Tradera, sälja böcker?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Tradera, sälja böcker?

    Hur skickar ni dem? Vad blir portot? Funderar på om det är värt att sälja böcker överhuvudtaget och tänkte att åtminstone pocketböckerna borde bli prisvärda? Vad tycker ni? Jag har massor av lite tyngre böcker, är det värt att sälja dem också?
  2. 1
    Tradera, sälja böcker? Hur skickar ni dem? Vad blir portot? Funderar på om det är värt att sälja böcker överhuvudtaget och tänkte att åtminstone pocketböckerna borde bli prisvärda? Vad tycker ni? Jag har massor av lite tyngre böcker, är det värt att sälja dem också?
  3. lotta
    #2

    Pröva...

    Anledningen till att det inte går så bra att sälja böcker är ju förståss att portot blir ganska högt. Men pocketböcker tycker jag borde gå bättre. Du kan ju prova med några. Det beror ju också på hur stor vinst du vill ha. Om det är en bok jag gärna vill ha och den är välbehållen kan jag säkert tänka mig att betala 20-30 kronor exkl. porto. När jag skickat böcker har jag först skagit in dem i tidningspapper och sedan brunt omslagspapper.
  4. 2
    Pröva... Anledningen till att det inte går så bra att sälja böcker är ju förståss att portot blir ganska högt. Men pocketböcker tycker jag borde gå bättre. Du kan ju prova med några. Det beror ju också på hur stor vinst du vill ha. Om det är en bok jag gärna vill ha och den är välbehållen kan jag säkert tänka mig att betala 20-30 kronor exkl. porto. När jag skickat böcker har jag först skagit in dem i tidningspapper och sedan brunt omslagspapper.

Liknande trådar

  1. Sälja böcker - Var?
    By bettis in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-21, 08:51
  2. Sälja böcker på Tradera?
    By ~Helena~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-22, 17:23
  3. sälja böcker???
    By ej pysslare tydligen in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 17:23
  4. Sälja böcker på Blocket o Tradera?
    By jemawi in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-22, 07:47
  5. Sälja böcker?
    By Cissi med Gustav in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 18:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar