Vit beläggning
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Vit beläggning

    Arvid har någon vit hinna på underläppen, inte någon annanstans vad jag ser.
    Vet att barn kan få svamp i munnen och då får en vit beläggning på tungan. Kan det vara det tro. Jag har även ont på bröstvårtorna, vilket jag inte haft tidigare (svamp där med månne?)

    Har ni någon fundering om vad det kan vara och vad man kan göra åt det?

    Kram på Er!
  2. 1
    Vit beläggning Arvid har någon vit hinna på underläppen, inte någon annanstans vad jag ser.
    Vet att barn kan få svamp i munnen och då får en vit beläggning på tungan. Kan det vara det tro. Jag har även ont på bröstvårtorna, vilket jag inte haft tidigare (svamp där med månne?)

    Har ni någon fundering om vad det kan vara och vad man kan göra åt det?

    Kram på Er!
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Japp...

    ....låter som svamp, men det heter ngt \"fint\" som just föll ur mitt minne. Jag hoppas att ngn annan mamma har hjärnan med sig och kan hjälpa dig.

    Man kan behandla det med vichyvatten på brstvårtorna om jag inte är ute och cyklar.
  4. 2
    Japp... ....låter som svamp, men det heter ngt \"fint\" som just föll ur mitt minne. Jag hoppas att ngn annan mamma har hjärnan med sig och kan hjälpa dig.

    Man kan behandla det med vichyvatten på brstvårtorna om jag inte är ute och cyklar.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Hur var det nu?

    Det var något om att om det är svamp så skall man kunna skrapa bort beläggningen, eller skulle man inte kunna? Båda mina godingar har varit lite vitfärgade på ex läpparna efter det att de ätit, utan att det varit svamp. Dessutom för att förvirra max så hade jag svamp i mjölkgångarna med Johan och han var inte vit i munnen vad jag kunde se..

    Vischyvatten (men inte loka, ramlösa mm) till bröstvårtorna och tag även på fingret och tvätta munnen (Arvids alltså!). Man kunde även använda en bikarbonatlösning som jag inte har receptet på. Om du har ONT! Så skulle jag vända mig till närmaste amningsmottagning eller liknande för starkare behandling.

    Hoppas att det löser sig.
  6. 3
    Hur var det nu? Det var något om att om det är svamp så skall man kunna skrapa bort beläggningen, eller skulle man inte kunna? Båda mina godingar har varit lite vitfärgade på ex läpparna efter det att de ätit, utan att det varit svamp. Dessutom för att förvirra max så hade jag svamp i mjölkgångarna med Johan och han var inte vit i munnen vad jag kunde se..

    Vischyvatten (men inte loka, ramlösa mm) till bröstvårtorna och tag även på fingret och tvätta munnen (Arvids alltså!). Man kunde även använda en bikarbonatlösning som jag inte har receptet på. Om du har ONT! Så skulle jag vända mig till närmaste amningsmottagning eller liknande för starkare behandling.

    Hoppas att det löser sig.
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    Torsk...

    ...är en annan bnämning som jag har hört. Ska ringa bvc i morgon och höra. Maken ska köpa hem vichyvatten på vägen hem i kväll så får jag pröva med det. Tack för tipset!
  8. 4
    Torsk... ...är en annan bnämning som jag har hört. Ska ringa bvc i morgon och höra. Maken ska köpa hem vichyvatten på vägen hem i kväll så får jag pröva med det. Tack för tipset!
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5

    Ja, ont-ont...

    ...gör det precis när han suger tag. Som jag skrev till Anna så ska jag ringa bvc i morgon och höra efter med dem.
    Isch, svam i mjölkgångarna låter int kul :( Hoppas det inte är det iaf.
  10. 5
    Ja, ont-ont... ...gör det precis när han suger tag. Som jag skrev till Anna så ska jag ringa bvc i morgon och höra efter med dem.
    Isch, svam i mjölkgångarna låter int kul :( Hoppas det inte är det iaf.
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6

    japp, torsk...

    ....var ordet jag sökte - tack! =)
  12. 6
    japp, torsk... ....var ordet jag sökte - tack! =)
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7

    Torsk

    du kan köpa bikarbonat och blanda med vatten. Sedan är det bara att pensla med en topz på både ARvids läppar/tunga och dina börstvårtor. Det tar några dagar men bör ge med sig. Hade så med Isak. Lufta brösten då du har penslat på.

    kram och lycka till
  14. 7
    Torsk du kan köpa bikarbonat och blanda med vatten. Sedan är det bara att pensla med en topz på både ARvids läppar/tunga och dina börstvårtor. Det tar några dagar men bör ge med sig. Hade så med Isak. Lufta brösten då du har penslat på.

    kram och lycka till

Liknande trådar

  1. Beläggning på tungan?
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 18:36
  2. beläggning på tungan
    By Cammmi in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 13:33
  3. Vit beläggning?
    By Gamla mamman in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 19:37
  4. Vit beläggning...
    By *Lillan* in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 20:51
  5. Vit beläggning
    By bli_mamma in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 15:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar