förebygga bristningar?
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    förebygga bristningar?

    Är det ngn som har tips på hur man kan förebygga bristningar?

    Maggis växer så det känns som om den ska spricka! För två veckor sedan syntes inget och nu känns det jätte stort (v.19+3). Vill helst undvika bristningar - är det ngn som har ngra råd på vad man kan smörja med etc.
  2. 1
    förebygga bristningar? Är det ngn som har tips på hur man kan förebygga bristningar?

    Maggis växer så det känns som om den ska spricka! För två veckor sedan syntes inget och nu känns det jätte stort (v.19+3). Vill helst undvika bristningar - är det ngn som har ngra råd på vad man kan smörja med etc.
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    smörj med...

    ....nåt som känns skönt.
    Det tycks ju lite olika om smörjning kan ha någon som helst effekt mot bristningar. Jag tror det inte har nåt som helst med smörjning att göra.
    Men känns det skönt så smörj, men som sagt, bristningar är hormonella och händer vissa o vissa inte.
  4. 2
    smörj med... ....nåt som känns skönt.
    Det tycks ju lite olika om smörjning kan ha någon som helst effekt mot bristningar. Jag tror det inte har nåt som helst med smörjning att göra.
    Men känns det skönt så smörj, men som sagt, bristningar är hormonella och händer vissa o vissa inte.
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3

    Förra gången

    använde jag cacaobutter (tror jag det heter) från Bodyshop. Denna gång använder jag mig av mandelolja från apoteket.
    Två ggr per dag morgon och kväll.
    Kan inte säga att det hjälper med något av dem men jag klarade mig fint första gången.
  6. 3
    Förra gången använde jag cacaobutter (tror jag det heter) från Bodyshop. Denna gång använder jag mig av mandelolja från apoteket.
    Två ggr per dag morgon och kväll.
    Kan inte säga att det hjälper med något av dem men jag klarade mig fint första gången.
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Tyvärr

    är det som de andra säger.
    Bristningar är rent hormonellt och kan inte förebyggas. Men, det kan ju vara skönt att smörja magen ändå :-)
    Cacaobutter från Body Shop använde jag första graviditeten, men det luktar så läskigt :-/
    Mangobutter luktar godare och fräschare.
    Sen kan du ju som sagt smörja med oljor eller med någon annan skön kräm.

    :-)
  8. 4
    Tyvärr är det som de andra säger.
    Bristningar är rent hormonellt och kan inte förebyggas. Men, det kan ju vara skönt att smörja magen ändå :-)
    Cacaobutter från Body Shop använde jag första graviditeten, men det luktar så läskigt :-/
    Mangobutter luktar godare och fräschare.
    Sen kan du ju som sagt smörja med oljor eller med någon annan skön kräm.

    :-)
  9. Minna71 bf 24/9
    #5

    Mandelolja...

    Mandelolja lät skönt att smörja in maggis med - och är bra för hårtopparna också enligt min frisör! (blandat med lite balsam innan sista sköljningen).
    Tack för alla tips! Nu bär det av till apoteket...
  10. 5
    Mandelolja... Mandelolja lät skönt att smörja in maggis med - och är bra för hårtopparna också enligt min frisör! (blandat med lite balsam innan sista sköljningen).
    Tack för alla tips! Nu bär det av till apoteket...
  11. Medlem sedan
    May 2015
    #6
    Kräm mot bristningar - http://shytobuy.se
  12. 6
    Kräm mot bristningar - http://shytobuy.se

Liknande trådar

  1. Förebygga bristningar?
    By Bombina in forum Gravidsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-05-19, 05:42
  2. För att förebygga
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 16:23
  3. Förebygga?
    By vallmo in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 21:01
  4. Förebygga ma/mf
    By Norrlandsmamma in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 20:26
  5. Att förebygga bristningar...
    By Anna m. Martin & Felix in forum Förlossning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 19:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar