Vad köper ni/köper inte i storpack?
Många barn
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #1

    Vad köper ni/köper inte i storpack?

    Dvs vilka produkter (både mat och annat) köper ni i storpack. Och vad köper ni inte? Och varför. Kanske kan man få tips om några produkter som är bra och billiga i storpack som jag inte tänkt på själv.

    Vi köper inte:
    - toapapper i balar. De tar så stor plats tycker jag. Så även om det säkert är billigare att köpa storpack så köper vi 4 rullar åt gången av Serla enkelt oblekt toapapper.
    - inte heller har vi hemleverans av tvättmedel, främst av samma orsak.
    -inte skafferivaror,för vi har inte så stor plats att det ryms att köpa massa kaffe om det är på extrapris t ex.

    Vi köper:
    - största förpackningarna av fiskpinnar, grillkorv, varmkorv. Korven styckfryser jag på plåt och stoppar i en påse sen.
    -mjölken blir 10 liter åt gången för att få extrapriset.
    --frysvaror köper jag gärna i storpack för att jag har två frysar och rymmer en del.
    -schampo köper jag stora flaskor av billiga märken på någon lågprisbutik.

    Kommer inte på mer just nu.
  2. 1
    Vad köper ni/köper inte i storpack? Dvs vilka produkter (både mat och annat) köper ni i storpack. Och vad köper ni inte? Och varför. Kanske kan man få tips om några produkter som är bra och billiga i storpack som jag inte tänkt på själv.

    Vi köper inte:
    - toapapper i balar. De tar så stor plats tycker jag. Så även om det säkert är billigare att köpa storpack så köper vi 4 rullar åt gången av Serla enkelt oblekt toapapper.
    - inte heller har vi hemleverans av tvättmedel, främst av samma orsak.
    -inte skafferivaror,för vi har inte så stor plats att det ryms att köpa massa kaffe om det är på extrapris t ex.

    Vi köper:
    - största förpackningarna av fiskpinnar, grillkorv, varmkorv. Korven styckfryser jag på plåt och stoppar i en påse sen.
    -mjölken blir 10 liter åt gången för att få extrapriset.
    --frysvaror köper jag gärna i storpack för att jag har två frysar och rymmer en del.
    -schampo köper jag stora flaskor av billiga märken på någon lågprisbutik.

    Kommer inte på mer just nu.
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2

    Hmm

    jag köper oftast toapapper i balar ( har stor källare), stora flaskor tvål duschcreme samt familjeschampo till killarna ( jag och dottern lyxar med lite dyrare men vi \"behöver det\")

    Köper storpack pasta, ris,pommes frites.
    Köttfärs ( vi får även kött), korv,köttbullar mm.


    Försöker köpa det mesta i storpack, men får ändå handla färskvaror flera ggr/ vecka. Basvaror ca varannan vecka.
  4. 2
    Hmm jag köper oftast toapapper i balar ( har stor källare), stora flaskor tvål duschcreme samt familjeschampo till killarna ( jag och dottern lyxar med lite dyrare men vi \"behöver det\")

    Köper storpack pasta, ris,pommes frites.
    Köttfärs ( vi får även kött), korv,köttbullar mm.


    Försöker köpa det mesta i storpack, men får ändå handla färskvaror flera ggr/ vecka. Basvaror ca varannan vecka.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Hushållspapper

    är väl det enda vi inte köper i storpack... :)
    (dels tar det för stor plats i relation till hur mycket som går åt, dels är det så tunt och eländigt jämfört med bättre hushållspapper i mindre förpackningar).

    Allt annat köps i storpack. Korv, köttfärs, kycklingfiléer, potatis, lök, ost, solhavre (7-åringen tål inte mjölk)... Ja allt i matväg. Men så har vi en stor frys i källaren + mindre frys i köket, och en matkällare.

    Hygienartiklar - tja, det beror på vad man räknar som storpack. Jag brukar bunkra upp när de har erbjudanden med de hygienartiklar vi brukar använda (barnängens duschtvål och schampoo, palmolive duschtvål till mig) så det blir ju storpack iofs. Billigmärken i stora förpackningar köper jag inte.

    Tvättmedel köper jag gärna hela plattor av på en gång när de har erbjudanden (går ju åt! ;)) men det ska vara bra tvättmedel. Har köpt Ajax länge, men de verkar försvinna från marknaden, så nu blir det coops (ofta 2 för för 30 kr), så det blir ju lite storpack...

    Men annars handlar vi nästan allt på Ica Maxi, och det är ju mer eller mindre uppbyggt på storpack och erbjudanden, så det faller sig ju rätt naturligt med det mesta :)
  6. 3
    Hushållspapper är väl det enda vi inte köper i storpack... :)
    (dels tar det för stor plats i relation till hur mycket som går åt, dels är det så tunt och eländigt jämfört med bättre hushållspapper i mindre förpackningar).

    Allt annat köps i storpack. Korv, köttfärs, kycklingfiléer, potatis, lök, ost, solhavre (7-åringen tål inte mjölk)... Ja allt i matväg. Men så har vi en stor frys i källaren + mindre frys i köket, och en matkällare.

    Hygienartiklar - tja, det beror på vad man räknar som storpack. Jag brukar bunkra upp när de har erbjudanden med de hygienartiklar vi brukar använda (barnängens duschtvål och schampoo, palmolive duschtvål till mig) så det blir ju storpack iofs. Billigmärken i stora förpackningar köper jag inte.

    Tvättmedel köper jag gärna hela plattor av på en gång när de har erbjudanden (går ju åt! ;)) men det ska vara bra tvättmedel. Har köpt Ajax länge, men de verkar försvinna från marknaden, så nu blir det coops (ofta 2 för för 30 kr), så det blir ju lite storpack...

    Men annars handlar vi nästan allt på Ica Maxi, och det är ju mer eller mindre uppbyggt på storpack och erbjudanden, så det faller sig ju rätt naturligt med det mesta :)
  7. Jessika m 2 x tvillingar
    #4

    Om jag hade plats

    Skulle jag också köpa toapapper i storpack!
  8. 4
    Om jag hade plats Skulle jag också köpa toapapper i storpack!
  9. Jessika m 2 x tvillingar
    #5

    Matkällare...vilken dröm!

    Det skulle jag vilja ha. Men vi bor i ett vanligt 1,5-plans kedjehus så det har vi inte. Det msåte vara bra att förvara konservburkar där, och en massa annat också!
  10. 5
    Matkällare...vilken dröm! Det skulle jag vilja ha. Men vi bor i ett vanligt 1,5-plans kedjehus så det har vi inte. Det msåte vara bra att förvara konservburkar där, och en massa annat också!
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6

    Ja

    har iofs fått \"dåligt papper\" ibland och då går det ju bara åt _mer_. Inte så ekonomiskt alla ggr, men skönt att det finns hemma!

    Tvättmedel köper jag inte i storpack. Har fått för mej att det är mindre miljövänligt (?) och sämre kvalite´.
  12. 6
    Ja har iofs fått \"dåligt papper\" ibland och då går det ju bara åt _mer_. Inte så ekonomiskt alla ggr, men skönt att det finns hemma!

    Tvättmedel köper jag inte i storpack. Har fått för mej att det är mindre miljövänligt (?) och sämre kvalite´.
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Joo...

    ...matkällaren kommer rätt väl till pass (utrymmen kan man sällan få för mycket av! ;))

    Det är iaf perfekt för potatis, lök, till-helgen-dricka, havremjölk och annat man köper i storpack men som tar för mycket plats i kylen/skafferiet :)
  14. 7
    Joo... ...matkällaren kommer rätt väl till pass (utrymmen kan man sällan få för mycket av! ;))

    Det är iaf perfekt för potatis, lök, till-helgen-dricka, havremjölk och annat man köper i storpack men som tar för mycket plats i kylen/skafferiet :)

Liknande trådar

  1. Varför köper du inte en peruk?
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-29, 14:36
  2. Bara vi som inte köper nytt?
    By Fismamman in forum _05 Vårbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 20:58
  3. Jag köper inte det att "så har
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 14:18
  4. Ni som inte köper PoP
    By Guinan in forum Småbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 15:54
  5. Bara jag som INTE köper på rea?
    By Marcusmamma in forum Småbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 10:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar