Spanskt pojknamn
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    Spanskt pojknamn

    Hej, jag är ny här, men jag undrar om någon kan hjälpa mig med pojknanm. Har bestämt med min sambo att om vi får en flicka ska hon heta Naira.
    Är tacksam för all hjälp jag kan få. Namn som min sambo sagt nej till är Angelo, Emanuel, Anthony...
  2. 1
    Spanskt pojknamn Hej, jag är ny här, men jag undrar om någon kan hjälpa mig med pojknanm. Har bestämt med min sambo att om vi får en flicka ska hon heta Naira.
    Är tacksam för all hjälp jag kan få. Namn som min sambo sagt nej till är Angelo, Emanuel, Anthony...
  3. Hervor
    #2

    Julián?

    Tycker jag är ganska fint. Eller varför inte León?
  4. 2
    Julián? Tycker jag är ganska fint. Eller varför inte León?
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3

    Hej...hola

    Vi har också letat spanska/latinska pojknamn. Några jag gillar är Mateo, Antony/io, Enrique, Fernando, Octavio(!) och Martín (endast det spanska uttalet!). Hoppas att du hittade ngt. Annars finns sidan http://www.behindthename.com/nmc/spa.php med fler förslag. Berätta gärna vilka du fastnade för. Lycka till med bebisen!
  6. 3
    Hej...hola Vi har också letat spanska/latinska pojknamn. Några jag gillar är Mateo, Antony/io, Enrique, Fernando, Octavio(!) och Martín (endast det spanska uttalet!). Hoppas att du hittade ngt. Annars finns sidan http://www.behindthename.com/nmc/spa.php med fler förslag. Berätta gärna vilka du fastnade för. Lycka till med bebisen!
  7. anna m astrid&märtha -3
    #4

    Hector är min favvo! (IMT)

  8. 4
    Hector är min favvo! (IMT)
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Namn....

    favoriter som jag tycker funkar båda på spanska och svenska:

    Matheo
    Dino
    Danilo
    León
    Mario
  10. 5
    Namn.... favoriter som jag tycker funkar båda på spanska och svenska:

    Matheo
    Dino
    Danilo
    León
    Mario
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6

    Lite förslag

    Juan
    Felipe
    Marcos
    Adrìan
    Alejandro
    Benjamin
    Carlos
    Cèsar
    David
    Elias
    Elijah
    Emilio
    Romeo
    Cruz (enligt behindthename är det ett flicknamn,men david beckhams yngsta son heter just Cruz)
  12. 6
    Lite förslag Juan
    Felipe
    Marcos
    Adrìan
    Alejandro
    Benjamin
    Carlos
    Cèsar
    David
    Elias
    Elijah
    Emilio
    Romeo
    Cruz (enligt behindthename är det ett flicknamn,men david beckhams yngsta son heter just Cruz)
  13. Emma m Leo,Julián & Sofia
    #7

    I vår vänkrets

    heter de spanska småpojkarna:
    Nicholás
    Àlvaro
    Lucas
    Mateo
    Tomás
    Andrés
    Ignacio
    Juan
    Santiago
    Víctor
    Cristóbal
    Alberto
    Pablo
    Angelo är italianskt och Emanuel och Antohony är inte heller spanskt, men det visste ni nog innan?
  14. 7
    I vår vänkrets heter de spanska småpojkarna:
    Nicholás
    Àlvaro
    Lucas
    Mateo
    Tomás
    Andrés
    Ignacio
    Juan
    Santiago
    Víctor
    Cristóbal
    Alberto
    Pablo
    Angelo är italianskt och Emanuel och Antohony är inte heller spanskt, men det visste ni nog innan?
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8

    Tack

    för att du vill hjälpa mig! Min sambo är från bolivia så därför vill jag att mina barn ska ha utländska namn. Min son heter Leon. Tack igen för ditt förslag!
  16. 8
    Tack för att du vill hjälpa mig! Min sambo är från bolivia så därför vill jag att mina barn ska ha utländska namn. Min son heter Leon. Tack igen för ditt förslag!
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #9

    Hej...

    ..Octavio var väldigt fint och ovanligt! Tack för länken, ska kolla den!! Är tacksam för dina förslag då min sambo är riktigt kräsen...
  18. 9
    Hej... ..Octavio var väldigt fint och ovanligt! Tack för länken, ska kolla den!! Är tacksam för dina förslag då min sambo är riktigt kräsen...
  19. Medlem sedan
    Feb 2006
    #10

    Namn...

    Min son heter Leon. Vackra namn, jag gillar Danilo... Tack för hjälpen!!
  20. 10
    Namn... Min son heter Leon. Vackra namn, jag gillar Danilo... Tack för hjälpen!!
  21. Medlem sedan
    Feb 2006
    #11

    Tack...

    ... för dina fina förslag. Mycket tacksam då min sambo inte gillat nått namn som jag kommit fram med. Han är från Bolivia så därför vill jag ha ett utländskt namn. Om det blir en flicka ska hon heta Naira (qetchua-iniannamn). Min dotter heter Paloma och min son Leon.
    Tack igen för hjälpen!
  22. 11
    Tack... ... för dina fina förslag. Mycket tacksam då min sambo inte gillat nått namn som jag kommit fram med. Han är från Bolivia så därför vill jag ha ett utländskt namn. Om det blir en flicka ska hon heta Naira (qetchua-iniannamn). Min dotter heter Paloma och min son Leon.
    Tack igen för hjälpen!
  23. Medlem sedan
    Feb 2006
    #12

    Tack...

    ... många fina namn, tack för hjälpen!!
  24. 12
    Tack... ... många fina namn, tack för hjälpen!!

Liknande trådar

  1. spanskt vin = sömnmedel?
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-23, 22:09
  2. pojknamn?
    By feline in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 19:22
  3. Ett till spanskt ordsprâk
    By Burk-Anna in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 14:23
  4. Efterlyses Tente typ spanskt lego
    By Nalliwer in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 23:15
  5. Spanskt skvaller, tack
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-27, 20:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar