag är ju

    mammaledig men min man har semster midsommmarveckan och veckan efter. Då ska vi till Norrbotten på bröllop. Sen är han också ledig sista veckan i juli och första i augusti då vi ska åka till mina svärföräldras sommarhus i Täby. Eventuellt blir det någon liten utflykt, vi får se om vi har råd. Funderar på att ta en kryssning till Åbo och åka till Muminvärlden kanske. Jakob och Felicia slutar dagis sista maj. Felicia börjar förskoleklass i augusti och Jakob ska vara hemma med mig och lillebror till han får plats på församlingens dagis. Och det är lång kö så han lär nog bli hemma ett tag.

    kram
  4. 2
    Jag är ju mammaledig men min man har semster midsommmarveckan och veckan efter. Då ska vi till Norrbotten på bröllop. Sen är han också ledig sista veckan i juli och första i augusti då vi ska åka till mina svärföräldras sommarhus i Täby. Eventuellt blir det någon liten utflykt, vi får se om vi har råd. Funderar på att ta en kryssning till Åbo och åka till Muminvärlden kanske. Jakob och Felicia slutar dagis sista maj. Felicia börjar förskoleklass i augusti och Jakob ska vara hemma med mig och lillebror till han får plats på församlingens dagis. Och det är lång kö så han lär nog bli hemma ett tag.

    kram
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Vi kommer

    ha barnen hemma hela juli och sen får vi se hur det blir när bebisen kommer.
    De får avgöra lite själva hur de vill ha det där.
    Annars är det Borås djurpark, Liseberg(fast förmodligen efter bebbens ankomst), eventuellt ALV och Skara Sommarland.
  6. 3
    Vi kommer ha barnen hemma hela juli och sen får vi se hur det blir när bebisen kommer.
    De får avgöra lite själva hur de vill ha det där.
    Annars är det Borås djurpark, Liseberg(fast förmodligen efter bebbens ankomst), eventuellt ALV och Skara Sommarland.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Vi ska till Holland!

    Fast inte förrän 17 juli. Kommer nog att jobba fram t o m sista veckan i juni, och sen vara ledig 4-5 veckor.
    Ett bröllop blir det för oss också tror jag, och vi firar midsommar med svärisarna i Linköping. Annars ska vi göra utflykter med bilen, bada, etc, beroende på vädret.
  8. 4
    Vi ska till Holland! Fast inte förrän 17 juli. Kommer nog att jobba fram t o m sista veckan i juni, och sen vara ledig 4-5 veckor.
    Ett bröllop blir det för oss också tror jag, och vi firar midsommar med svärisarna i Linköping. Annars ska vi göra utflykter med bilen, bada, etc, beroende på vädret.
  9. A.med Tilde
    #5

    Det enda vi

    har planerat är en tvåveckorsresa till Mallorca. Ev blir det en vecka i Danmark också, men det är inte bestämt. Tilde är hemma hela sommaren och börjar på dagis till hösten.
  10. 5
    Det enda vi har planerat är en tvåveckorsresa till Mallorca. Ev blir det en vecka i Danmark också, men det är inte bestämt. Tilde är hemma hela sommaren och börjar på dagis till hösten.
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6

    Hela sommaren..

    blir barnen hemma. Men vi vågar nog inte åka iväg någonstans utan inväntar bebisens ankomst någon gång i juli.
    Till hösten går pojkarna tillbaks till dagis på 15h/v om det känns bra. Annars får de vara hemma med mig och bebis.
  12. 6
    Hela sommaren.. blir barnen hemma. Men vi vågar nog inte åka iväg någonstans utan inväntar bebisens ankomst någon gång i juli.
    Till hösten går pojkarna tillbaks till dagis på 15h/v om det känns bra. Annars får de vara hemma med mig och bebis.
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7

    Lovisa kommer

    att vara ledig hela juli, första veckan är det bara maken som har semester, resterande tre veckor har vi ledigt båda två. Utöver detta kommer jag att ta ledigt vid midsommar och lite strödagar här och var.

    Vi har inte planerat så mycket ännu, lutar åt Astrid Lindgrens värld med husvagnen och så ska jag och maken åka med buss till Dalhalla och se Rhapsody in Rock. Det blir första gången vi lämnar Lovisa en natt (snacka om hariga föräldrar...)
  14. 7
    Lovisa kommer att vara ledig hela juli, första veckan är det bara maken som har semester, resterande tre veckor har vi ledigt båda två. Utöver detta kommer jag att ta ledigt vid midsommar och lite strödagar här och var.

    Vi har inte planerat så mycket ännu, lutar åt Astrid Lindgrens värld med husvagnen och så ska jag och maken åka med buss till Dalhalla och se Rhapsody in Rock. Det blir första gången vi lämnar Lovisa en natt (snacka om hariga föräldrar...)
  15. Medlem sedan
    May 2003
    #8

    vaddå hariga?

    Ce har sovit utan oss två nätter. en gång när vi gifte oss och en gång nu när hon fick en lillebror.
    Det är väl inte att vara harig?

    Hoppas att rapsodyn är bra! Den brukar vara kanon!
  16. 8
    vaddå hariga? Ce har sovit utan oss två nätter. en gång när vi gifte oss och en gång nu när hon fick en lillebror.
    Det är väl inte att vara harig?

    Hoppas att rapsodyn är bra! Den brukar vara kanon!
  17. Medlem sedan
    May 2003
    #9

    åh tänk

    att få vänta liten till sommaren. Blir mysigt värre. Klar ni inte åker iväg, iaf inte till Mallorca eller nåt.

    Vi har Ce hemma. Kändes bäst så.

    Hur mår du annars? Allt bra? Stormage och allt eller är den fortfarande behändig och du inne i \"mårbrafasen\"
  18. 9
    åh tänk att få vänta liten till sommaren. Blir mysigt värre. Klar ni inte åker iväg, iaf inte till Mallorca eller nåt.

    Vi har Ce hemma. Kändes bäst så.

    Hur mår du annars? Allt bra? Stormage och allt eller är den fortfarande behändig och du inne i \"mårbrafasen\"
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10

    Mallorca

    haha
    skrev just om Mallorca till Millan. *fnissar* s det kan bli.
    Vad skönt med två veckor där nere. Så härligt. HOppas dock att vi här hemma har lika gott väder här för vi ska ingenstans...
  20. 10
    Mallorca haha
    skrev just om Mallorca till Millan. *fnissar* s det kan bli.
    Vad skönt med två veckor där nere. Så härligt. HOppas dock att vi här hemma har lika gott väder här för vi ska ingenstans...
  21. Medlem sedan
    May 2003
    #11

    Holland

    var vi i när jag var liten. Härligt land. Ska ni se någonting speciellt?
  22. 11
    Holland var vi i när jag var liten. Härligt land. Ska ni se någonting speciellt?
  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12

    snart bebis för dig med

    tänk.
    Mysigt va? Mår du bra? Inte så länge kvar innan ni är fem i familjen.
    hopapas att allt är bra med er.
    kram
  24. 12
    snart bebis för dig med tänk.
    Mysigt va? Mår du bra? Inte så länge kvar innan ni är fem i familjen.
    hopapas att allt är bra med er.
    kram
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13

    och hur blev bröllopet?

    har ju helt glömt av att fråga och gratulera.
  26. 13
    och hur blev bröllopet? har ju helt glömt av att fråga och gratulera.
  27. Medlem sedan
    May 2003
    #14

    hej hej

    hoppas att ni mår bra. hur blev det med er?
    En tur till Norbotten. Funderar du p att ta alla tre på tåget? Tyckte det var strongt att ta två små på tåget ner. Pustar bara jga tänker på det.

    Tänk att F börjar förskoleklass. Inte klokt vad de blir stora fort.
  28. 14
    hej hej hoppas att ni mår bra. hur blev det med er?
    En tur till Norbotten. Funderar du p att ta alla tre på tåget? Tyckte det var strongt att ta två små på tåget ner. Pustar bara jga tänker på det.

    Tänk att F börjar förskoleklass. Inte klokt vad de blir stora fort.
  29. Medlem sedan
    May 2003
    #15

    hela sommaren och hela hösten

    Vi har sagt upp Ces plats på förskolan så nu är hon helt \"ledig\" om du vill säga så.

    I sommar ska maken åka till tyskland och kolla fotboll. vi andra ska nog göra lite av varje den veckan. Lite djurpark coh lite mormormorfar.
    Sen blir det stugan och lite utfärder i största allmänhet. Har inte planerat så mycket.
  30. 15
    hela sommaren och hela hösten Vi har sagt upp Ces plats på förskolan så nu är hon helt \"ledig\" om du vill säga så.

    I sommar ska maken åka till tyskland och kolla fotboll. vi andra ska nog göra lite av varje den veckan. Lite djurpark coh lite mormormorfar.
    Sen blir det stugan och lite utfärder i största allmänhet. Har inte planerat så mycket.
  31. Medlem sedan
    Jan 2002
    #16

    Jaa...

    Det går undan!!

    Ska bli mysigt men jag har svårt att hinna med den här gången. Förstår inte att jag är gravid liksom. knepigt...
    Jag mår okej nu, men har haft en svår hormonrelaterad depression under nästan hela graviditeten. Skitjobbigt :(
    Men nu börjar det som sagt lätta lite *skönt*

    Bröllopet blev bra! Det var en alldeles underbar dag :)

    Hoppas allt är bra med er med!

    Kram
  32. 16
    Jaa... Det går undan!!

    Ska bli mysigt men jag har svårt att hinna med den här gången. Förstår inte att jag är gravid liksom. knepigt...
    Jag mår okej nu, men har haft en svår hormonrelaterad depression under nästan hela graviditeten. Skitjobbigt :(
    Men nu börjar det som sagt lätta lite *skönt*

    Bröllopet blev bra! Det var en alldeles underbar dag :)

    Hoppas allt är bra med er med!

    Kram
  33. Medlem sedan
    Apr 2003
    #17

    Muminvärlden

    har vi också funderat på att åka till någon gång i sommar. Har ni varit där tidigare?

    *kram*
  34. 17
    Muminvärlden har vi också funderat på att åka till någon gång i sommar. Har ni varit där tidigare?

    *kram*
  35. Medlem sedan
    Apr 2003
    #18

    Sommarbebis

    vad mysigt med en liten bebis i sommar *avis*

    Skara sommarland var mitt drömresmål när jag var liten men vi kom bara till Leksand sommarland. Vi har sagt att vi ska åka dit när Albin blir lite större så att han kan åka vattenrutschbana med sin mamma ;-)
  36. 18
    Sommarbebis vad mysigt med en liten bebis i sommar *avis*

    Skara sommarland var mitt drömresmål när jag var liten men vi kom bara till Leksand sommarland. Vi har sagt att vi ska åka dit när Albin blir lite större så att han kan åka vattenrutschbana med sin mamma ;-)
  37. Medlem sedan
    Apr 2003
    #19

    Åhh

    vad skoj att åka till Holland.

    Hur är det med ryggen förresten? Blir det någon operation?
  38. 19
    Åhh vad skoj att åka till Holland.

    Hur är det med ryggen förresten? Blir det någon operation?
  39. Medlem sedan
    Apr 2003
    #20

    Mallis

    vad härligt med chartersemester. Mallis är perfekt när man reser med småbarn
  40. 20
    Mallis vad härligt med chartersemester. Mallis är perfekt när man reser med småbarn
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Sommarplaner?
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-02-03, 21:26
  2. Sommarplaner?
    By _Mia_ in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 17:03
  3. Sommarplaner?
    By Eyrene in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 19:10
  4. Sommarplaner?
    By -TuvaLiten- in forum _0706 Junibarn
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 00:02
  5. Sommarplaner?
    By Karonesse in forum _0605 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 11:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar